Toon posts:

[Laptop] Compaq Armada E500: zeer traag

Pagina: 1
Acties:
  • 913 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Okee, hier mijn probleem:
Ik heb een Compaq Armada E500, van +- 6 jaar oud, met 128mb geheugen, 10gb harddisk en een Pentium 3 processor van 550mhz. Nou heb ik sinds een tijdje het probleem, dat als ik de laptop opstart hij VERSCHRIKKELIJK traag wordt. Dan duurt het ongeveer 10 minuten om in windows te komen. Nou heb ik m laatst geformatteerd, maar al bij het installeren van Windows duurde het uren. Het vreemde is dat hij soms, de helft van de keren dat je m aanzet, hij het gewoon wel naar behoren doet :?. Ik dacht zelf dat het misschien een Hard Disk probleem zou kunnen zijn. Maar ik zit met mijn handen in het haar 8)7 .... Ik heb al gezocht met google en hier op GoT, maar ik kan niet echt de oorzaak van mijn probleem vinden, en de eventuele oplossing.

Alvast bedankt,
toppiejoppie

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Kijk eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor tips en trucs.

Heb je je harde schijf al getest op fouten etc :?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde inderdaad mijn HD gaan testen, maar omdat de pc het meest van de tijd het niet goed doet, ben ik hier nog niet aan toe gekomen.

Verwijderd

Topicstarter
schopje :)
Ik moet erbij vermelden dat als je de HD eruit haalt en er opnieuw instopt, en de hele laptop uitelkaar schroeft en weer in elkaar zet, dat de problemen dan tijdelijk zijn verholphen. Nogal vreemd :?

edit: de HD testen kan ook met een bootdisk vanuit dos, met CHKDSK, zijn er dan nog parameters die ik het beste kan gebruiken?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 19:43 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Los contactje misschien??

Verwijderd

Topicstarter
@ frank
wat bedoel je precies met los contactje, waar moet ik die zoeken?

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand met een oplossing?
schopje O-)

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 22:41
Misschien handig om het BIOS te resetten of na te lopen, je weet maar nooit.

Verwijderd

Topicstarter
okee, ga ik nu even doen, misschien heeft het iets met de PIO modus van de HD te maken

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:52

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Misschien is de HDD aansluiting niet meer 100%, en komt er door ermee te werken wat speling in contactjes, wat voor zeer lage snelheden zorgt.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
@ Nitroglycerine
Wat moet ik dan doen om dit te verhelpen? Het contact vervangen wordt lastig... Maar ik ga even aan de slag en zal de resultaten dadelijk melden,,,

Verwijderd

Als je de HD wil testen dan moet je eigenlijk ff een progje bij de fabrikant van de HD downloaden, gok dat je er een IBM in hebt zitten( zit wel in mijn E500). Bijna elke hd fabrikant heeft zo`n tooltje. Burn in test en dergelijke.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 07:45
Ik had hetzelfde probleem met een E700... Harddisk maakte ook lichte klik geluidjes die amper te horen waren. Harddisk geformateerd, en Harddisk Recovery tool (iig dat tooltje dat zegt dat ie bad sectors kan repareren) er overheen gehaald en hij werkt weer als een zonnetje.

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
okee
thanx @ all... ga het even testen

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:38:
..., dat als ik de laptop opstart hij VERSCHRIKKELIJK traag wordt.
Mischien domme vraag maar, welke windows draai jij?

Als je XP draait is het mischien niet zo gek dat je laptop zo langzaam is....

[ Voor 32% gewijzigd door Greyh0und op 26-01-2006 17:22 ]

Greyh0und

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Al eens een herinstall geprobeerd? Zelfde laptop bij mij startte heel traag op door de virusscanner (McAfee).

Bloed, zweet & koffie

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:49
Greyh0und schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:13:

Mischien domme vraag maar, welke windows draai jij?

Als je XP draait is het mischien niet zo gek dat je laptop zo langzaam is....
helemaal geen domme vraag IMO, Windows XP met 128!!! Mb SDRAM!!!! op een P3 550 binnen 10 minuten opgestart is een prestatie opzich!!

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 14:35
p43000 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:12:
[...]

helemaal geen domme vraag IMO, Windows XP met 128!!! Mb SDRAM!!!! op een P3 550 binnen 10 minuten opgestart is een prestatie opzich!!
Daag me uit >:)

Maar even serieus, heb je je harddisk nu vervangen? Ik wil best mijn harddisk even proberen in jouw laptop. Is ook een E500, dus dat lijkt me geen probleem.

Daarnaast: draai eens een benchmark op je laptop. Gewoon Sisoft Sandra laten draaien en kijken of de prestaties normaal zijn met vergelijkbare hardware.

Verwijderd

Topicstarter
@ all...
ben nu bezig met format. Maar opzich ligt het volgens mij niet aan de specs, want zelfs DOS is langzamer. Bovendien gaat de meegeleverde Win 2000 ook als een slak. Benchmarken zat er niet in, want het duurt letterlijk een half uur voordat je iets kunt aanklikken... daar heb ik geen geduld voor |:(

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:15
Blijkbaar een E500 kwaaltje. Op m'n werk hebben we ook nog een dozijn E500's en die hebben allemaal hetzelfde probleem: t r a a g. Ook na een verse installatie.
Pagina: 1