Toon posts:

CoD2-server niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Allereerst: Ik wil jullie niet vermoeien met een ‘dom’ topic, ik heb geprobeerd zoveel mogelijk informatie in te winnen die ik nodig heb (Enkele FAQ’s gelezen hier, Tutorials op www.portforward.com gevolgd). Mocht dit desondanks toch een ongeslaagd topic zijn, vergeef me.

Nu ik een lekkere upload heb gekregen is de tijd aangebroken dat ik mijn eigen CoD2-servertje wil hosten. Na informatie te hebben ingewonnen ging ik aan de slag. Ik heb mijn pc een vast LAN-ip gegeven (192.168.123.173). Daarna heb ik de poorten 28960 (TCP/UDP), 20500, 20510, 20600, 20610, 20700 en tenslotte 20710 (allen UDP) doorgemapd op mijn router (een Sweex Wireless Broadband Router 11G (LC000070)) naar dit LAN-ip.
Nadat dit klusje klaar was ben ik naar mijn modem (Speedtouch 510) gegaan, en heb daar de zojuist genoemde poorten doorgemapd naar 192.168.123.254, het ip-adres van mijn router.

Uit de verschillende bronnen op internet begreep ik dat het zaak je nu zou moeten werken. Nee dus, in mijn geval. Wat doe ik verkeerd? Begrijp ik iets verkeerd? Hoe los ik dit op? Wat zie ik over het hoofd?
Overigens kan ik de server wel vanaf mijn netwerk bereiken. Mijn outside ip is 85.145.234.48

Hier enkele screenshots van de instellingen, mochten jullie nog meer informatie nodig hebben, vraag maar raak natuurlijk!

Afbeeldingslocatie: http://img400.imageshack.us/img400/6567/scr45tz.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img400.imageshack.us/img400/7448/scr13kj.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img400.imageshack.us/img400/4894/scr35je.th.jpg

Verwijderd

Heel makkelijk als je het weet:

je hebt op de modem (10.0.0.138) poorten gemapt naar de BINNENKANT van je router (192.168.123.254) in plaats van naar de BUITENKANT (dat zal wel iets van 10.0.0.150 zijn denk ik?)
Dus het moet zo:
Op het modem routeer je de poorten naar het WAN IP van je Sweex. (dus van 10.0.0.138 naar bijv. 10.0.0.150)
Op je Sweex map je de poortjes naar je PC (dus 192.168.123.254)
en je bent klaar.

Je kunt er trouwens voor kiezen, als je veel open poortjes hebt, om je Sweex (buitenkant dan heh ;) ) in je modem in te voeren bij DMZ host, dan gaat alles wat de Speedtouch krijgt van buiten direct naar je Sweex. Dan hoef je alleen je Sweex nog op te voeden als je iets nieuws gaat doen.

Prima topic toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 14:10 ]

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 17:25
Wat betreft de huidige routering zou het bijna kloppen als je speedtouch ook op 192.168.123.x segment zit(wat standaard niet zo is). Wat je ook kan doen is die speedtouch in bridge mode zetten dan hoef je alleen te forwarden in die sweex.

Waarom gebruik je eigenlijk de routeringsfuncties van die sweex en niet gewoon van de speedtouch? Met een gameservertje op een prive lijntje wil je zo min mogelijk routering, kost allemaal weer " ping" . En ik hoop niet dat je gamesever via wlan connect want dat is helemaal erg voor je ping.

[ Voor 12% gewijzigd door venomous op 24-01-2006 16:07 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
quote: KnetterGek
Heel makkelijk als je het weet:

je hebt op de modem (10.0.0.138) poorten gemapt naar de BINNENKANT van je router (192.168.123.254) in plaats van naar de BUITENKANT (dat zal wel iets van 10.0.0.150 zijn denk ik?)
Dus het moet zo:
Op het modem routeer je de poorten naar het WAN IP van je Sweex. (dus van 10.0.0.138 naar bijv. 10.0.0.150)
Op je Sweex map je de poortjes naar je PC (dus 192.168.123.254)
en je bent klaar.

Je kunt er trouwens voor kiezen, als je veel open poortjes hebt, om je Sweex (buitenkant dan heh ;) ) in je modem in te voeren bij DMZ host, dan gaat alles wat de Speedtouch krijgt van buiten direct naar je Sweex. Dan hoef je alleen je Sweex nog op te voeden als je iets nieuws gaat doen.
Bedankt man! That did it. _/-\o_
quote: KnetterGek
Prima topic toch?
Nou, ik las namelijk dat dit soort topics niet erg gewaardeerd werden, wat ik natuurlijk verkeerd begrepen kan hebben.Omdat ik er echt niet uitkwam stelde ik toch mijn vraag maar :).
quote: venomous
Waarom gebruik je eigenlijk de routeringsfuncties van die sweex en niet gewoon van de speedtouch? Met een gameservertje op een prive lijntje wil je zo min mogelijk routering, kost allemaal weer " ping" . En ik hoop niet dat je gamesever via wlan connect want dat is helemaal erg voor je ping.
Nou ja, ik wil niet te veel rotzooien met de huidige configuratie. Bovendien is de server niet bedoeld voor 24/7 gebruik. En de server is inderdaad gewoon via een kabel verbonden met de router. Ik las al ergens dat het niet zo slim was een 'draadloze' server op te zetten.