Pas een Dell inspiron 9300 gekocht (Pent M 2 GHz,1920x1200,80Gb Hdd,2Gb RAM, xp pro sp2) ; hardstikke tevreden over maar ik snap niet waarom de hdd om de seconde moet worden aangesproken wat een irritant nagging geluid oplevert tov de voor de rest zalig fluisterstille laptop. En dit was al zo uit de doos.
Ook begint de hdd genadelood te ratelen als de screensaver start alsof er een soort routine schijf controle plaats vindt of zo.
Ik heb de indexing service uitgezet.
Ik heb system restore uitgezet.
De geplande taken zijn leeg.
Ik heb het programma Actmon geinstalleerd en alle lopende services behalve de systeemkritische uitgeschakeld.
Ik heb de swap file een vaste grootte gegeven (4Gb)
Ik heb automatische updates uitgezet.
(Er zitten vast wel onzinnige dingen in dit rijtje maar daar gaat het niet om)
..t gaat maar door
Wat heeft ook het tijdgestuurd uitzetten van hdd bij inactiviteit voor zin als er iedere seconde weer een lees/schrijfactie plaatsvindt?
Ik heb 2Gb intern dus me dunkt dat de computer de hdd af en toe best met rust zou kunnen laten.
Wie o wie, wat o wat?
Ook begint de hdd genadelood te ratelen als de screensaver start alsof er een soort routine schijf controle plaats vindt of zo.
Ik heb de indexing service uitgezet.
Ik heb system restore uitgezet.
De geplande taken zijn leeg.
Ik heb het programma Actmon geinstalleerd en alle lopende services behalve de systeemkritische uitgeschakeld.
Ik heb de swap file een vaste grootte gegeven (4Gb)
Ik heb automatische updates uitgezet.
(Er zitten vast wel onzinnige dingen in dit rijtje maar daar gaat het niet om)
..t gaat maar door
Wat heeft ook het tijdgestuurd uitzetten van hdd bij inactiviteit voor zin als er iedere seconde weer een lees/schrijfactie plaatsvindt?
Ik heb 2Gb intern dus me dunkt dat de computer de hdd af en toe best met rust zou kunnen laten.
Wie o wie, wat o wat?