Overstappen provider-> hoe te zorgen voor minimale downtime?

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:05
Op dit moment heb ik internet via het versatel family abbonement, dat afloopt ergens begin maart. Dit abbonement is echter een tijd geleden al opgezegd waarbij er ook al een bevestiging is ontvangen van Versatel.

Aangezien we niet zonder internet willen zetten gaan we dus overstappen naar Speedlinq (Babyxl netwerk). Op de site van speedlinq staat dat als je naadloos wilt overstappen, je eerst bij hun internet aan moet vragen en circa twee weken na aanvraag pas je oude abbo moet opzeggen. Daar wringt de schoen dus zeg maar :P

Ik weet niet hoe het allemaal intern werkt met het overstappen enzo, maar aangezien ons Versatel abbo pas over +- 6 weken afloopt, valt er nog iets te doen? Een maand of zes weken zonder internet zie ik niet echt zitten |:(

Ter info, mocht het belangrijk zijn: bij het speedlinq aanvraagformulier kun je invullen of je al internet hebt (inbel, kabel of adsl), de naam van je provider, de naam van het product en de einddatum van het contract)

Ik heb ook de search gebruikt, maar de meeste results waren de grote algemene topics met 1000+ posts. :| Tussen het andere stond niet veel bruikbaars.

[ Voor 9% gewijzigd door Benotti op 23-01-2006 12:58 ]

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben onlangs van Demon overgestapt naar SurfSnelAdsl. Ik heb SurfSnelAdsl aangevraagd en een migratieformulier ingevuld. Mijn verbinding heeft een halve dag niet gewerkt.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Waarom bel je Speedlinq niet gewoon op. Die kunnen je het waarschijnlijk perfect uitleggen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Benotti
rwb schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:14:
Waarom bel je Speedlinq niet gewoon op. Die kunnen je het waarschijnlijk perfect uitleggen.
Laat dat gewoon maar weg. Een helplijn van €0,70p/m waar je tig minuten in de wacht staat, noem ik niet gewoon :P

Daarnaast is de speedling helplijn niet de meest capabele als ik de verhalen van anderen mag geloven. Ik denk (hoop) dat er hier toch ook wel een aantal rondlopen met verstand van zaken? :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Benotti schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:19:
Laat dat gewoon maar weg. Een helplijn van €0,70p/m waar je tig minuten in de wacht staat, noem ik niet gewoon :P
Als je dat nu al tegen staat, waarom ga je dan uberhaupt bij die provider? Waar denk je dat die lage prijs vandaan komt?
't is allemaal leuk en aardig zolang het werkt, maar als je een probleem hebt, ben je gewoon de pisang want de helpdesk stelt niets voor en kost 70 cent per minuut.

You do the math

[ Voor 22% gewijzigd door Gunner op 23-01-2006 14:21 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

wist je ook dat speedlink straffe datalimieten hanteerde?
in de reclame staat fair-use-policy. maar als je hun voorwaarden leest staat daar toch echt een maximum in vermeld. En dat is al 30GB op een 2mbit lijn. mooi kut dus!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Lees voor de grap het Tros radar forum (voor wat dat waard is)maar eens. Daar staan echt een hoop mensen die niet van Speedlinq afkomen omdat ze hun opzegbrieven zogenaamd niet ontvangen :X

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 23-01-2006 14:27 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Benotti
Ik heb tot nu toe nog nooit een helpdesk nodig gehad en de kwaliteit van de lijn is in principe ook gewoon uitstekend.

Daarnaast is de datalimiet een richtlijn van 35GB voor 3Mb (ruim voldoende) waarbij je ook nog zat tijd krijgt om te minderen mocht je langdurig erboven zitten.

En nu weer ontopic graag ;)

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:06
Okee, je weet dus per wanneer je versatel verbinding beeindigd word. Per die datum vraag je je nieuwe verbinding aan. Meer is het niet. B) Over overstappen staat er overigens idd het nodige in grote topics, en als je de moeite niet wilt nemen daar wat doorheen te lezen (ctrl-f overstappen bijvoorbeeld) dan kan je beter naar beginnersweb.nl oid.

[ Voor 3% gewijzigd door Jesse op 23-01-2006 15:14 ]

Pagina: 1