Garantie BCC

Pagina: 1
Acties:
  • 1.074 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
In 2003 heb ik bij BCC een Thomson dvd-speler gekocht voor 169 euro en heb er 5 jaar extra garantie bijgekocht. Drie weken geleden is de dvd-speler bij BCC ter reparatie aangeboden. Nu vraag ik me af: stel dat de dvd-speler niet meer te repareren is en ik krijg een vervangende dvd-speler aangeboden, mag BCC mij een speler aanbieden voor een bedrag dat lager is dan 169 euro? Of zijn ze verplicht om een speler te geven voor hetzelfde bedrag?

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Dat staat als het goed is in het extra garantie contract.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Als het goed is moeten ze je dezelfde dvd-speler aanbieden!

Als deze niet meer te leveren is moet er 'n soortgelijk model worden aangeboden of een betere!

Ik heb 't gehad met m'n minidisc-speler van Sony, die kapot ging. Kreeg 'n later (en beter) model!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als de speler dezelfde functies ed heeft, dan mag het geloof ik.

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Meestal (zal ook wel in je voorwaarden staan) moeten ze je een apparaat aanbieden met dezelfde mogelijkheden. Ik geloof niet dat prijs daarbij gelijk moet zijn.

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-02 10:58
Ik werk er toevallig, ssst niet zeggen, maar volgens mij moet er officieel een vervangend toestel met sowieso dezelfde specs geleverd worden. Dus ik zou je aanraden om het even op te zoeken. Waarschijnlijk staat het wel op de site en anders even de garantiebepalingen (onze kassadames nieten deze altijd aan de bon als er extra garantie bijgekocht is) bekijken. Daar moet het in staan.

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Als het goed is staat het in je contract. Hoogstwaarschijnlijk krijg je er een met gelijke of hogere specificatie. Vijf jaar garantie is trouwens erg lang voor zo'n apparaat. Zeker in de latere jaren van de garantie kun je er bijna zeker van zijn dat er geen (werkende) spare parts meer zijn voor de huidige model (die liggen nu al op voorraad).

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 22:27

Daklem

Audio Nerd

Je krijgt een gelijkwaardig product terug. En in sommige gevallen mag je zelfs gewoonwat nieuws uitzoeken voor het bedrag. Maar dat ligt aan de situatie.

Als hij niet te maken is. krijg je sowieso iets vervangends.

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 22:27

Daklem

Audio Nerd

Marck21 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:33:
Als het goed is staat het in je contract. Hoogstwaarschijnlijk krijg je er een met gelijke of hogere specificatie. Vijf jaar garantie is trouwens erg lang voor zo'n apparaat. Zeker in de latere jaren van de garantie kun je er bijna zeker van zijn dat er geen (werkende) spare parts meer zijn voor de huidige model (die liggen nu al op voorraad).
Dat is alleen maar positief :) Omdat deze techniek zich zo snel ontplooit, krijg je dus op ten duur een betere speler er voor terug.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

het is met iets als een DVD speler natuurlijk lastig om te zeggen wat gelijkwaardig is. Een DVD speler van ying technologies kan DVD's afspelen netzoals mijn Marantz DVD speler. Waarschijnlijk kan dei ying zelfs meer maar om te zeggen dat ze geijlwaardig zijn

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

overigens probeert IMHO de BCC je altijd te naaien met de extra garantie. Mijn wasmachine zou maar een jaar garantie hebben. Volgens mij bestaat er ook zo iets als een te verwachten levensduur. Mischien is die bij een indesit wat lager maar 1 jaar is onzin.

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-02 10:58
'Kosteloze vervanging van het apparaat
In geval van storing is BCC, indien de kosten van de uit te voeren reparatie meer dan 70% van de op het moment van de storing geldende aankoopwaarde van het apparaat of een daarmee vergelijkbaar type bedragen, gerechtigd in plaats van de reparatie uit te voeren, kosteloos een gelijkwaardig apparaat ter beschikking te stellen'

Letterlijk van de site gehaald.
TrailBlazer schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:37:
overigens probeert IMHO de BCC je altijd te naaien met de extra garantie. Mijn wasmachine zou maar een jaar garantie hebben. Volgens mij bestaat er ook zo iets als een te verwachten levensduur. Mischien is die bij een indesit wat lager maar 1 jaar is onzin.
Een verwachte levensduur is indd waar ja. Alleen heb je altijd kosten voor bijvoorbeeld onderzoek/verzendkosten. Dus na dat jaar gaat het je altijd geld kosten. Met extra garantie kost het niet niets!

[ Voor 43% gewijzigd door keesheid op 23-01-2006 13:39 ]

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Extra garantie = extra winst voor verkoper

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• Xfile
Bedankt voor de reacties!
Het is me duidelijk wat ik mag en kan verwachten.

Ik moet maar eerst zien wanneer ik van BCC iets hoor over de reparatie. In de winkel werd er gezegd dat een reparatie 4 tot 8 weken duurt.

• Xfile
Marck21 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:38:
Extra garantie = extra winst voor verkoper
De extra garantie kostte me 39 euro.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 18:32

mace

Sapere Aude

Xfile schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:43:
[...]

De extra garantie kostte me 39 euro.
Dan had ik dus een dvd speler gekocht van 208 euro ;)

Maar dat is natuurlijk persoonlijk :>

• Xfile
MaCe1337 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:46:
[...]

Dan had ik dus een dvd speler gekocht van 208 euro ;)

Maar dat is natuurlijk persoonlijk :>
Dat dacht ik achteraf ook.

Hier een site over garantiebepalingen:http://www.stichtingdeombudsman.nl/content/rechtsgebied/consument/nwwet.htm
Herstel, vervanging of uw geld terug

Gaat uw product kapot binnen de garantie termijn, dan kunt u teruggaan naar de verkoper. U kunt vragen om herstel of vervanging van het product. Is dat niet mogelijk is, dan kunt u uw geld terugkrijgen. Daar kan een afschrijving bij zitten voor de tijd dat u het product wel goed heeft kunnen gebruiken. In deze situatie hoeft u nooit genoegen te nemen met een tegoedbon. Herstel en vervanging tijdens de garantieperiode is gratis. Tenzij de verkoper kan aantonen dat het defect geheel aan u is te wijten.
Als BCC slim is.......

[ Voor 3% gewijzigd door Xfile op 23-01-2006 13:54 ]

Pagina: 1