Hoi allemaal,
Ik wil het volgende systeem kopen.
Ik heb een budget van 900 Euro dus er kan niet veel meer bij.
De meeste ideeën heb ik van de Best Buy Guide van tweakers.
Mijn system:
Processor AMD Athlon 64 3500+ Socket 939
Koeler Arctic Cooling Freezer 64 Pro
Moederbord Asus A8N-SLI
Geheugen 2x 512GB PC3200 DDR400 (TwinMos)
Videokaart XFX GeForce 6800 GS 256MB DDR3
Hardeschijf 1x Hitachi Deskstar T7K250, 160GB SATA II
Behuizing Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) / Cooler Master RS-450-ACLY
Real Power, 450W (ATX)
Keuzen beargumenteren:
Prosessor: Ik weet niet zeker of ik hier een te langzame processor heb gekozen. Maar prijs/kwaliteit verhouding lijkt mijn hier het best.
Koeler Arctic: Volgens de Guide is hij qua geluid goed. En hij is goedkoper dan zijn concurrent.
Moederbord: Ik wil in de toekomst een XFX GeForce 6800 GS er bij prikken. Zodat ik de prestaties kan verbeteren.
Geheugen: 1gb lijkt mij nu nog genoeg. Ik kan altijd later nog uitbreiden
Videokaart: prijs/kwaliteit is goed. En hij wordt overal als een goede videokaart beschreven
Hd: ik kies voor 1 hd omdat ik anders boven mijn budget uit kom. Ik kan eventueel later er nog een bij prikken.
Behuizing: de antec wordt als een goede kast beschreven in de guide. Zelf vind ik de wattages goed en is het een makkelijke kast om in te bouwen.
De coolmaster is goedkoper. Ik heb alleen geen goede indruk kunnen krijgen of je in makkelijk in de kast kan bouwen.
Ik ga het systeem alleen gebruiken voor spelletjes en downloaden en school
Hebben jullie nog opmerkingen over mijn systeem keuzen. En welke kast zouden jullie pakken?
Groetjes, krijn
Ik wil het volgende systeem kopen.
Ik heb een budget van 900 Euro dus er kan niet veel meer bij.
De meeste ideeën heb ik van de Best Buy Guide van tweakers.
Mijn system:
Processor AMD Athlon 64 3500+ Socket 939
Koeler Arctic Cooling Freezer 64 Pro
Moederbord Asus A8N-SLI
Geheugen 2x 512GB PC3200 DDR400 (TwinMos)
Videokaart XFX GeForce 6800 GS 256MB DDR3
Hardeschijf 1x Hitachi Deskstar T7K250, 160GB SATA II
Behuizing Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) / Cooler Master RS-450-ACLY
Real Power, 450W (ATX)
Keuzen beargumenteren:
Prosessor: Ik weet niet zeker of ik hier een te langzame processor heb gekozen. Maar prijs/kwaliteit verhouding lijkt mijn hier het best.
Koeler Arctic: Volgens de Guide is hij qua geluid goed. En hij is goedkoper dan zijn concurrent.
Moederbord: Ik wil in de toekomst een XFX GeForce 6800 GS er bij prikken. Zodat ik de prestaties kan verbeteren.
Geheugen: 1gb lijkt mij nu nog genoeg. Ik kan altijd later nog uitbreiden
Videokaart: prijs/kwaliteit is goed. En hij wordt overal als een goede videokaart beschreven
Hd: ik kies voor 1 hd omdat ik anders boven mijn budget uit kom. Ik kan eventueel later er nog een bij prikken.
Behuizing: de antec wordt als een goede kast beschreven in de guide. Zelf vind ik de wattages goed en is het een makkelijke kast om in te bouwen.
De coolmaster is goedkoper. Ik heb alleen geen goede indruk kunnen krijgen of je in makkelijk in de kast kan bouwen.
Ik ga het systeem alleen gebruiken voor spelletjes en downloaden en school
Hebben jullie nog opmerkingen over mijn systeem keuzen. En welke kast zouden jullie pakken?
Groetjes, krijn