Maximale lente flatcable

Pagina: 1
Acties:

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb zojuist een paar extra bestelde flatcable's (80 aderig) ontvangen, namelijk een van 45 en een van 75cm. Nu schoot het me plots te binnen dat deze een maximale lengte van 18" (45cm) mogen hebben volgens de ATA standaard. Ik heb al op het forum gezocht, en inderdaad een aantal hits gekregen maar nergens kon ik duidelijk vinden of het nou wel of niet werkt. Het lijkt mij dat kabels van deze lengte niet zouden worden verkocht als het toch niet werkt, toch? Kan ik de kabel nu dus weggooien of gelden er misschien uitzonderingen?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is wel een zoekertje hoor. http://gathering.tweakers...-A&select_forum=#hitstart

Probeer het gewoon zou ik zeggen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

maximaal was toch altijd 90cm? heb er zelf 2 van in mijn PC hangen iig en het werkt goed.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Zoals ik al zei heb ik al gezocht, en keer op keer kwam het terug dat er een maximale lengte van 18" was.
McKaamos schreef op maandag 23 januari 2006 @ 16:11:
maximaal was toch altijd 90cm? heb er zelf 2 van in mijn PC hangen iig en het werkt goed.
Hier zocht ik dus naar, een bevestiging. Dankjewel.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lawrentium schreef op maandag 23 januari 2006 @ 16:19:
[...]
Zoals ik al zei heb ik al gezocht, en keer op keer kwam het terug dat er een maximale lengte van 18" was.
[...]

Hier zocht ik dus naar, een bevestiging. Dankjewel.
Sorry hoor, maar je vind echt genoeg uit de search. Volgens mij geeft is het maximum van de ide standaard 45cm/18'', maar in de praktijk is 90cm soms ook mogelijk, hoewel sommige apparaten wel problemen kunnen geven.

Ik quote even wat dingen:
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2003 @ 07:13:
IDE mag eigenlijk maar 45cm zijn, maar tot 90cm gaat vaak ook nog wel goed.
Kluk-Kluk schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:28:
Volgens mij mag je flatcables (80 aderig) 85-90 cm lang maken, en ja ik heb wat getest met dergelijke kabels en nooit een probleem ondervonden.
Terw_Dan schreef op zondag 24 oktober 2004 @ 01:19:
18" ofwel, 45cm (volgens de officiele specs). 90cm is ook verkrijgbaar.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2004 @ 13:19:
Waar ik werk verkopen we 80 polige ide kabels van 90 cm maar deze geven bij sommige apparaten problemen. Dus ik raad je het eigenlijk af om langere kabels dan 60 cm te gaan gebruiken