Ik heb een klein doch dringend probleem met mijn speedtouch 510, die verbinding maakt met internet m.b.v. ADSL.
Allereerst mijn netwerk topo:
ST510->Switch->(Linksys AP + (hub->2xPC) + (hub->(PC + 2e Linksys AP)))
Mijn probleem is dat ik geen poorten kan openzetten op mijn speedtouch: Als ik een NAPT entry toevoeg bij advanced->NAT komt het er simpelweg niet bij te staan: er kunnen 3 dingen gebeuren als ik na het invoegen op APPLY druk (Dit allemaal via de 10.0.0.138 browser-interface)
1 er gebeurt niets, het scherm refreshed, maar de lijst blijft leeg
2 ik krijg de melding dat het niet mogelijk is de entry toe te voegen
3 er staat dat het is toegevoegd en dat ik op save-all moet drukken (maar de lijst blijft leeg)
Vroegah lukte het wel, maar dat was een jaartje of wat geleden.
Is mijn router kapot?
Ik heb verder geen instellingen gewijzigd, zover ik weet. Kan dit komen door veranderingen in de netwerk topologie of door mijn avast virusscanner of de windows firewall
(Enige netwerk related dingen die draaien op dit moment)
Ook vreemd is dat een uur of wat geleden de lijst opgevult was met snel veranderende entries (kan dit door een bittorent client zoals azeurus komen?) die entries zijn nu weg en blijven weg.
Iemand? alvast bedankt!
Allereerst mijn netwerk topo:
ST510->Switch->(Linksys AP + (hub->2xPC) + (hub->(PC + 2e Linksys AP)))
Mijn probleem is dat ik geen poorten kan openzetten op mijn speedtouch: Als ik een NAPT entry toevoeg bij advanced->NAT komt het er simpelweg niet bij te staan: er kunnen 3 dingen gebeuren als ik na het invoegen op APPLY druk (Dit allemaal via de 10.0.0.138 browser-interface)
1 er gebeurt niets, het scherm refreshed, maar de lijst blijft leeg
2 ik krijg de melding dat het niet mogelijk is de entry toe te voegen
3 er staat dat het is toegevoegd en dat ik op save-all moet drukken (maar de lijst blijft leeg)
Vroegah lukte het wel, maar dat was een jaartje of wat geleden.
Is mijn router kapot?
Ik heb verder geen instellingen gewijzigd, zover ik weet. Kan dit komen door veranderingen in de netwerk topologie of door mijn avast virusscanner of de windows firewall
(Enige netwerk related dingen die draaien op dit moment)
Ook vreemd is dat een uur of wat geleden de lijst opgevult was met snel veranderende entries (kan dit door een bittorent client zoals azeurus komen?) die entries zijn nu weg en blijven weg.
Iemand? alvast bedankt!