Toon posts:

[XP] Rechten Issue Programs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een domain waar 4 clients in hangen.. Als ik een applicatie installeren waneer ik een gebruiker rechten heb gegeven word deze uiteraad eigenaar van de gemaakte folder en zo heeft deze "Owner Permission".

De gebruiker mag dan ook alles doen met de folder omdat hij owner is..

Nu heb ik een global security group gemaakt en deze group op de folder "c:\program files\winrar" alle rechten gegeven en alle andere ( op admins na uiteraad ) eruit gegooid..

Als ik dus nu een user lid maak van deze group mag hij de applicatie "gebruiken". Mijn idee erachter is dat niet iedereen die aanlogged op dit werkstation een bepaalde applicatie mag opstarten..

Dit werkt prima, maar als een gebruiker nu wel de applicatie op wilt starten krijg ik de melding "Shortcut problem, do you wanna delete this shortcut?". Ik wil gewoon een access denied melding krijgen..

Zo installeer ik gewoon de apps op de werkstations als local admin en voeg ik de user toe aan de rol die een applicatie mag gebruiken..

Iemand enig idee ? Kan weinig vinden over de "Delete shortcut" verhaal.. Thanks _/-\o_

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zal de permissie ook op de shortcut moeten zetten - mooier is mijn inziens om een user geen shortcuts te tonen waar hij / zij toch niet aan kan dus je zou kunnen denken aan een scriptje dat controleert aan welke programma's je aan kan en aan de hand daarvan je shortcuts te copieeren / wissen :)

Overigens - dit probleem heb je normaal gesproken sowieso als je de shortcuts in de 'All users' zet - en als je programma's niet voor iedereen beschikbaar zijn moet je ze niet in de 'All users' zetten :P

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:02:
Je zal de permissie ook op de shortcut moeten zetten - mooier is mijn inziens om een user geen shortcuts te tonen waar hij / zij toch niet aan kan dus je zou kunnen denken aan een scriptje dat controleert aan welke programma's je aan kan en aan de hand daarvan je shortcuts te copieeren / wissen :)

Overigens - dit probleem heb je normaal gesproken sowieso als je de shortcuts in de 'All users' zet - en als je programma's niet voor iedereen beschikbaar zijn moet je ze niet in de 'All users' zetten :P
Dan zal ik rechten moeten zetten en als de gebruiker dan wel de applicatie mag gebruiken de iconen naar zijn profiel kopieren.. En verwijderen als hij/zij er niet bij mag..

Groot voordeel van een .msi package :)

Mischien toch maar kijken voor een goede .msi builder waarmee ik via policies applicaties kan uitrollen ??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

MakeMSI (http://users.cyberone.com.au/dbareis/makemsi.htm) ziet er imho wel spannend uit - maar is niet de meest simpele :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:22:
MakeMSI (http://users.cyberone.com.au/dbareis/makemsi.htm) ziet er imho wel spannend uit - maar is niet de meest simpele :)
Vreemd eigenlijk dat dat via 3rd party software moet.. Microsoft geeft daar ook geen ondersteuning voor dacht ik en ze hebben zelf niet iets ontwikkeld om MSI packages te maken :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:09:
[...]

Dan zal ik rechten moeten zetten en als de gebruiker dan wel de applicatie mag gebruiken de iconen naar zijn profiel kopieren.. En verwijderen als hij/zij er niet bij mag..

Groot voordeel van een .msi package :)

Mischien toch maar kijken voor een goede .msi builder waarmee ik via policies applicaties kan uitrollen ??
Is dit niet gewoon te doen via de NTFS-permissies? Dus niet de normale sharepermissie, maar als je het via het bestand zelf doet. Ik dacht dat dit bij WS2003 het geval was, maar ik kan het mis hebben.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je gaat toch immers ook al 3rdparty software packagen? Dit artikel geeft er enige uitleg over: http://www.windowsnetwork.../MSI-Packaging-Tools.html

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 16:53:
[...]

Is dit niet gewoon te doen via de NTFS-permissies? Dus niet de normale sharepermissie, maar als je het via het bestand zelf doet. Ik dacht dat dit bij WS2003 het geval was, maar ik kan het mis hebben.
Ik heb ook NTFS rechten gegeven.. Share rechten komen uiteraad hier niet eens van pas..

Maar als een gebruiker geen rechten heeft op een bestand en probeert het dan te openen komt windows met een melding dat de snelkoppeling niet meer klopt en vraagt hij om deze te verwijderen.. Ik wil gewoon een access denied error ofzow..

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 23 januari 2006 @ 16:58:
Je gaat toch immers ook al 3rdparty software packagen? Dit artikel geeft er enige uitleg over: http://www.windowsnetwork.../MSI-Packaging-Tools.html
Dit is uiteraad het mooiste.. Maar heb je gezien wat die pakketten die op de site staan kost ? 1200 en 1100 dollar.. Net iets teveel voor me :p

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je Server 2003 SP1 draait zou je de shortcuts ook met een redirected desktop/startmenu en accessbased enumeration flexibel en centraal kunnen verstoppen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1