Toon posts:

[Vista] Soundcard driver aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren Windows Vista (Longhorn build 5092) draaien. Het ziet er allemaal heel gelikt uit. Mooie nieuwe features maar ook een aantal bugs. Maarja, wat wil je met een Beta versie. :)

Het probleem is (uiteraard) dat er nog niet veel/erg weinig drivers te vinden zijn. Op de geluidskaart na werd alles direct herkend. Nu heb ik de drivers gedownload voor Windows XP Home, Pro en 64-bit. Bij het introduceren van Windows XP wilde veel drivers voor 2000 nog wel eens werken onder XP, maar of dit voor Vista ook werkt, wil ik dus bekijken.

Ik heb een Creative Soundblaster Audigy geluidskaart. De drivers van Creative zijn zo gemaakt, dat het een instal is die eerst je Windows versie gaat herkennen. Zodra hij de goede versie niet herkend, stop hij met installeren en geeft een melding dat de versie niet klopt aan de hand van de gekozen driver.

Nu vraag ik mij af of ik ergens de losse drivers ergens vandaan kan halen of uit het instal-bestand kan halen. Losse bestandjes die je zelf kunt aangeven als de goede driver.

PS.. voor de geintresseerde. Het is geen illegale versie, maar het is een beta-versie die ik gekregen hebt voor het testen voor mijn werk. Zodat we alvast informatie, verschillen en info kunnen inwinnen voor onze klanten.Niets is zo irritant als je geen vragen kunt beantwoorden van klanten op het moment dat iets nieuws uitgekomen is.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03 08:31
Is dat install bestand geen unzipper die de drivers op een temp locatie uit pakt en een setup start? Dan zou je in ieder geval een kopie van de uitgepakte drivers te pakken kunnen krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door urk_forever op 23-01-2006 12:39 ]

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
urk_forever schreef op maandag 23 januari 2006 @ 12:38:
Is dat install bestand geen unzipper die de drivers op een temp locatie uit pakt en een setup start? Dan zou je in ieder geval een kopie van de uitgepakte drivers te pakken kunnen krijgen.
Hij unzipped hem inderdaad. Dat is een goeie. Vanavond even kijken waar hij de drivers naartoe gooit.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Als het een Installshield installer is dan kunje deze extracten via de commandline door middel van naamvansetup.exe /x

Dan kun je zelf aangeven waar je de bestanden uitgepakt wil hebben :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-03 23:07
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 12:53:
[...]

Hij unzipped hem inderdaad. Dat is een goeie. Vanavond even kijken waar hij de drivers naartoe gooit.
Ik vermoed dat dat niet gaat werken. Bij de 1ste beta's deed mijn sb live het nog, maar daarna ms die drivers eruitgesloopt. Ik vermoed zelf dat ze toen de driverkernel hebben aangepast waardoor de oude drivers niet meer werken.
Creative is nooit zo happig in het online plaatsen van beta drivers (iets wat nvidia na aandringen wel deed). De check van windows zit in de installer zelf (voordeel van msi's). Daar kun je bijna niet omheen tenzij je de msi/installer aanpast.

Overigens weet ik uit ervaring dat er tussen de beta's en de RC's overigens nog heeeeel veel veranderd en je beter nog niet kan uitgaan vna deze beta's als je er mee wil testen voor klanten.

[ Voor 10% gewijzigd door SunnieNL op 23-01-2006 13:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
sun.dace schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:00:
[...]

Ik vermoed dat dat niet gaat werken. Bij de 1ste beta's deed mijn sb live het nog, maar daarna ms die drivers eruitgesloopt. Ik vermoed zelf dat ze toen de driverkernel hebben aangepast waardoor de oude drivers niet meer werken.
Creative is nooit zo happig in het online plaatsen van beta drivers (iets wat nvidia na aandringen wel deed). De check van windows zit in de installer zelf (voordeel van msi's). Daar kun je bijna niet omheen tenzij je de msi/installer aanpast.

Overigens weet ik uit ervaring dat er tussen de beta's en de RC's overigens nog heeeeel veel veranderd en je beter nog niet kan uitgaan vna deze beta's als je er mee wil testen voor klanten.
Aha, er zal nog veel verschil zitten. Dat is jammer. Ik ga er dan zelf maar een beetje mee klooien en kijken of het lukt met de geluidskaart. Anders vraag ik op de zaak wel aan de micr. vertegenwoordiger of we de RTM kunnen krijgen zodra die uit komt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
5092 is een hele oude build afaik, misschien handiger om even op msdn de laatste te downloaden ? :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een foutje gemaakt, het is de 5231 Build. Ik heb hem er gisteravond maar vanaf geknikkerd, omdat er nog een aantal problemen inzitten. Ik zie het wel als de RTM versie is uitgekomen.

Dat van de geluidskaart is btw mislukt, hij pakt ze wel uit, maar niet op een plaats die bij mij bekend is. De temp mappen blijven oa. gewoon leeg.
Pagina: 1