Toon posts:

Migreren License Manager

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren.....en Dames,

Ik zit met een klein probleempje. De oplossing kon ik niet op de KB van Microsoft vinden waar ik heen werd gestuurd door een mede systeembeheerder.

We zijn op dit moment bezig met een migratie (hardware matig) van een PDC draaiend op 2000 Server. We hebben bijna alles van de oude PDC naar de nieuwe verhuist. Users, GPO's etc etc.
Alleen de gegevens uit de License manager krijg ik niet gemigreerd. Ik zie ook nergens de mogelijkheid om de gegevens te bewaren en/of te importeren.
Er is mij verteld dat dit mogelijk is.

Kan iemand mij opweg helpen?

Groet,

Roland

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Nieuwe license server installeren, activeren en het MS clearinghouse bellen om de licenses over te zetten. Zij helpen je door de procedure om de licenties te deactiveren op je 'oude' server, en te activeren op je nieuwe.

Simpel :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Als dat zo is, is het inderdaad "simpel" ;)

Maar geld deze mogelijkheid niet alleen voor de Terminal Server licenties?
Mij gaat het meer om de IIS en de Cal's op de Server.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik ging er inderdaad vanuit dat het om TS licenses ging. IIS licenses ben ik niet bekend mee :? Bedoel je niet de metadata en Application Pools van de Websites die gehost worden, of bedoel je echt IIS licenses die gemigreerd moeten worden?

De Cal's voor de server geef je gewoon op tijdens de installatie (per Seat of per Server). Volgens mij kun je dit ook in je Control Panel terugvinden (en aantallen aanpassen). Volgens mij (maar dat roep ik even uit mijn hoofd) kun je eenmalig switchen van Server naar Seat Cal's. Officieel wordt er niets met de Server Cal's gedaan (in tegenstelling tot TS Cal's). Mocht je de ingestelde waardes overschrijden, dan verschijnt enkel een warning in de eventlog van de server.

Praktijk was dus dat de licensing service gestopt en gedisabled wordt (als zijnde overbodige resource). Tegenwoordig is het eigenlijk een must en wordt het zelfs door MS aangeraden, zie: Vulnerability in the License Logging Service Could Allow Code Execution .
A remote code execution vulnerability exists in the License Logging service that could allow an attacker who successfully exploited this vulnerability to take complete control of the affected system.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Question Mark schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:39:
Ik ging er inderdaad vanuit dat het om TS licenses ging. IIS licenses ben ik niet bekend mee :? Bedoel je niet de metadata en Application Pools van de Websites die gehost worden, of bedoel je echt IIS licenses die gemigreerd moeten worden?

De Cal's voor de server geef je gewoon op tijdens de installatie (per Seat of per Server). Volgens mij kun je dit ook in je Control Panel terugvinden (en aantallen aanpassen). Volgens mij (maar dat roep ik even uit mijn hoofd) kun je eenmalig switchen van Server naar Seat Cal's. Officieel wordt er niets met de Server Cal's gedaan (in tegenstelling tot TS Cal's). Mocht je de ingestelde waardes overschrijden, dan verschijnt enkel een warning in de eventlog van de server.

Praktijk was dus dat de licensing service gestopt en gedisabled wordt (als zijnde overbodige resource). Tegenwoordig is het eigenlijk een must en wordt het zelfs door MS aangeraden, zie: Vulnerability in the License Logging Service Could Allow Code Execution .
[...]
op een SBS2003 machine (niet van toepassing hier) moet je licenselogging absoluut niet disablen... of je moet het fijn vinden dat je server elke 60 minuten reboot :P

A wise man's life is based around fuck you

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Da's niet handig nee... Net even het artikel opgezocht en doorgelezen. Wel grappig om te vermelden dat de licenselogging service in alle "Future Versions of the Windows Operating System" niet meer opgenomen zal worden.

In Windows Server 2003 is de service al standaard gedisabled.

Question Mark werkt nooit met SBS

[ Voor 14% gewijzigd door Question Mark op 24-01-2006 19:25 ]

Pagina: 1