Toon posts:

scsi 160 array

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zes scsi3 U160 diskss liggen van 9 gig, die wil ik in m'n systeempje (win2k op asus p3b-f) gooien. Alleen is scsi een beetje nieuw voor mij:

ik weet dat ik een controller bv 29160 van adaptec of zo moet kopen, maar hoe zit het dan met voeding en kabels? Ik zie maar 1 connector op de drives, dus moet daar ook de voeding door? En moet dat dan allemaal extra gekoeld worden ofzow?

Wie helpt me op weg?

Verwijderd

heb je compaq disken ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb quantum 10k disken.

Verwijderd

ok, dat is dan beter.

het gaat hier om 80pins schijven, waarin de power kabel en scsi kabel in 1 zitten (hot-swapable).

tenzij je een dure 80pins kaart wilt kopen, moet je een converter kopen van 80 naar 68pins en een tekram scsi kaart u-160 (meer info: www.tekram.com).
ik heb deze tekram ook en bevalt uitstekend (en is nog f 400 goedkoper dan adaptec en is dual channel :))

Verwijderd

de disken zijn sca disken ..single connecor adapter .. dat houd in dat de voeding al in de connector zit ... hiervoor heb ik nog geen converters gezien , wel voor u2w.

bovendien heb je het over een array , dat duidt op raid .. een u160 raidcontroller nodig dus ...en die zijn duur ...

bovendien heb je bij 6 disken een externe kast nodig gok ik ... voor u160 ok erg duur ...

veel succes

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Hmm, 'k zou niet 6 10.000 rpm schijven in 1 standaard kastje stoppen.;)
Volgens mij kan je beter ergens los instoppen en die kast dan van een paar fans voorzien.

Ik denk dat jij bedoelt dat die schijven een SCA aansluiting hebben. Dan zal je, of een SCA controller moeten kopen <-- is erg duur, of je moet voor elke schijf een convertertje kopen van SCA -> U160. Daar zit een 68 pins aansluiting op en een 4 pins voedings stekkertje.

Verwijderd

bericht voor yo861 oid :

een 80 pins kaart ??

en dan 10 disken erop die voeding van de kaart trekken zeker ???

denk het niet , meestal [lees altijd] is het backplane powered, die levert het voltage en dan een gewone 68 pins controller eraan ...

Verwijderd

die 6 schijven had ik over het hoofd gezien :)

je zal er 3 ong moeten verkopen, 6 in 1 kast lijkt mij niet gezond :)

er bestaat een converter van sca -> u-160 + 4pin power (heb er zelf 2 gehad)

Verwijderd

Topicstarter
OK, dat lijkt mij een erg duidelijke oplossing. Ik koop dus zo'n convertertje per disk, en sluit alles op zo'n tecram controller of wellicht adaptec. Dan nog de voeding? Ik hang de zaak wel in een extern kastje, met een fan of twee, maar dr mot nog prik op huh? Gewoon een ouwe AT voeding ofzow erbij gooien?

Verwijderd

uhm .. ik heb nu een 7 disk kast ingebruik en een 4 disk kast ...

en wat dacht je van een serverrack .. daar gaan er 14 in of 24 ...

Verwijderd

powerconnector zit op de converter ...

Verwijderd

Topicstarter
OK, Nec, en wat kost zo'n kassie? Ik neem aan dat daarin een voeding zit? En weet je toevallig wat zo'n sca convertertje kost?

Verwijderd

Op zondag 21 januari 2001 16:52 schreef scsi-freak het volgende:
uhm .. ik heb nu een 7 disk kast ingebruik en een 4 disk kast ...

en wat dacht je van een serverrack .. daar gaan er 14 in of 24 ...
ik bedoelde 6 in 1 normale pc kast :(

Verwijderd

Ik heb dus ook zon ultra160 36 gig schijf met convertor nar 68 pins , maar ik krijg em niet aan de praat heb ik hiervoor zon ultra160 controler nodig of kan dit ook op een ultra2 wide controller????????

Verwijderd

nee, ik heb hem op een ultrawide controller hangen ... ding komt toch niet boven de 40mb/s misschien de verkeerde converter
u2w-> naar 68se

u2w= 40mhz lvd
u160= 40mhz lvd maar dubbele data per clock [ddr pricipe]

Verwijderd

Maakt het uit als de HD Singl Ended is??????

Verwijderd

savage: als jij het over u160 hebt heb je het over lvd ...

de converter moet het signaal wel kunnen doorgeven/verwerken ..

en ja ..je kan ze ook op sigle ended zetten, maar dat is dan ultra wide scsi 40mb/s max ..

Verwijderd

Ik heb hier dus een 10k ultra3 scsi drive van 35 gig , dit is met een 80 polige sca aansluiting. Kweetniet hoe en waar ik deze op moet aansluiten!!!!!!!!!

Can someone PLZ help me??????

Verwijderd

het ligt er dus aan wat voor een scsi kaart je hebt...heb je een ultrawide kaart moet je een sca-uw converter kopen ... met een u2w kaart een sca-u2w .....

/me vind dat mensen maar eens eerst moeten weten wat ze kopen en wat ze er mee moeten voordat ze iets kopen [img]"i&#047;s&#047;frusty.gif\"[/img] ik wil niet flamen oid maar je ziet zoveel mensen die scsi apparatuur kopen en niet weten hoe je zoeen ding moet configgen ..

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 08:40
Hoe komt het dat jullie U160 en/of U2W schijven hebben (gekocht, gekregen met kerst of gevonden..?) en vervolgens niet weten wat je er mee moet doen. Als er wat te koop is (voor weining), dan houd ik me aanbevolen.......

Deze tekst niet lezen !

Verwijderd

Weet je mischien ook waar ik zon sca --> u2w convertor kan kopen?????

Verwijderd

bij alternate hebben ze converters en bij abg
www.alternate.nl www.abgcomputers.nl

Verwijderd

De Adaptec 29160 is een 64 bit's pci kaartje wat dus betekend dat hij niet in je standaart 32 bits pci slot.
Pagina: 1