Toon posts:

[Exchange 2003] mail >1dag niet zichtbaar *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een mailbox van onze exchange server....

We draaien Microsoft 2003 server met een losse exchange server in het domein...

Verder blijft alle mail op de server staan...(wordt dus niet lokaal gekopieerd)...dit gaat bij iedereen goed behalve bij een mailbox....daar staan ongeveer 700 mailtjes in die we niet meer te zien
krijgen....behalve alle mail die vandaag gestuurd is/wordt......

Ik dacht eerst dat het probleem zou zitten in de client met outlook..dus deze opnieuw ingesteld maar dit geeft geen oplossing als ik op deze pc een andere mailbox selecteer gaat alles goed...dus kan het volgens mij niet zitten in de client....

Heeft iemand nog suggesties???en is er niet een mogelijkheid om de mailbox te resetten ofzo...

want als je dus op de server gaat kijken in de exchange system manager dan zie je gewoon alle 700 mailtjes staan.....ze zijn dus ook niet gewist........

alvast bedankt....

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-02 10:48

McMiGHtY

- burp -

Niet stiekum al je mail gearchiveerd?

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

Verwijderd

Of spontaan een filtertje in outlook ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
nee helaas...was het maar zo makkelijk.....

het gaat trouwens niet over mijn eigen mail...maar die van een collega...en die had het ook graag veilig gesteld...maar helaas daar is het nu te laat voor natuurlijk....

Ik heb dit niet eerder meegemaakt...maar goed voor alles een eerste keer natuurlijk...

Verwijderd

exporteren naar pst met exmerge en dan weer importeren misschien?

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Outlook caching probleem? Ik had dit laatst ook en had mijn outlook profiel weggegooid en opnieuw ingesteld. Later dacht ik eraan dat het wellicht de caching was binnen Outlook 2003.
Probleem zat bij mij in de ongewenste items.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:07
Wat doet webmail? Krijg je daar wel alles te zien?

Verwijderd

Topicstarter
nee het is met webmail precies hetzeflde als met outlook....

En om terug te komen op het outlook caching probleem...vind het zo vreemd dat het met dezelfde pc en dus dezelfde outlook client alleen een andere mailbox wel goed gaat....maar goed zo kunnen natuurlijk ik kan eens kijken bij ongewenste items....

En exmerge ken ik niet...is dat een los programma wat je moet downloaden ofzo??en kan je dan gewoon een mailbox selecteren en kopieeren ofzo??

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:48

BFS

Rude awakening

Exmerge, eerste hit op google...

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

titelfix

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Staan de mails die op die dag binnenkomen gewoon in de inbox of in een andere locatie?
Staat de mogelijkheid aan om Deleted Items te 'recoveren' ?

Zo ja, dan kan ik me met een paar aannames nog het volgende scenario voorstellen:
1) User ontvangt mail
2) User heeft rule die 'oude' mail delete
3) User heeft ingesteld dat Deleted items bij afsluiten geleegd wordt
4) Presto .. mail "foetsie".

Omdat Recover Deleted Items aanstaat zie je ze nog wel in de System manager staan, maar ziet de user ze niet meer in z'n mailbox.

Als je Deleted Items selecteerd en vervolgens naar Tools -> Recover Deleted Items gaat, staat er dan wat ?

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben vandaag van start gegaan met het exporteren van de mailbox met exmerge....na het instellen van de juiste rechten is hij daar aan begonnen....weet nog niet 100% zeker of het ook gelukt is want ik moest daarna snel weg....

Als het gelukt is heb ik sowieso een .pst file die ik dan in de persoonlijke folder weer kan importeren..maar ik ga ook proberen om hem weer te importeren naar de server inde hoop dat hij dan wel weer gewoon te benaderen is....

ik hou jullie op de hoogte......

Verwijderd

Probeer anders ook eens de mailbox te openen vanaf een andere pc.
Heb je hetzelfde probleem dan zou ik ook een database check doen om zeker te weten dat je store goed is.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ben dus bezig geweest met exmerge...op zich allemaal gelukt...geen errors of wat dan ook....

maar de mail is nog steeds niet benaderbaar...balen dus....nu ga ik me toch een beetje afvragen of dat de mail niet echt verwijderd is....(hij import namelijk alleen de sent items en niks van de inbox) maar is er niet een tooltje om in de mailboxen te kunnen kijken wat hij voor mail bevat?

En ja ik heb al eens geprobeerd om via een andere client de betreffende mailbox binnen te halen maar dit geeft hetzelfde resultaat...

• mabarto
Volgens mij moeten die mailtjes nog gepurged worden.

Verwijderd

Topicstarter
ok....ehhh ik ben niet zo handig met exchange....help me even....gepurge worden...?en dat houd in?

hoe doe ik dat???

• mabarto
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:07:
ok....ehhh ik ben niet zo handig met exchange....help me even....gepurge worden...?en dat houd in?

hoe doe ik dat???
De mailtjes die allemaal worden verwijderd door de gebruiker worden in wezen nog niet verwijderd. Exchange doet om een bepaalde tijd een purge van de database en gooit de items dan daadwerkelijk eruit.

zie mailbox recovery

[ Voor 10% gewijzigd door mabarto op 26-01-2006 17:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
aha ok dan...dat artikel had ik inderdaad ook gezien en geprobeerd....maar dan geeft hij dus niet aan dat er een mailbox verwijderd is of wat dan ook...

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 16:37
Je hebt geen idee of de mailtjes daadwerkelijk weg zijn uit de mailbox?
Dit kun je misschien wel zien via:

Exchange system manager/servers/mailserver/First storage group/mailbox store/mailboxes/total items.

Dan kun je iedergeval zien hoeveel mailtjes er in de mailbox zitten onafhankelijk van de status van de mailtjes (deleted) en evt filters die actief zijn op de server. (sommige Rules kun je op de server laten draaien zoals de afwezigheids assistent).

Succes

Ronald van Doorn

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt als ik daar kijk zie ik de total items op rond de 900 staan....

vandaar dat ik dus twijfel of het verwijderd is of niet....want na exmerge komen de inbox mailtjes niet terug...de resterende outbox en andere mappen exporteerd hij dus wel......
Pagina: 1