Toon posts:

[Delphi] Delphi2 naar Delphi7 "port"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met aansturen van een kaart die op de I/O poort is aangesloten, nu heb ik een oud programma dat nog in Delphi2 is geschreven. Het is voor een motorkaart in een pc behuizing.

Als ik het nu run krijg ik de fout, undeclared identifier "port", is dit misschien een compatibiliteitsprobleem tussen Delphi2 en Delphi7?

Het draait onder windows NT

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 12:31 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:44

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

De port array is eigenlijk iets uit het DOS tijdperk. Je zult dus zeer zeker iets moeten gaan ombouwen. Delphi 2 is nog uit het 16 bits tijdperk. Delphi 7 is (uiteraard) geheel 32 bits en alleen voor Windows applicaties geschikt vandaar dat de port array niet meer bestaat.

In Windows NT (en ook 2000 en XP) is het niet zomaar meer mogelijk om direct IO poorten te kunnen aansturen (vanwege rechten). Je zult hier een externe lib voor moeten gebruiken (bijv. DriverLinx Direct Port I/O)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Creepy schreef op maandag 23 januari 2006 @ 12:36:
De port array is eigenlijk iets uit het DOS tijdperk. Je zult dus zeer zeker iets moeten gaan ombouwen. Delphi 2 is nog uit het 16 bits tijdperk. Delphi 7 is (uiteraard) geheel 32 bits en alleen voor Windows applicaties geschikt vandaar dat de port array niet meer bestaat.

In Windows NT (en ook 2000 en XP) is het niet zomaar meer mogelijk om direct IO poorten te kunnen aansturen (vanwege rechten). Je zult hier een externe lib voor moeten gebruiken (bijv. DriverLinx Direct Port I/O)
Delphi 2 is volledig 32 bits. Delphi 1 is de 16 bits versie.
Maar zeker op het gebied van IO is er wel een hoop aan de componenten gesleuteld in de tijd tussen delphi 2 en 7