Toon posts:

PC valt spontaan uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc valt spontaan uit. Dit kan gebeuren tijdens het opstarten van de pc, maar ook spontaan in Windows (bv tijdens browsen). Hierna kan ik op de power knop drukken, maar er gebeurt dan vaak niets. Dit probleem had ik ook met mijn vorige pc, dus het was een mooie reden om een nieuwe te mogen kopen :)

Ik heb een nieuwe internet budget pc gekocht (lees AMD Sempron 64 2800+ (Boxed)) en voor de rest geen spannende dingen erin (harddisk en dvd speler uit mijn oude pc). Ook deze nieuwe pc geeft dezelfde problemen. Ander stopcontact geprobeerd, andere stekker, harddisk en dvd speler afgekoppeld, maar ik krijg hem veelal niet aan.

Het rare van het verhaal is dat op dezelfde stekkerdoos mijn gamepc staat die het prima doet.

Sluiting van de kast is het denk ik ook niet (zou toevallig zijn). Geheugen eruit gehaald, maar pc ging niet aan... Wat is er aan de hand??

Iemand een geniale tip?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:42
Is het een totaal nieuwe pc of gaat het nog om dezelfde voeding? Heel af en toe wil mijn pc ook wel eens volledig uitvallen, powerknop indrukken helpt dan niet. Maar als ik dan de powerswitch van de stekkerdoos uitzet (dus stroom is er dan helemaal af) en weer aan doe dan krijg ik m'n pc ook weer gelijk aan.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe kast, nieuwe voeding, nieuw moederbord en cpu... Soms helpt het inderdaad om de stroomkabel er volledig uit te halen en even te wachten. Maar vaak doet hij dat ook al niet meer.

Binnen in de kast gaat het lampje op het moederbord wel aan...

Het is een 300 Watt voeding. Zou dat het kunnen zijn??? Ik gebruik geen zware watt-vreters...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 15:49 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:42
300 Watt voeding van wat voor een merk? 300 Watt is al zeer aan de lage kant tegenwoordig, maar als het ook nog eens een goedkoop prut merk is dan kan je er donder op zeggen dat dat hoogstwaarschijnlijk de boosdoener is.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een basis pc van Chicon. Ik neem aan dat een basis pc hier wel tegen moet kunnen :P

Ik check vanavond wel. Gelukkig heb ik nog een zwaardere voeding liggen, dus die zou ik erin kunnen schroeven om te testen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok... het is een AOpen 300W voeding. Ik ga nu een andere voeding proberen (450w)...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm.... zelfs met een 450watt voeding doet hij het ook niet!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Is je stekkerdoos geaard?

Verwijderd

Topicstarter
De stekkerdoos is op mijn pc kamer niet geaard. Maar op een andere kamer heb ik het ook uitgeprobeerd, waarbij ik hem ook niet aan kreeg...

Zou mijn game pc dan ook geen problemen moeten hebben?

• stefan001
De ene computer heeft echt randaarde nodig, andere werken ook prima zonder is mijn ervaring.
Ik mag aannemen dat je het nu wel op een randaarde stopcontact hebt geprobeerd :P? Dan heb ik geen suggesties meer eigenlijk :/

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

In eerste instantie dacht ik aan het geheugen, maar aangezien je het geheugen eruit hebt gehaalt en hij helemaal niets doet, lijkt me dat het probleem niet.
Alles bijna nieuw en hetzelfde probleem, is ook wel erg toevallig.
Maar gaat zelfs de voeding niet aan ? Of die wel, maar doet hij voor de rest niets meer ?
Als de voeding niet aan gaat heeft het waarschijnlijk toch iets met de aarde te maken, maar wederom. Je hebt al een 2e voeding gebruikt en dat werkte ook niet. Dus misschien is het dan toch dat de voeding wel wat doet, maar de rest niet.
Let us know...

Verwijderd

Heb je al een bios update geprobeerd had het namelijk ook in het begin met een asus P5GD1 na de update niet meer gehad.

Succes.

• stefan001
Bios updaten als de pc steeds wil uitvallen? Dat lijkt me niet zo verstandig :P

Verwijderd

Topicstarter
allereerst bedankt voor het meedenken. Ik heb het beestje al naar Chicon gebracht voor onderzoek omdat ik zelf er echt niet uit kom...

Ik heb de pc getest ook in een stopcontact met randaarden. Daar gaf hij uiteindelijk ook hetzelfde probleem.

Voeding gaat niet aan en het lijkt net alsof er geen spanning op staat. Maar het lampje op het moederbord doet het wel.

Ik heb geen bios update gedaan en ook (nog) niet liggen rommelen in de bios :D Temperatuur cpu < 30 graden...

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 12:42
never mind, bij afgekoppelde hardware idem problemen, Las ik overheen excuus!

Aangezien je vertelt dat je de DVDspeler en de harddisk uit je oude PC heb gehaald, lijkt me dat de grote gemene deler. Kan het zo zijn dat 1 van beide kortsluiting maakt? Kan het niet beargumenteren, maar ik zou eerst naar je HD gaan kijken. Het mooiste zou zijn als je (tijdelijk) er een andere HD en DVDspeler in zet.

[ Voor 14% gewijzigd door its_Muppet op 26-01-2006 13:06 ]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn Aopen QF50C , amd athlon 64 3000+ Venice. Thuis draait hij als een zonnetje, maar zodra ik hem in hilversum (zit daar op kamers) in het stopcontact stop begint het ge-emmer. Valt zomaar opeens uit (soms na meer dan 40 uur, soms na 40 seconden) waarna hij zichzelf opnieuw opstart om noch een paar keer te crashen en vervolgens helemaal niet meerop te starten.
Vage schit. Dat verhaal van randaarde zou me niets verbazen (zou voor mij overig wel klote zijn om een geaard stopcontact te vinden :S)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan zo de pc weer ophalen bij Chicon. De voeding scheen het probleem te zijn en hebben ze vervangen... Maar hopen dat dat idd zo is :D B)
Pagina: 1