Toon posts:

[2000] Active Directory workstation cd-rom uitschakelen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dit is de situatie:
Server:
Win2k met Active dir met users met een roaming profile.

WS:
Windows XP
C-Schijf(HD)
D-Schijf(CD-Rom)

Is het mogelijk om de cd-rom uit te schakelen op het werkstation zodra een bepaalde gebruiker inlogd op het domein.

Ik heb al geprobeert om het via de group policies(ook met een OU) te doen maar dan lukt het alleen als je met die user inlogd op de server.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpden.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 19:32

SpamLame

niks

Can I restrict the use of floppy and/or CD-ROM drives?

This question posted on 13 December 2003

Yes. Check out these two policy settings:

User ConfigurationAdministrative TemplatesWindows ComponentsWindows Explorer | Hide these specified drives in My Computer

And

User ConfigurationAdministrative TemplatesWindows ComponentsWindows Explorer | Prevent access to drives from My Computer

Gevonden op http://www.gpanswers.com/...&dc_month=12&dc_year=2005

Moet dus kunnen, maar misschien niet op user nivo linken maar op werstation nivo?
Weet niet of je dat al geprobeerd had, dat kan ik nl niet opmaken uit je startpost.

Mss is dit ook wel wat (http://windows.about.com/library/tips/bltip247.htm) hoewel ze het hier hebben over local users die nog wel acces hebben, staat er niet bij of dat de WINXP localusers zijn of je domain users.

[ Voor 15% gewijzigd door SpamLame op 23-01-2006 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik geprobeert maar dan restrict je alleen maar de drives op de server als je daar op inlogd ik het graag hebben als je op het werkstation inlogd.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 19:32

SpamLame

niks

http://bink.nu/Article4191.bink Deze dan, adm files aangevuld met whitepapers van MS

Verwijderd

Topicstarter
die had ik ook gevonden maar volgens mij zijn deze voor Windows2003 bij mij werkte ze iedergeval niet.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:11
Dat moet perfect werken hoor, zit de gebruiker wel in de juiste OU waarmee je dat test? En op welke drive letter zit de cd-rom drive op de client, en op welke drive letter zit deze op de server?

Hoe test je dit verder? Force je Windows eens om de gp opnieuw te laden, en kijk je daar naar evt. output? Heb je ook al eens gekeken met gpresult welke gp toegepast is op die user en computer?

[ Voor 3% gewijzigd door leon1e op 23-01-2006 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende gedaan om het te testen:
OU gemaakt met de naam test
User test daarin gezet
Werkstation ook in OU test gedaan

Group policy van test gezet op restrict all drives.

Ingelogd op het werkstation met User test en ik zag alle drives nog. Ingelogd met user test op de server en daar zag geen een drive meer staan.

Ik heb dit gedaan nadat ik de server en het werkstation gereboot had.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:11
En wat is dan de output van Gpresult? Heb je trouwens hide & prevent ingesteld in de gp?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien moet je even met de handleiding van mutsje, [rml][ Windows 2003] Howto: Hide drives voor TS gebruikers[/rml] aan de slag :)

Verder hoort Active Directory in Windows Operating Systems, niet Software Algemeen. Ik zet je OS in de titel, en verplaats even je topic :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik toch wat verkeerd gedaan want bij gpresult krijg ik "Info: het beleidsobject bestaat niet".

Is het wel goed wat ik hierboven heb gedaan?

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt het werk station kreeg niet de goede dns server mee waardoor hij de server niet zag en daardoor laadt hij de GPO niet.

Bedankt voor de hulp in iedergeval

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-03 10:10

mutsje

Certified Prutser

Mocht je alleen de cd-rom of andere specifieke schijven willen hiden/denieen kijk dan in de howto section staat een howto hoe je dat moet doen.
Pagina: 1