webcam beelden opnemen met camtasia beeld zwart?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik wilde een de mogelijkheid hebben om beelden van een webcam op te nemen om deze vervolgens middels "fake webcam" te laten draaien. Echter, na veel hier en bij google te hebben gelezen heb ik camtasia geprobeerd en warempel, ik kan het scherm opnemen. Daar was ik al bekend mee. Bijkomstig probleem is dat als ik in het venster bv een mediaplayer, maakt niet uit welke versie, gebruik en het later afspeel het beeld/venster in mediaplayer/videolan zwart blijft.

Nu had ik ooit eens ergens gelezen dat dit iets met de acceleratie van de video instellingen te maken kon hebben. Dus daar wat mee gespeeld maar helaas zonder resultaat.

Ik heb op google gezocht, kom veel hetzelfde probleem tegen maar geen oplossing, heb vanzelfsprekend hier gezocht (mogelijk met verkeerde trefwoorden als webcam, camtasia, stream zwart beeld etc) maar kan ook niet een oplossing vinden. Heb in mediaplayer 10 bij de extra >opties > prestaties op geen gezet tevens in geavanceerd echter zonder resultaat.

Ik heb een nvidia 5600fx 256mb als videokaart, winxp pro sp2 + alle recente drivers.

Het probleem is trouwens niet enkel met camtasia, is dacht ik, standaard als je van elk medium fragmenten op gaat nemen dat ie het zwart terug geeft..

Als iemand iets weet, thx ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:25
je moet je hardwareverersnelling bij je videokaart op laag gooien, niet bij mediaspeler

dus bij eigenschappen van beeld>geavenceerd daarzo

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het kan nog gemakkelijker, hoe kan het ook anders. Ik heb pas ontdekt dat als ik met camtasia 3.01 in de wizard bij "begin recording" onder de optie "Performance Options" een vink kan zetten in "Disable display acceleration during capture".

Ik merkte dat als ik dat deed ik gewoon elk filmpje kon opnemen. Camtasia regelt dan "zelf" het moment van acceleratie.

In ieder geval bedankt voor je reactie, op deze manier weet ik nu ook dat ik op de verkeerde plaats zat te zoeken. Het is mooi als een programma het voor je doet, maar er gaat niets boven te weten hoe het ook handmatig kan ;)

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dus je laat een of ander programma het beeld van je webcam opnemen en dat beeld neem je dan weer op met camtasia? Waarom pak je niet gewoon meteen een programma dat rechtstreeks vanaf je webcam kan capturen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik soms tutorials maak waarmee ik die optie nodig ben :D maar elk alternatief om een webcam mee op te nemen, capturen zoals je wilt, mag je me gerust vertellen ;)

Ik heb zelf geen webcam, vandaar is het leuk om via fake webcam eens iemand voor de gek te houden door een stuk van zijn/haar eigen webcam af te spelen :P dus laat maar weten welk programma daar goed mag zijn!!

Edit:

Trouwens, ik neem het rechtstreeks op met camtasia waarna ik het direct als avi of swf weg kan schrijven.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 20:00 ]