Toon posts:

Geen internet op Suse 10

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik heb op mijn pc een dual boot. 1. suse 10 en 2. Windows MCE '05.
Nou heb ik onder windows internet en alles, maar jep onder suse 10 helemaal niks. Mijn pc zit op een router. Ik kan wel de router pingen en ook het adres van mijn netwerkkaart in de pc. (dit heb ik namelijk in de router gelockt, dus weet ik dat het dit adres is) Alleen nog heb ik geen internet. Weet iemand een oplossing ?

Suse zegt dan in de browser: "o\unknow host"

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 19:38 ]

Verwijderd

" Internet doet ut niet" is wel heel vaag. Geef eens wat meer info:

- hoe zien je routeringstabellen eruit?
- werkt/werken je netwerk interface(s) correct?
- heb je DNS geconfigureerd?
- wat gebeurt er als je bijv. www.intel.com pingt? krijg je dan respons?
- wat gebeurt er als je traceroute www.intel.com geeft?
- etc.
- etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb totaal geen ervaring met linux, maar goed......... Mijn interfaces is bij mijn wete niks mis mee. Ik heb in me router dhcp router draaien en in me linux als windows auto ip krijgen. In windows krijgt hij dit dan ook. Linux ook maar geen ie. Ik kan binnen in me netwerk alles piungen. me eigen adres als adres van teede en derde pc. Maar als ik naar buiten ping (bijvoorbeel intel.com) krijg ik "unknown host"

Over dat traceroute: (intel.com) "temporary failure in name resolution" dit krijg ik dan als fout.

Wat wil je van me router tabel weten dan ??
en wat verder ?

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 09:51
En wat als je een traceroute naar een ip-adres probeerd? (213.239.154.35 bijvoorbeeld)

Verwijderd

Je hebt je DNS-servers niet goed ingesteld / je krijgt de IP's van je DNS server niet via je router binnen. Ik weet niet hoe je het in Yast aanpast - de gebruikelijke manier is gewoon '/etc/resolv.conf' veranderen of in je router instellen wat de DNS-servers zijn. :)

Verwijderd

Topicstarter
bij traceroute naar ip krijg ik een lijstje van ip's waarbij 5 nr een verschillend ip staat met daarachter 3x het aantal ms. Daarna krijg ik bij alle overige nr 3x een *. Hij stopt trouwens bij de 30 (het lijstje) Wat me wel opvalt is dat nr.1 van het lijstje het ip van me router.

Hij ziet trouwens in me router (in de dns tabel) wel de hostname van me linux bak en zet daar ook een ip bij. Dit kan ik in me linux bak ook pingen, maar heb geen internet. IK snap touwens niet echt wat er bedoelt wordt met dat conf aanpassen. Hij laat zien:"search netwerk" En dan ???

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 20:02 ]

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:48

Blaasvis

Cidora \o/

wat dacht van zelf zoeken ?
je maakt me niet wijs dat je in 3min gezocht hebt naar het instellen van een dns server en een reply hebt getikt ;)
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb net hetzelfde gehad vorige week. Op een of andere manier krijgt hij van de router wel een IP maar niet de DNS adressen door. Als je die handmatig erin zet (dus die van je ISP, niet je router uiteraard) dan werkt het waarschijnlijk wel.

Vreemd iets.

Verwijderd

Topicstarter
haha lol...... wat een gekloot zeg dat opzeoken van dat googlen en dns.... heeft geholpen.... sorry... begin te makkelijk te woerden tweakers :D Maar in ieder geval bedankt. Ik moest even instellen dat de hostname outmatisch werd gegeven van de dhcp(auto update ....) en ik heb een dns server ingesteld. DIt heb ik automatisch laten doen en ja hoor het werkt. Hee en wie weet ben ik wel zo snel in 3 min.... :P thx idg

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Zie je wel dat wat eigen inzet helpt? Dat is toch wel wat we ook verwachten voor dit soort betrekkelijk eenvoudige vragen. De volgende keer dus graag wat meer info in je topicstart.

Deze gaat voor de zekerheid dicht.

ps, je mag wel wat letten op je spelfouten, het is een aardige puzzel soms :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.