Een leuke sites topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Nu kom ik hier al enkele jaren naar volle tevredenheid en wil ik eens een idee opperen en kijken hoe de anderen hier over denken.
Natuurlijk moeten hier enkele regels aan verbonden zijn zodat het niet een topic word om anderen naar zijn EIGEN site te laten sturen voor alle hits.

Regelmatig kom ik op site's waarvan ik denk dat zou ik willen delen met anderen.
Ik bedoel hiermee:
leuke retro spellen die je online kan spelen zoals uit het C64 tijdperk
Leuke freeware games die je kan downloaden
Andere online verslavende games.

Nu zijn er bijvoorbeeld topics waarin handige tools besproken worden dus waarom niet een dergelijk topic waarin leuke en/of nuttige sites besproken worden.

Aangezien we hier 1 van de grootste communities hebben op pc gebied zullen behoorlijk veel mensen met leuke tips komen.
Het is gezien de regels hier natuurlijk niet de bedoeling dat er links opkomen naar warezsites en dergelijke dus dat even voorop.

Nu kan ik natuurlijk wel een topic starten maar omdat ik niet weet hoe het moderatorteam hier tegenover staat zal ik hier eerst eens willen weten hoe deze er tegenover staan.

Aan de ene kant kan het een leuk topic worden maar aan de andere kant mischien wat bewerkelijk omdat deze constant in de gaten moet worden gehouden om posts naar illegaal spul te voorkomen.

Ben zoiets dergelijks nog niet tegen gekomen in deze opzet vandaar mijn vraag:
Hoe staat het modteam hier tegenover?

Even ter indicatie een link wat ik bijvoorbeeld bedoel:
http://c64s.com/
Er van uitgaande dat deze software/website natuurlijk niet illegaal is.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Mijn eerste gedachte was de Tweakers Huiskamer, waar zulke dingen wel vaker langskomen. :) Met als kanttekening dat het daar meestal om losse dingen gaat, een leuk spelletje of een rare site ofzo. :)

[ Voor 34% gewijzigd door pasta op 23-01-2006 14:28 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
pasta schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:27:
Mijn eerste gedachte was de Tweakers Huiskamer, waar zulke dingen wel vaker langskomen. :) Met als kanttekening dat het daar meestal om losse dingen gaat, een leuk spelletje of een rare site ofzo. :)
Inderdaad nu moet ik zeggen dat ik nog geen aanvraag heb ingediend voor de huiskamer en dat ik er vooralsnog nog niet overwogen heb dit te doen.
Ik zou dit namenlijk openbaar willen maken voor alle gebruikers ipv een selectief groepje vaste gebruikers.
Dit is natuurlijk niet een flame naar de HK gebruikers maar meer dat de grote groep gebruikers toegang tot dit topic zouden kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Edwin van Cleef schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:31:
[...]

Dit is natuurlijk niet een flame naar de HK gebruikers maar meer dat de grote groep gebruikers toegang tot dit topic zouden kunnen krijgen.
Maar het is nou eenmaal stelregel dat dit soort topics (lees: opsomtopics) toch echt hun plekje vinden in de HK :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Edwin van Cleef schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:31:
[...]

Inderdaad nu moet ik zeggen dat ik nog geen aanvraag heb ingediend voor de huiskamer en dat ik er vooralsnog nog niet overwogen heb dit te doen.
Ik zou dit namenlijk openbaar willen maken voor alle gebruikers ipv een selectief groepje vaste gebruikers.
Links naar leuke sites in één topic verzamelen is prima, maar zoals gezegd is de Huiskamer de enige plaats waar dit mogelijk is.
Dat je hiermee niet alle users bereikt is jammer, maar dat geldt voor meer topics. Er is gewoon geen ander subforum op GoT waar dit topic zou passen.
Als je huiskamer toegang aanvraagt, zul je zien dat er heel veel topics zijn waar vergelijkbare ideeën voor opsomtopics ten uitvoer worden gebracht, vaak heel succesvol ook. Jouw idee past hier prima tussen, maar het is niet zo dat het een heel bijzonder idee is dat een speciale status verdient.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
[flauw]Haha ik hat het idee van je voor in de hk![/] Nee maar zoals iedereen zegt is dit wel wat voor de hk. Ik snap alleen niet de overweging waarom opsom topics niet ergens anders mogen dan de hk? Wat is de denk reden achter dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Mischien heb ik het een beetje krom geformuleerd.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat alle gebruikers dan opeens toegang moeten krijgen tot bepaalde topics welke gerelateerd zijn voor HK only .
We hebben bij Appletalk bijvoorbeeld een topic voor nuttige/leuke en/of nuttige software.
We hebben op het forum een topic voor handige tools voor windows.
Dus vandaar mijn idee voor leuke sites of leuke online spellen.
Deze kan natuurlijk ook weer uitgebreid worden met leuke te downloaden freeware spellen.
Op mijn PDA heb ik bijvoorbeeld het verslavende spel jawbreaker welke je gewoon als freeware kan downloaden om het op je pc te spelen.
Dus een link en iedereen kan dan ook gebruik maken van deze software eventueel met een screenshot.
Dit zou best wel eens een topic kunnen worden waar heel veel tweakers gebruik van zouden kunnen maken.
Mischien gewoon losstaand van het nuttige software topic of iets dergelijks?

Ik ben eigenlijk op het idee gekomen omdat ik een vaste bezoeker ben van de site http://www.nu.nl/rubriek.jsp?n=277689&c=950

Hier paseren vaker van dit soort sites met leuke online spellen en dergelijke.
De rest boeit mij eigenlijk niet zo zeer maar het is even een indicatie.

Nu heb ik nog wel een leuk voorbeeld :
http://www.hypegames.com/sports/3508/autobahn.html
Ook erg verslavend het is gratis en leuk om even te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dat komt doordat die links dan op enige wijze gerelateerd zijn aan het betreffende subforum. Bij 'zomaar' leuke of interessante links is er geen overeenkomst anders dan dat ze leuk of interessant zijn.

Als je het toespitst op online spelletjes, is het al een iets ander verhaal. Maar dan nog is er geen subforum waar zo'n topic echt beter op z'n plaats is dan de huiskamer.

In de voorbeelden die je noemt, vallen de afzonderlijke links en/of posts allemaal inhoudelijk onder de policy van dat subforum, omdat daarin expliciet staat vermeld dat bijvoorbeeld Apple software in APL thuishoort. Dus links met Apple software kunnen verzameld worden in APL.

Het is niet zozeer dat opsomtopics niet in andere subfora dan de huiskamer zijn toegestaan, in sommige gevallen, zoals de voorbeelden die je noemt, komen inhoudelijke opsomtopics voor buiten de huiskamer. Het belangrijkste is dat de individuele posts relevant zijn in het topic en dat die wat toevoegen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Een opsomtopic voor leuke spelletjes is er al in de HK, alleen een topic waarin je mensen kan wijzen op een leuke site kan ik me niet direct herinneren. Maar Uit je post krijg ik het idee dat het je vooral gaat om online spelletjes en daar is dus al een topic voor.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-09 13:54

Basszje

Reisvaap!]

Van mij hoeft er eerlijk gezegd geen groot drop hier je links topic te komen in de HK. Het zal namelijk uitvloeien in vele vele diverse linkjes op allerlei gebieden waarvan naar ik aanneem 90% van de mensen niet 20 pagina's aan link-droppings gaat doornemen. Daarnaast zijn er regelmatig topics, maar dan meer op thema gerichte links.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Wat ik juist probeer te voorkomen is een soort crossposting tussen diverse topics.
Maar onder welke categorie valt mijn idee dan?
Het leuke links topic? (software algemeen , spielerij)
Een link posten met bijvoorbeeld een onderbouwing wat er precies opstaat.
Hoe stel je de regels op?
Welke regels gaan er gelden?

Ik schud deze vragen zo maar even uit mijn mouw natuurlijk maar zijn zeker niet onbelangrijk.

Een ander verhaal is natuurlijk:
Spellen die gedownload kunnen worden is dit spielerij of is dit software algemeen?
Ik praat niet over nuttige tools want daarvan hebben wij al een topic maar een dergelijke link zal niet op prijs worden gesteld in dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Wat Basszje bedoelt is niet crossposting, maar idd een 'dumpalink' topic: wat hij dus niet wil in HK, en ik vind dat ook niet zo raar eigenlijk :) HK zou de enige plek op GoT kunnen zijn waar zoiets zou passen, maar zoals je aan Basszje's reactie ziet, is er voor een dergelijk topic toch geen plaats :)

Jouw idee valt dus onder de categorie 'leuk, maar niet op/voor GoT/HK' ;) Misschien een http://leukelinkjes.weblog.nl pagina maken en in je sig zetten? :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 25-09 12:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Edwin van Cleef schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:14:
Wat ik juist probeer te voorkomen is een soort crossposting tussen diverse topics.
Maar onder welke categorie valt mijn idee dan?
Het leuke links topic? (software algemeen , spielerij)
Een link posten met bijvoorbeeld een onderbouwing wat er precies opstaat.
Hoe stel je de regels op?
Welke regels gaan er gelden?

Ik schud deze vragen zo maar even uit mijn mouw natuurlijk maar zijn zeker niet onbelangrijk.

[...]
Die vragen moet je juist voor jezelf beantwoorden als je een topic gaat openen, en aangezien je ze zelf dus niet kan beantwoorden hoort zo'n topic hier gewoon niet thuis. Nofi, maar zo is een forum nu eenmaal opgezet. :)

(En inderdaad, in de HK bestaat zoiets al, en is het ook niet meer dan een opsomtopic waar je vlug de weg in kwijt raakt, daarom past het ook alleen in de HK :P )

[ Voor 11% gewijzigd door --MeAngry-- op 23-01-2006 15:25 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:24:
[...]

Die vragen moet je juist voor jezelf beantwoorden als je een topic gaat openen, en aangezien je ze zelf dus niet kan beantwoorden hoort zo'n topic hier gewoon niet thuis. Nofi, maar zo is een forum nu eenmaal opgezet. :)

(En inderdaad, in de HK bestaat zoiets al, en is het ook niet meer dan een opsomtopic waar je vlug de weg in kwijt raakt, daarom past het ook alleen in de HK :P )
En mijn topic word een aantal keren heen en weer verhuist om vervolgens een slotje te krijgen.
Dat is nu net wat ik probeer te voorkomen als je begrijpt wat ik bedoel.
Op het forum staan meer nutteloze topics en ik probeer toch altijd wel dit te voorkomen.
Al is het maar alleen om geen naam te krijgen als de nutteloze topicstarter.
Ik wil het forum ontzien van dergelijke postings dus vandaar dat ik het hier vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 25-09 12:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Edwin van Cleef schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:27:
[...]

En mijn topic word een aantal keren heen en weer verhuist om vervolgens een slotje te krijgen.
Dat is nu net wat ik probeer te voorkomen als je begrijpt wat ik bedoel.
Op het forum staan meer nutteloze topics en ik probeer toch altijd wel dit te voorkomen.
Al is het maar alleen om geen naam te krijgen als de nutteloze topicstarter.
Ik wil het forum ontzien van dergelijke postings dus vandaar dat ik het hier vraag.
Vind het dus ook een goed idee van je dat je het hier even vraagt! :) Veel gebruikers zijn inderdaad meer geneigd het dan maar ergens neer te gooien, maar ik en alle anderen die hier gepost hebben zijn het er unaniem over eens dat een dergelijk topic in de HK thuishoort. :)
Dit is een techforum waar ook nog over technische-gerelateerde gamesproblemen/-vragen of nieuwe games kan worden gediscussieerd, maar deze krijgen dan gewoon hun eigen topic.
En als je dus allerlei leuke sites in een topic laat verzamelen krijg je een opsomtopic, en een opsomtopic hoort nu eenmaal gewoon in de Huiskamer. :) (En zelfs daar moet het niet te erg worden ;) )
De verzameltopics die jij noemt over bepaalde applicaties en dergelijke zijn toch meer gerelateerd aan het algemene forumonderwerp => tech, en zijn daarom wel een lang(er) leven beschoren.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik denk dat het antwoord simpel is, in dit geval. Een aantal moderators geven aan dat het topic eventueel bestaansrecht in HK heeft. Basszje reageert dat hij zo'n soort topic toch niet in HK ziet.

Dan lijkt me de uitslag toch duidelijk. Wellicht kan je in één verhaal duidelijk voorleggen aan de HKmods wat je doel precies is. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-09 13:54

Basszje

Reisvaap!]

Overigens indien je leuke linkjes hebt van bepaalde sites / categorie sites dan ben je meer dan welkom in de HK om die te delen hoor ;) (mits nog niet bestaat :P )

[ Voor 11% gewijzigd door Basszje op 23-01-2006 16:03 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Pagina: 1