Toon posts:

LAN + CPUload = Crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met (denk ik) mijn Mobo.
Het volgende Mobo zit in mijn pc: MSI RS480M2-IL
Daarbij heb ik een Saphire videokaart Radeon 700 Pro 256 zitten.

Het probleem is als volgt.
Zolang ik niets op internet of via LAN doe, kan ik gewoon gamen. Zodra ik iets aan het dl'en ben via newsleecher of als er iets van mijn pc wordt gehaald via het netwerk en dan een Game opstart, loopt mijn pc vast. Hierbij loopt mijn complete pc vast en is er niets meer mogelijk.

Ik weet haast zeker dat dit ligt aan het feit dat er verkeer is met mijn PC met internet of het netwerk. Online gamen gaat ook bijna altijd mis. Heeft er iemand hetzelfde probleem met dit Mobo of weet iemand wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Is het onboard lan of een PCI kaartje?

• BBenedictus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-04 08:01
Zelfde probleem had ik ook ooit op een lanparty. Tot zelfs de muiscursor aan toe liep alles vast, zodra ik met windows aanmeldde. Heb op dat moment op het punt gestaan om zelfs een andere videokaart te kopen, omdat ik me radeonnetje 9000 zwaar overclockte. Maargoed. Wat ik altijd als eerst doe, is mijn pc afbouwen tot je een zielige mobo, cpu, memory en videokaart overhoudt.

Dan stuk voor stuk andere hardware inpluggen. Toen kwam ik tot de conclusie dat een LAN kaartje de boosdoener was. Dus dat kan hoogstwaarschijnlijk het probleem zijn.

Even een ander lankaartje erin prakken en kijken wat dan het effect is.
Al heb je een onboard lankaart, ook gewoon eentje in je pci slot prakken, kijken wat het effect is.

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik dat wel even proberen.
Ik heb inderdaad een onboard lan poort.
Heb nog wel een PCI kaartje die ik kan testen.
Verder gaat alleen internet wel goed!
Vreemd!

• chaosonline
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03 12:21
Ik heb precies hetzelfde moederbord en bijna hetzelfde probleem. Voor het installeren van de laatste netwerkdriver hing mijn PC ook vast, nu knalt het netwerk er "slechts" uit.

Mijn config:
MSI rs480m2-il / AMD 3000+ / 512MB (2x256 dual setje van crossair), PCI: XFX NVTV (TV/FM kaartje) WXPPRO

Mijn gedachten gingen uit dat het probleem in het netwerkkaartje (of drivers) zat, maar dat denk ik nu niet langer meer zo.... Mede door dit topic: http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=83862.0

Mijn zondag :z heb ik daarom besteed het één en ander uit te testen:
  • Config zoals hierboven.
    Internetten gaat goed maar zodra er wat "grotere" belasting op de netwerkkaart is knalt deze eruit. Mijn PC hangt echter niet vast maar er is gewoon geen connectivity meer. Het enige wat nog werkt is herstarten of de NIC dis/enablen.
  • Config zoals hierboven maar dan zonder de XFX NVTV kaart.
    Het netwerk is stabiel en werkt zeer goed.
  • Config zoals hierboven maar met de XFX NTVT kaart in een ander PCI-slot (zonder de drivers te installeren)
    Het netwerk is stabiel en werkt zeer goed.
  • Config zoals hierboven maar met de XFX NTVT kaart in een ander PCI-slot (met de drivers te installeren)
    Internetten gaat goed maar zodra er wat "grotere" belasting op de netwerkkaart is knalt deze eruit. Mijn PC hangt echter niet vast maar er is gewoon geen connectivity meer. Het enige wat nog werkt is herstarten of de NIC dis/enablen.
  • Config zoals hierboven maar met de XFX NTVT kaart in een PCI-slot (met de drivers te installeren) én een PCI-netwerkkaartje.
De iets grotere belasting is een grote JPEG openen op het internet, windows-shares, VNC of RDP verkeer.

Ook met een losse netwerkkaart knalt het netwerk eruit! Ik dat daarom dat het probleem in ATI chipset van het boardje zit (misschien in combinatie met mij NVTV).

Na mijn testzondag ben ik eigenlijk ten einde raad? Iemand nog ideeën. Hoever is de TS gekomen?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Onboard video uitgeschakeld? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hmmm zoiets heb ik ook ooit gehad, vanuit het niks. Weet alleen niet meer wat de oplossing was, volgens mij een reinstall van windows 8)7

• chaosonline
Bedankt voor de snelle reactie!
Ik gebruik de onboard video, de XFX kaart is een TV/FM kaartje en geen VGA.
Toch verdenk ik "shit" tussen Ati en Nvidia...
dog4life schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:58:
Hmmm zoiets heb ik ook ooit gehad, vanuit het niks. Weet alleen niet meer wat de oplossing was, volgens mij een reinstall van windows 8)7
Het is een schone install, het systeem in net gebouwd....

Verwijderd

wat voor tv kaart is het ? Er zijn een aantal tv kaarten die je namelijk in het bovenste pci slot moet zetten, heeft te maken met aantal bits en volts ofzo . weet niet precies meer :)

• chaosonline
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 10:34:
wat voor tv kaart is het ? Er zijn een aantal tv kaarten die je namelijk in het bovenste pci slot moet zetten, heeft te maken met aantal bits en volts ofzo . weet niet precies meer :)
Het is de XFX NVTV zie bijvoorbeeld:
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=304730&cks=ACC

Ik heb alle PCI sloten gehad.... :'(

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 14:22

4VAlien

Intarweb!

Je kan niet even testen met een PCI netwerk kaartje en je onboard disabled? Heb hier ook ooit een stuk kaartje gehad wat na verloop van tijd elk systeem op z'n bek kreeg waar het in ging.

• chaosonline
Ik heb getest met een los NIC-je en de onboard NIC disabled in Windows.
Alleen niet in de bios... ik ga dat nog eens proberen (van het weekend denk ik)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-05 10:44
Heb ik vandaag nog opgelost hier door dat zuig wifi kaartje van Asus, de WL138G er uit te mikken, en de boel weer te bedraden (zou sowieso nog gebeuren), problem solved :)
Evenals het kraken van geluid.

Ik had het als ik een tijdje aan het gamen was, dan alt-tab deed, en online een walkthrough probeerde te lezen. Beetje netwerkactiviteit, en knal.. Alleen internetten werkte wel, alleen gamen ook. Nu weer fijn terug op 3com bedraad :)
Pagina: 1