Toon posts:

CTX PR 705 F ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op 11-01-2001 een nieuwe CTX monitor type PR 705 F gekocht.
Eenmaal de monitor zo een 36 uur in gebruik te hebben viel mij op dat het scherm er wel erg raar begon uit te zien.
Op alle hoeken van het scherm is het beeld vervormd .
Er staat echt geen normale lijn meer op het scherm.
Ik wordt hier aardig ziek van om dat ik juist een nieuwe monitor aangeschaft had om wat meer kwaliteit wat het beeld betreft in huis te hebben.
Ik heb de dag daarop contact opgenomen met CTX nederland en ik heb afgelopen Vrijdag een nieuwe monitor ter vervanging in huis gehad.
Ik blij , probleem opgelost.
Dat dacht ik dan .
Nou ik heb de nieuwe monitor aangesloten en direct viel mij al op dat deze ook niet goed is en een bijna zelfde vervorming liet zien als de vorige monitor.
Ik heb hem nu zo een 36 uur ja ja al weer , in gebruik en echt het ziet er niet meer uit.
Het probleem wordt steeds erger.
Ik heb op mijn mamma board ook een onboard AGP (i815 chipset ) dus ik heb de monitor net als de voorganger ook daar op aangesloten gehad .
Maar geen verschil.
Zelfs het menu op de monitor is zo scheef als het maar kan.
Ja en daar heeft de video kaart toch echt geen effect op.
Zijn er mede tweakers die de zelfde ervaring hebben met CTX.
En kan die mij dan ook vertellen wat de oplossing is of was voor dat probleem.
Alle tips zijn van harte welkom.
In 1 week 2x een monitor niet goed vindt ik toch wat veel.
En om nu te zeggen ik laat er maar weer 1 komen ter vervanging , niet te weten hoe die er uit gaat zien lijkt mij ook niet verstandig.
Please help....

Verwijderd

ik heb zelf nu sinds 6 weken ook een CTX PR705F. ik heb helemaal geen problemen ondervonden met deze monitor. (systeem: TBird 900 op ASUS A7V met een ASUS V7700 GeForce 2 videokaart.)

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 18:18
Ik heb geen idee wat dit probleem bij jou veroorzaakt maar ik heb zelf ook niet echt goede ervaringen met ctx....ik heb sinds twee jaar een ctx PR500 trinitron monitor. Al na een paar maanden begon het gezeik. Af en toe komt het beeld naar voren en hoor ik een tik. Dan zwabbert het beeld dat inmiddels totaal geel is geworden weer terug naar de normale vorm. Dat zijn van die dingen die echt niet mogen. Ik ben er inmiddels achter dat het de lijntrafo is en zodra ie de geest geeft laat ik die vervangen. Ik heb het idee dat ctx monitoren iets goedkoper zijn omdat de electronica die om de veelal goede beeldbuizen zit gewoon waardeloos is!
Voor mij geen ctx meer. Trouwens, wie weet hoe lang de garantie is bij ctx? Ik heb toen gelezen dat het 1 jaar was en dat verlenging geld koste maar bij mycom zeiden ze dat het 3 jaar was...iemand een idee???

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb een PR711F en de eerste ging al na anderhalve maand naar de haaien: beeld ging zwabberen, vage tikgeluiden en een onduidelijk kleurencircus

Die is toen zonder omhaal binnen 24 uur vervangen en de nieuwe doet het tot nu toe perfect

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Ik krijg morgen ook een PR 711, krijg nu al een beetje kriebels in m'n buik bij het lezen van deze berichten. Maar ach m'n huidige CTX houdt het ook al 15 jaar uit..

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Mijn pr711f werkt nu ongeveer 6 maanden probleemloos :)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

beetje fijn schermpje ? vind hem scherper dan de meeste Iiyama's nl. Ik kies gewoon de beste beeldkwaliteit niet de naam.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Eeen beetje laat maar mag ik jullie allemaal bedanken vvor de adviezen...en ervaring.
Morgen weer een nieuwe CTX.
En deze is volgens de T.D van CTX wel goed.

Thanx....
Pagina: 1