Laptop gaat niet meer aan...

Pagina: 1
Acties:
  • 1.344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JJK
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-01 14:19

JJK

Labrat

Topicstarter
Heb sinds een tijdje een IBM T42 laptop. Een uitstekend gevalletje maar ik zat er laatst mee te werken
en toen begon de processor ineens op volle toeren te draaien. Althans het lampje begon vollop te branden en het systeem stopte er even mee. na 5 seconden deed hij het weer en kon rustig door werken. Toen begon dit ineens om de zoveel seconden te doen totdat alles letterlijk bevroor en alles werd zwart. Dus ik had de laptop uitgezet, en toen ik hem weer aan wilde zetten.. nix.. de ventilator startte op maar daar bleef het echter bij. Het enigste lampje was de batterij en het lampje links ervan. Een rondje met een zigzagje doorheen.

Geen idee wat er mee gebeurd is en of dit wel een software fout kan zijn?.. Heeft iemand hier ervaring mee?
IBM heb ik al een mailtje gestuurd echter zijn deze niet zo rap met het beantwoorden ervan.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:22
Misschien een hele gekke vraag, maar heb je 'm al eens opgeladen en/of aan het lichtnet gehangen? Onder andere door die lampjes die gaan branden als je 'm probeert aan te zetten lijkt het mij dat de voeding gewoon op was.

The devil is in the details.

• JJK

JJK

Labrat

Topicstarter
December schreef op maandag 23 januari 2006 @ 16:06:
Misschien een hele gekke vraag, maar heb je 'm al eens opgeladen en/of aan het lichtnet gehangen? Onder andere door die lampjes die gaan branden als je 'm probeert aan te zetten lijkt het mij dat de voeding gewoon op was.
Opzich wel een logisch antwoord.. maar zo snugger was ik nog net wel.. met en zonder accu aan netstroom gehangen.. zoals ik al zei de ventilators gaan draaien.. maar het lijkt erop dat er geen processor activiteit is...

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-02 11:41
JJK schreef op maandag 23 januari 2006 @ 16:09:
[...]

Opzich wel een logisch antwoord.. maar zo snugger was ik nog net wel.. met en zonder accu aan netstroom gehangen.. zoals ik al zei de ventilators gaan draaien.. maar het lijkt erop dat er geen processor activiteit is...
ik denk dat je het beste rma aan kan vragen...

\\offtopic

mijn asus laptopje is nu ook @ rma... wegen het bekekende witte scherm probleem :'(

• JJK

JJK

Labrat

Topicstarter
En rma is? Een reparatie service?

[ Voor 54% gewijzigd door JJK op 23-01-2006 16:16 ]

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Lijkt me moeilijk in 1,2,3 op te lossen. Behalve als het een gekend probleem is (zoeken op google enzo) of anders kun je nog Ibm mss eens bellen en vragen wat je kan doen http://www.ibm.com/planetwide/nl/#techsup . Ik gok dat er iets is missgelopen op hardware niveau.
JJK schreef op maandag 23 januari 2006 @ 16:15:
Return(ed) Material Authorization

[ Voor 26% gewijzigd door jvvv op 23-01-2006 16:17 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

JJK schreef op maandag 23 januari 2006 @ 16:15:
http://en.wikipedia.org/w...Merchandise_Authorization
Lees dat verhaal maar :) Daar staat info over wat RMA inhoud.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Ik heb ook gehad dat een IBM van mij de geest gaf (vanwege batterij). Zelfs zonder batterij kreeg ik hem niet meer goed aangeslingerd. Volgens mij zit er aan de bovenkant van de laptop tussen toetsenbord en scherm een klein knopje die je kan indrukken. Soort van reset oid. Dan nacht lang met batterij dat ding opladen en vervolgens dan weer proberen te starten. Was ook iets met het opstarten met of zonder batterij... maar partijtje rotzooien helpt wel.

• JJK

JJK

Labrat

Topicstarter
Het enigste knopje wat te vinden is op deze laptop naast de standaard knoppen is een klein knopje dat dient voor dat het beeldscherm wordt uitgeschakeld. Als het beeldscherm wordt dichtgeklapt.
Een ander knopje buiten de aanknop/volume en acces ibm is er niet. althans niet dat ik zo kan zien

[ Voor 6% gewijzigd door JJK op 23-01-2006 16:28 ]

Pagina: 1