Videokaart werkt in de ene PC niet en in de andere wel...

Pagina: 1
Acties:

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-07 22:16
Hoi,

Ik was net mijn PC aan het bouwen. Nu draaide alles, ga ik even weg, kom terug, sluit DVDspeler/brander aan en zet hem aan om Windows te installeren maar de fan van de videokaart draait niet. Ook gaat de blauwe LED niet aan. Het is een Asus 6800GT PCI-E. Nu probeer ik de videokaart op deze computer, maar hij draait hier gewoon op. Op de andere computer brandt een ding, het groene LED onder de stroomtoevoer van de kaart, dus het lijkt erop dat hij wel stroom krijgt. De rest van de apparaten draaien wel (CPUcooler, alle andere fans). Ook lijkt 450W me genoeg voor een 6800GT, 3800+X2 en 2 DVDbranders en dit mobo.

Wie weet wat dit kan zijn?

Het moederbord is een A8N-SLI. Als er nog meer info nodig is, zeg het maar even :).

[ Voor 16% gewijzigd door --Christiaan-- op 23-01-2006 18:20 ]

• --Christiaan--
Schopje

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Op je pc waar ie niet werkt heb je ook helemaal goed in het slot gestoken (slot schoon)? Alle stroomkabels aangesloten?)

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-07 15:57

hilgo

Clear your mind of can't.

Als je het laatst geplaatste onderdeel (dvdspeler/brander) weer los koppelt werkt het dan weer wel ?

Discogs

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Misschien even opstarten zonder kaart, zodat je moederbord gaat piepen. Dan weet je tenminste dat je moederbord wel 'weet' dat je videokaart niet is aangesloten.
Verder kan je, zoals hilgo al zegt, even de drives niet aansluiten en opstarten, kijken of je beeld krijgt. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat de IDE kabel van je drives nog wel eens lastig kunnen doen. Bij mij gaf ie storing op het hele moederbord zodat ik mijn pc geen eens kon opstarten.

• --Christiaan--
Ik ga nu even proberen alleen de mobo aan te sluiten en het RAM en de CPU en de Videokaart. Dan ook alleen de voeding in het mobo en de videokaart.

• --Christiaan--
Het is me gelukt, op de een of andere manier, ik zal ws. nooit weten waar het nou aan lag ;).

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-07 15:57

hilgo

Clear your mind of can't.

--Christiaan-- schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:25:
Het is me gelukt, op de een of andere manier, ik zal ws. nooit weten waar het nou aan lag ;).
Ik gok een kabel ergens niet helemaal goed. Maar fijn dat het weer werkt, ik weet hoe vervelend het is als het niet werkt ;)

Discogs

Pagina: 1