Pc extreem traag na reinstall

Pagina: 1
Acties:
  • 542 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Schoenveter
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-03 19:16
Hallo,

Ik heb een
AMD Athlon64 3500+
Asus Amd A8V-E
ValueRAM 1024
Club-3d PCI-e 256Mb ATI X800RX
HDD Maxtor 200GB 16mb SATA
DVD 16x48
DVD-RW 16X

Mijn pc heeft onegeveer 40 secs nodig om op te starten, tijdens het opstarten gaat het blauwe balkje bij het windows logo 14x op en neer.
Als hij is opgestart zegt mijn taakbeheer dat mijn winamp 75 % van mijn cpu gebruikt en Skype soms 99 %
Mijn pc is nog geen maand oud dus hij kan nog niet versleten zijn :)
Kan iemand mij helpen om dit probleem te verhelpen?

*EDIT*
Voor de reinstall was mijn pc wel snel maar het opstarten niet na de reinstall is hij pas traag geworden.

Mvg Schoenveter

[ Voor 12% gewijzigd door Schoenveter op 23-01-2006 16:34 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:41
Rechtermuisknop op Deze Computer » Eigenschappen » Hardware tabblad » Apparaatbeheer » IDE ATA/ATAPI-controllers » Rechtermuisknop op Primair en/of Secundaire IDE-kanaal » Geavanceerde instellingen tabblad » Op wat voor DMA-modus staan je hardeschijven?

The devil is in the details.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Kijk voor tips en trucs verder naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

Zet verder in je topicstart wat je nog meer geprobeerd hebt en welk OS je gebruikt ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Turkish op 23-01-2006 16:34 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:53

Thandor

SilverStreak

Heb je alle drivers (goed) geïnstalleerd?
Denk hierbij uiteraard ook aan de drivers van het moederbord :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Schoenveter
De DMA van me hardeschijf staat op Ultra DMA Mode 2

En ik heb er een cd van me moederbord bijgekregen die heb ik helemaal geinstalled.
De drivers voor me VGA ook geinstalled

• Hahn
Schoenveter schreef op maandag 23 januari 2006 @ 16:42:
De DMA van me hardeschijf staat op Ultra DMA Mode 2

En ik heb er een cd van me moederbord bijgekregen die heb ik helemaal geinstalled.
De drivers voor me VGA ook geinstalled
Dat is waarschijnlijk UDMA-modus van je cd/dvd-speler, want daar staat mijn cd-speler ook op. Je moet dus even de andere IDE-kanaal checken. Als je hardeschijf op UDMA modus 5 draait is het goed, als ie echter op PIO-modus draait dan heb je het probleem al gevonden :)

• Schoenveter
Ow ja nu zie ik het al er staat idd PIO-Modus wat kan ik er dan tegen doen om dit te verhelpen :)

• Hahn
De IDE ATA/ATAPI-controller waar je hardeschijf op staat verwijderen in apparaatbeheer, als je dan opnieuw opstart wordt er een nieuwe driver geinstalleerd en moet het als het goed is weer op UDMA mode 5 of 6 draaien.

Dit moet je overigens alleen doen als je niet handmatig een driver voor je hardeschijf hebt moeten installeren, anders word je hele HD niet gevonden.

• Schoenveter
Hmm dat hebik gedaan maar hij geeft nog steeds aan dat hij op PIO-Modus draait |:(

• Hahn
Moederbord drivers geinstalleerd? Zo nee, misschien even doen. Zo ja, die verwijderen, dan de IDE ATA/ATAPI-controller verwijderen uit Apparaatbeheer en rebooten.

• Schoenveter
En nog doet hij het niet ik snap hier helemaal nx van |:( |:(

*EDIT*
Ik hem bij mijn pc een dvd gekregen met een image van Norton ghost.
Die moest ik in mijn dvd speler doen en dan mijn pc opstarten via die dvd
Maar als ik dat wil doen zegt hij dat hij iets niet kan vinden en dan het installeren niet gelukt is Iemand ervaring met deze dingen?

[ Voor 70% gewijzigd door Schoenveter op 23-01-2006 18:26 ]

Verwijderd

Heb je de moederbord drivers wel geinstalleerd ( zoals December dat aangeeft)? Die kun je makkelijk vinden op de website van Asus zelf. Ja ik weet dat het niet optimaal is. :P PIO modus blijft gewoon fout, waarschijnlijk lossen de moederbord drivers het wel op.

Anders kan je altijd nog eens een andere kabel proberen, dit kan ook de boosdoener zijn. :)
Pagina: 1