Binnenkort hebben we een evenement waar ik de media voor moet verzorgen.
Het moet er als volgt uitzien :
1. wij krijgen een videobeeld binnen van de mixer (hoe is onbekend)
2. Dit moet live worden geupload worden naar een server
3. Daarna zal het verwerkt worden in amsterdam (shuberg-philis)
4. Vanuit daar zal het gestreamd worden op een 100 Mbps lijn naar ongeveer 100 gebruikers (als het goed is )
nu zijn mijn vragen als volgt.
1. Is het beter om het videobeeld live te encoden op locatie of in amsterdam (vanwege 1mbit up internet)
2. Is 100 Mbit genoeg voor 100 man en hoeveel kbps moet ik / kan hebben
3. Hoe kan ik ervoor zorgen dat windows server 2003 streaming media live streamt vanaf een upload of kan ik beter linux hiervoor gebruiken(indien linux graag HOE !)
4. Wat heb je ongeveer voor server nodig in amsterdam voor de streaming en encoding oplossing (indien dit de goede oplossing is) en anders wat voor servers heb ik nodig
Dit allemaal moet door iemand die er geen verstand van heeft voor februari opgezet worden
Wel groot verstand van linux en windows webhosting en proffesionele netwerken maar niet met streaming media.
Alvast bedankt voor jullie hulp !!!
MVG,
Denzeltje
Het moet er als volgt uitzien :
1. wij krijgen een videobeeld binnen van de mixer (hoe is onbekend)
2. Dit moet live worden geupload worden naar een server
3. Daarna zal het verwerkt worden in amsterdam (shuberg-philis)
4. Vanuit daar zal het gestreamd worden op een 100 Mbps lijn naar ongeveer 100 gebruikers (als het goed is )
nu zijn mijn vragen als volgt.
1. Is het beter om het videobeeld live te encoden op locatie of in amsterdam (vanwege 1mbit up internet)
2. Is 100 Mbit genoeg voor 100 man en hoeveel kbps moet ik / kan hebben
3. Hoe kan ik ervoor zorgen dat windows server 2003 streaming media live streamt vanaf een upload of kan ik beter linux hiervoor gebruiken(indien linux graag HOE !)
4. Wat heb je ongeveer voor server nodig in amsterdam voor de streaming en encoding oplossing (indien dit de goede oplossing is) en anders wat voor servers heb ik nodig
Dit allemaal moet door iemand die er geen verstand van heeft voor februari opgezet worden
Wel groot verstand van linux en windows webhosting en proffesionele netwerken maar niet met streaming media.
Alvast bedankt voor jullie hulp !!!
MVG,
Denzeltje
[ Voor 3% gewijzigd door BlueKeenan op 23-01-2006 20:06 . Reden: foutje ]