te veel problemen in 1

Pagina: 1
Acties:

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Hallo,

Ik wilde een nieuwe pc.

ik heb gekocht:

AMD Athlon 64 3000+ (S939, 1,8GHz, 512KB)

Asus A8V Deluxe, K8T800Pro (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)

Club3D GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), CGN-G668TVD

2 x 512MB PC3200 DDR (Kingston)

Verder heb ik een maxtor 120G 7200rpm Hd en een cheap-ass 350W voeding.

Na alles netjes volgens de boekjes te hebben aangesloten wilde ik de pc aanzetten.
Er gebeurt echter helemaal niks. Een zwart scherm en dan opeens hoor je een stem,
zo'n TomTom stem die zegt iets over 'overcloking'.
Ik kan niet verstaan wat er precies gezegd wordt dus ik weet ook niet wat ik moet doen.
Ik heb contact gehad met Norrod Computers, die wisten het ook niet.
Ze dachten dat het misschien door het geheugen zou komen. Probeer dit in een ander slot te doen.
Heb ik gedaan, 1 reepje in alle 4 de sloten geprobeerd. Ook heb ik het moederbord gereset maar dit alles zonder enkel resultaat.

Heeft iemand een clue wat ik zou kunnen doen? Ik heb het moederbord en de processor nu al een tijdje liggen en ik vind het eigenlijk zonde om zo te laten liggen en niet te kunnen gebruiken.

alvast danku danku _/-\o_

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Hoezo veel problemen dan? Hij start toch enkel niet op?

Heb je in het boekje ook naar foutmeldingen gekeken? Jouw stemmetje die normaal piepjes horen te zijn staan daar wel in denk.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 16:02
test je geheugen eens met memtest
heb je alles wel goed aangesloten?

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Crijnn
je hebt gelijk, het is 1 probleem. Maar voor mij zijn het er meer want ik kan meerdere producten niet gebruiken. Ik heb het hele boekje doorgespit maar ik kan niks vinden over die stem. Ik heb ook nog een vriend in geschakeld, hij weet er ook vrij veel vanaf maar hij snapte er ook niks van.

De hd is leeg, met alleen een schone windows installatie. Waarom O Waarom werkt het niet??

• BBenedictus
  • Laatst online: 29-04 08:01
Toevallig heb ik hetzelfde moederbord... Wat er gezegd wordt:
System failed due CPU overclocking
Dat heb ik ook al een keer gehad. Probeer het volgende eens:

Druk op de vuurknop van je pc, en blijf meteen op del drukken ( hij gaat heeeel snel erdoorheen dat je monitor nog niet kan weergeven waarschijnlijk)
Als je nog niet in de bios kan komen, gewoon even jumpertje van je bios omgooien. Zit als het goed is ergens onderin het midden 'CLRTC'

Zodra je hem terugzet en je pc opstart, meteen weer op del hengsten tot je in de bios komt. Kijken of je instellingen kloppen en dan gaan met die banaan.

• Crijnn
dat gedoe met dat jumpertje heb ik al geprobeerd. werkte niet.
ik ga net zo lang op delete rammen tot er iets gebeurt :P

super! dit zijn fijne reacties, hopelijk werkt het! alvast bedankt!!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:43
wat voor drives heb je er verder nog meer in zitten?

misschien een idee om even een andere voeding te proberen, stel dat deze instabiel is, heb je ook een kans dat je mobo de boel niet door wil laten starten.
(vooral cheapass psu-tjes hebben hier last van!).

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat stemmetje hoeft niet perseé te betekenen dat het daadwerkelijk zo is..
Heb je de 4 pins 12V connector bijv. aangesloten? Zit er voeding op je VGA kaart? Zit je koeler goed bevestigd?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
een vriend van mij had exact hetzelfde probleem. Een Biosupdate heeft geholpen. Je kan ieg kijken of je beeld krijgt wanneer je de toetscombinatie alt-F2 gebruikt (daarmee kan je als je een floppy met bios hebt ook de bios flashen.)

• Crijnn
Ik heb helaas nog geen tijd gehad om de aanbevolen dingen uit te proberen. Vrijdag kan ik hopelijk mee aan de gang.

Ik heb idd een 4-pins 12V conenctor aan me 6600gt hangen, die zit er zeker goed in.
De koeler zit ook goed, ik heb alles namelijk wel een paar keer opnieuw in elkaar gezet. En een vriend van me ( weet vrij veel van pc's ) heeft het ook nog een keer gedaan.

Over de bios-update, hoe doe ik dit? ik ben niet zo'n superheld op het gebied van computers. Ik krijg geen eens beeld op mijn scherm dus hoe kan ik dan de bios-updaten? En waar haal ik die update vandaan?

bedankt voor jullie reacties.

Crijn

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 11:52

nIghtorius

Poef!

Op de mainboard gaan 2 voedingskabels.. een brede aansluitng (ATX) en een klein 4 pins (vierkant, niet rechthoekig!) 12V aansluiting (deze zit bij de CPU socket)

als dit het probleem niet is.

probeer beide dimmetjes afzonderlijk te testen in slot #3 (dimm2a)

illustratie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
                  DIMM1A(1) DIMM1B(2) DIMM2A(3) DIMM2B(4)
/-------\            |         |         |         |
| cpu   |            |         |         |         |
|       |            |         |         |         |
\-------/            |         |         |         |
                     |         |         |         |

als je de bord al een poosje hebt kan het ook zijn dat je BIOS te oud is en mogelijk heb je een moderne CPU (Winchester, Venice).. met een te oude BIOS worden deze type processoren niet ondersteund. Misschien raadzaam om via de computerwinkel waar je het gekocht hebt een nieuwere BIOS erop te flashen. of je kunt proberen met ALT+F2 (continu opnieuw indrukken bij het aanzetten) te booten in de hoop dat je de BIOS flash scherm krijgt te zien.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Crijnn
IK heb zojuist alt-f2 en delete geprobeerd, geen resultaat.
Ik kom er net achter dat ik geen muis en keyboard power heb.
optische muis doet niks en keyboard ook niet :(
ik heb dat mobo trouwens online gekocht, kan ik die bios ook in een andere pc-zaak laten flashen?

HELP!

Verwijderd

crijn schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 14:55:
ik heb dat mobo trouwens online gekocht, kan ik die bios ook in een andere pc-zaak laten flashen?

HELP!
sluit ze eens aan op de PS2 poort. Wil nog wel eens werken.

Verwijderd

gewoon terug brengen naar de winkel kan natuurlijk ook. Kan gewoon een brak moederbord zijn

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 08:34

Proximus

100% OC

crijn schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 14:55:

HELP!
Norrod doet er niet moeilijk over als je die laat flashen. Ik kom al jaren bij ze en als ik zelf een keer een defecte bios heb ruilen ze hem gewoon om. Probeer eens lekker kaal op te starten, 1 latje mem, 1 hdd, geen ide apparaten voor de rest. Gewoon puur noodzakelijk...

Ryzen 9900X3D - B650 Gaming - 32GB DDR5 - R9060XT

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-05 09:11
Misschien handig om even back to basic te gaan? dus even je systeem uitstallen op tafel of iets dergelijks. Dus niet in de kast. En dan alleen mobo + cpu + mem + graka op laten starten (voeding wel aansluiten offcourse). En kijken wat hij doet. Als hij dan ook al helemaal niet opstart gok ik toch op een defect onderdeel.

• Crijnn
ik heb alles nog een keer geprobeerd. niks werkt.
dat moederbord is gewoon kapot lijkt me. Ik heb een nieuw mobo gekocht.
asus a8v, en alles werkt prima! :)

toch heel erg bedankt voor de reacties!!

Crijn
Pagina: 1