[XP] Herstart na installatie sp2*

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjaakmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:41
Hallo,

Ik heb sp2 geinstalleerd, op een pc waar nog niks op staat al wel updates.
De installatie gaat zonder fouten maar zodra ik de pc opnieuw opstart dan gaat hij automatisch rebooten.
Ik kom niet eens in Windows.
Ik kan wel in veilige modus komen maar dan moet ik gewoon de standaard veilige modus hebben en niet de gene met de netwerk verbinding of iets dergelijks want dan gaat de pc weer rebooten.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Groeten,

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit gaat over Windows XP ga ik van uit? dan ga ik dat even in je topic titel zetten namelijk :)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:58

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Meer info geven.
Specs enz.
Verwijderen in veilige modus SP2 eens of zo..
Slipstream eventueel SP2 in je XP cd en probeer dan nog eens een nieuwe installatie (hoe je SP2 kunt slipstreamen kun je in de FAQ kijken).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

op een pc waar nog niks op staat al wel updates
Wat bedoel je hiermee ? Snap ik niet helemaal sorry..

Start / Control Panel / System / Tabblad Advanced / Startup And Recovery Settings /

Haal daar het vinkje is weg bij "Auto Restart" en kijk is wat je ziet..

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Eerst maar eens via Veilige Modus het Automatisch Rebooten bij Fouten uitzetten ?
Als het om een bluescreen gaat, kun je dan zien wat er precies fout gaat :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

limoentje schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:06:
Eerst maar eens via Veilige Modus het Automatisch Rebooten bij Fouten uitzetten ?
Als het om een bluescreen gaat, kun je dan zien wat er precies fout gaat :)
Zie me post erboven.. En 4 posts in nog geen minuut is 8)7 !!

• sjaakmans
Ja het is windows xp.

Kijk ik hem sp2 geinstalleerd zodra de pc opnieuw opstart zie je dat scherm dat windows aan het laden is met dat balkje het duurt ong 2 sec en dan is het weg.

Groeten,

Sjaakmans

Verwijderd

sjaakmans schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:13:
Ja het is windows xp.

Kijk ik hem sp2 geinstalleerd zodra de pc opnieuw opstart zie je dat scherm dat windows aan het laden is met dat balkje het duurt ong 2 sec en dan is het weg.

Groeten,

Sjaakmans
Sp2 maakt een restore point aan waamee je snel terug kan.. Echter kan je beter eerst kijken waar het "probleem" ligt.. Voeg /SOS eens toe aan boot.ini en kijk of die bij een bepaalde driver eruit klapt.

• sjaakmans
Waarbij in boot.ini moet /SOS toevoegen?

Dit is mijn boot.ini:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetext /NoExecute=OptIn

Verwijderd

Heb je de computer voor de herinstallatie wel geformatteerd? Als je dat nog niet hebt gedaan, zou ik je aanraden dat vooral te doen. Mocht je dit wel hebben gedaan, dan adviseer ik je om de PC nogmaals te formatteren, en voor de zekerheid SP2 opnieuw downloaden, en slipstreamen in je Windows XP installatie.

edit:
@ sjaakmans; je moet /sos helemaal aan het eind zetten, na /fastdetext /NoExecute=OptIn

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 14:24 ]

Verwijderd

sjaakmans schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:21:
Waarbij in boot.ini moet /SOS toevoegen?

Dit is mijn boot.ini:

[...]
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetext /NoExecute=OptIn /SOS

Edit : ToppieJoppie was me weer voor door te editen.. Gaat ook zo snel hier :D

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 14:25 ]

• sjaakmans
Ik heb er nu /SOS achter gezet alleen nu krijg ik niet meer het opstart scherm maar zo'n scherm die laat de gegevens van de computer zien en dat duurt ook maar een paar seconden en dan is het voorbij weet je nog meer mogelijkheden?

Ik ben even aan het testen geweest met sp1 en dan krijg ik dit gezeik niet!

[ Voor 16% gewijzigd door sjaakmans op 23-01-2006 15:07 ]

Pagina: 1