[advies] pc budget 900

Pagina: 1
Acties:

• iwp
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-06-2023
Hoi allemaal,

Ik wil het volgende systeem kopen.
Ik heb een budget van 900 Euro dus er kan niet veel meer bij.
De meeste ideeën heb ik van de Best Buy Guide van tweakers.

Mijn system:

Processor AMD Athlon 64 3500+ Socket 939

Koeler Arctic Cooling Freezer 64 Pro

Moederbord Asus A8N-SLI

Geheugen 2x 512GB PC3200 DDR400 (TwinMos)

Videokaart XFX GeForce 6800 GS 256MB DDR3

Hardeschijf 1x Hitachi Deskstar T7K250, 160GB SATA II

Behuizing Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) / Cooler Master RS-450-ACLY
Real Power, 450W (ATX)

Keuzen beargumenteren:

Prosessor: Ik weet niet zeker of ik hier een te langzame processor heb gekozen. Maar prijs/kwaliteit verhouding lijkt mijn hier het best.

Koeler Arctic: Volgens de Guide is hij qua geluid goed. En hij is goedkoper dan zijn concurrent.

Moederbord: Ik wil in de toekomst een XFX GeForce 6800 GS er bij prikken. Zodat ik de prestaties kan verbeteren.

Geheugen: 1gb lijkt mij nu nog genoeg. Ik kan altijd later nog uitbreiden

Videokaart: prijs/kwaliteit is goed. En hij wordt overal als een goede videokaart beschreven

Hd: ik kies voor 1 hd omdat ik anders boven mijn budget uit kom. Ik kan eventueel later er nog een bij prikken.

Behuizing: de antec wordt als een goede kast beschreven in de guide. Zelf vind ik de wattages goed en is het een makkelijke kast om in te bouwen.
De coolmaster is goedkoper. Ik heb alleen geen goede indruk kunnen krijgen of je in makkelijk in de kast kan bouwen.

Ik ga het systeem alleen gebruiken voor spelletjes en downloaden en school

Hebben jullie nog opmerkingen over mijn systeem keuzen. En welke kast zouden jullie pakken?

Groetjes, krijn

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
wat is nu precies je vraag?
als je wilt weten welke kast je het beste kunt nemen, leg de specs naast elkaar, lees een paar reviews en je bent klaar

PSN: djmurcielago

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom een SLI moederboard als je er maar 1 videokaart in zet? Mocht je later willen upgraden heb je waarschijnlijk meer aan het kopen van een nieuwe kaart in plaats van er een 6800GS bij te zetten.

Wellicht zou je ook een ander merk geheugen kunnen overwegen. Met Twinmos icm Asus komen nog wel eens compatibiliteitsproblemen voor. Kijk eens op de site van Asus welke merken er ondersteund worden.

[ Voor 34% gewijzigd door RoD op 23-01-2006 19:28 ]

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 20:09

SpamLame

niks

Als je wil OC-en dan een ander merk RAM kopen.
TwinMOS is een prima merk, maar een ramp bij OC-en
(eigen ervaring, kan ook zijn dat ik gewoon pech heb).

• iwp
RoD schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:26:
Waarom een SLI moederboard als je er maar 1 videokaart in zet? Mocht je later willen upgraden heb je waarschijnlijk meer aan het kopen van een nieuwe kaart in plaats van er een 6800GS bij te zetten.

Wellicht zou je ook een ander merk geheugen kunnen overwegen. Met Twinmos icm Asus komen nog wel eens compatibiliteitsproblemen voor. Kijk eens op de site van Asus welke merken er ondersteund worden.
Ik kies voor het moederbord omdat hij in verschillende artikels als een hele goede moederbord uit de test komst.
Hij wordt ook geadviseerd bij Best Buy Guide van tweakers en Hardware.Info. daar plaatsen ze ook maar 1 videokaart op het bord

Het geheugen zal ik eens bekijken. Heb je nog goede ideeën?

• iwp
djmurcielago schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:25:
wat is nu precies je vraag?
als je wilt weten welke kast je het beste kunt nemen, leg de specs naast elkaar, lees een paar reviews en je bent klaar
Ik heb mijn huiswerk wel gedaan. Ik vraag me af of mensen nog goede argumenten hebben voor mijn keuze voor de kast.

Verder hoop ik op goede argumenten over de rest van mijn keuze.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
iwp schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:39:

Op de site van Asus kijken, zoals ik al zei ;) Als je niet gaat overklokken maakt het opzich niet zoveel uit wat je neemt, als het maar compatible is.

Over dat moederboard. Het klopt dat SLI versie wat beter presteert, maar dit is maar een paar procent, en ik vraag me af hoeveel je er van gaat merken in je huidige systeem. Ik denk dat je beter voor de goedkopere A8N-E kunt gaan, en een duurdere videokaart in je pc zetten.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 20:09

SpamLame

niks

iwp schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:39:
[...]
Stom die vraag had ik kunnen verwachten en dus ook gelijk antwoord kunnen geven.
Maar goed GEIL of OZC afhankelijk van budget, maar kijk ook even in [rml][ OC] Het grote DDR geheugen OC-results topic Deel 7[/rml]
voor OC resultaten. Is weliswaar DOC maar wellicht dat er nuttige info in staat

• iwp
Bedankt voor de tips. Ik zal het geheugen en de moederbord in overweging nemen.
Verdere tips zijn nog steeds welkom
:)
Pagina: 1