[2003] Proxy doorsturen?

Pagina: 1
Acties:

• zwartemerel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02-2025

zwartemerel

uhm.. niets aparts te melden

Topicstarter
ik heb hier de volgende situatie

(modem met dhcp) -> netwerkkaart 1(172.31.1.2) -> linux met suid en dhcp -> netwerkkaart 2 (192.168.0.1) -> Switch -> netwerkkaart 1 -> Windows 2003 met dhcp -> netwerk kaart 2 (192.168.1.1)-> switch ->werkstation

wat ik nu heb ik dat ik op de server 2003 kan internetten als ik bij explorer een proxy invul, maar nu is de bedoeling dat ik op de werkstations ookinternet krijg, is dit mogelijk?op de werkstations kan ik niet de proxy invullen van linux omdat er hele verschillende ip-ranges zijn, kan ik dit op 1 of andere manier doorsturen in windows 2003?

--->--> www.zwartemerel.nl <--<---

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
zwartemerel schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:46:
op de werkstations kan ik niet de proxy invullen van linux omdat er hele verschillende ip-ranges zijn
Dit is onzin, als je op de W2K3 server ICS of DHCP/RAS goed heb draaien en de routing intern goed werkt, kan je in IE/Firefox enz. gewoon een proxy invullen en hoort het te werken.
De locatie van de Proxy hoeft niet op het zelfde subnet te zitten om te werken (Hoe zouden al die aanbieders van proxy servers het anders moeten regelen?)

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37

A wise man's life is based around fuck you

• zwartemerel

zwartemerel

Topicstarter
@Pyrowired

je hebt gelijk, ernstige denk fout gemaakt ,

@Zwelgje

tja dit snapte ik, maar kzag ff in de war,, na het geheugensteuntje van Pyro, kom ik er denk ik wel uit.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:32

SpamLame

niks

3 DHCP servers (achterelkaar)??
Kun je je setup niet veel simpeler maken door bv alle compenten aan 1 switch te hangen.
Zit je iig niet met zo'n rare aaneenschakeling (die overigens best wel werken kan).

• zwartemerel

zwartemerel

Topicstarter
dat het raar is ben ik volledig met je eens, maar eind opdracht van school ,

ze willen dat er iets linux in zit,, dus hadden ze dit maar bedacht

opdracht was,,
internet via linux, dan 2 x 2003 servers, en daarachter weer werkstation,
werkstations mogen alleen de server zien waar ze zich op aanmelden, en niet de andere.
de servers moeten onderling wel contact hebben,
en er moet vpn op gedraaid kunnen worden,

tlijkt me wel lastig worden,,, maar we zien wel,, tussen 14:00-15:00 moet het worden gepresenteerd :D , dus dan hoop ik dat we het voor elkaar hebben, we hadden te veel tijd verknooid om die linux machine als internetserver(proxyserver) draaiend te krijgen :(

Pagina: 1