SATA harde schijf geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

• a3vd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb met mijn set de volgende problemen tijdens de boot van windows xp
blijft het systeem hangen.

Verwijder ik de SATA schijf (welke als niet boot staat ingesteld), en laat ik de boot IDE schijf zitten dan start het systeem zonder problemen op.

Waarschijnlijk is de mbr of zoiets verminkt, hoe en vooral wat kan ik hieraan opknappen.

Ik kan ook niet naar veilige modus.

Wat voor util zou ik kunnen gebruiken om met behulp van een bootcd deze partities weer te kunnen gebruiken.

Hartelijk dank, _/-\o_
Adri.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 15:34

Ray

nou als je eerst eens verteld welke setup je verder hebt behalve deze hd zouden we je wellicht kunnen helpen (moederbord etc zou wel handig zijn :) )

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 13:06

Kortfragje

......

Hangen? Bedoel je een BSOD of gewoon unresponsive?

Heb je de safe mode geprobeerd?

Nieuwste drivers ?

Welke mobo / sata combi (nforce 4 + diamondmax bv)

[ Voor 72% gewijzigd door Kortfragje op 23-01-2006 15:44 ]

http://www.gjpvanwesten.nl

• a3vd
Inderdaad ben ik vergeten welk mobo, het is een ASUS P4PE

Misschien dom maar wat is een BSOD ?

En hij blijft gewoon helemaal bevroren staan , ik krijg een zwart scherm, vlak na het verschijnen van
het mooie lopende balkje onder het XP logo.

Ik ben momenteel op mijn werk en kan dus even niet excact nakijken welke HD het is maar het merk is meen ik een maxtor. (groote 160 GB)

[ Voor 32% gewijzigd door a3vd op 23-01-2006 15:49 ]

• Burpje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03-2022
Een BSOD is een Blue Screen Of Death, daar heb je dus geen last van aan je antwoord te zien.

• a3vd
Heb inmiddels met het programma Active@ Partition Recovery wel vanaf een bootcd met hun programma de data kunnen bekijken, en die staat er nog volledig, ik weet alleen niet hoe nu verder.

Weet iemand een programma om deze informatie weer volledig beschikbaar te maken, en een stuk handleiding ?

Hartelijk dank, Adri

Verwijderd

ik heb ook zo´n soort probleem gehad. In de FAQ staan programma´s waarmee je je gegevens van de harde schijf kunt halen. Heeft bij mij ook gewerkt.

• a3vd
Ja daar staan inderdaad een hoop programma's maar ik snap de werking er niet helemaal van.

Zo kan ik wel mijn data bekijken met een programma, maar er blijft nog steeds het probleem van het blijven hangen aan het begin van het opstarten van xp.

Ik denk dus dat ik in een soort dos omgeving een fdisk /mbr moet doen, maar hoe krijg ik een opstart cd die ook nog SATA schijven herkent, of heb ik het nu helemaal mis ? :?

Adri
Pagina: 1