Aansluiting videokaart -> lcd tv, hoelang de dvi kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Hallo,

Ik wil binnenkort een htpc in elkaar steken, alleen de pc komt ongeveer 7 meter van de tv af te staan.

Mijn vraag dus: Hoe kan ik de pc het beste op de lcd tv aansluiten? De lcd tv heeft dvi, hdmi, scart en nog wel meer aansluitingen.
Mij lijkt het dus voor het beste beeld de dvi te gebruiken, alleen dan zit ik met het afstand probleem. Om de kabel ook nog een beetje weg te werken moet ik wel 10 tot 15 m kabel hebben. Is dit te doen met meerdere dvi kabels aan elkaar vast te connecten of gaat het beeld dan kwaliteit verliezen? En natuurlijk: hoe houd ik de prijs nog acceptabel?

M. v. g.
Pim.

Graag gedaan.

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:17
Dvi is indd de beste kwaliteit. Maar ga je deze aan elkaar knopen dan heb je veel verlies. Volgens mij kun je nog het beste scart of s video kabels gebruiken. Alleen zijn deze natuurlijk niet digitaal.

Ze zijn er wel, maar indd wat prijzig.

http://www.clofis.nl/nl/gefen/kabels/gefen_kabels.htm

[ Voor 21% gewijzigd door keesheid op 23-01-2006 12:24 . Reden: Linkje toegevoegd ]

Verwijderd

Modbreak:doe ff normaal.

[ Voor 89% gewijzigd door Remy op 23-01-2006 13:16 ]

• WhiteRaver
  • Niet online
@ 0nix
Ik hoef geen kaart van 230 euro, met een kaart met 2xdvi van xfx wil 't denk ik ook best wel. De htpc moet niet al te duur worden anders hoeven mijn pa en ma het niet meer...

@ keesheid
Die prijzen zijn best wel duur, veel te duur eigenlijk. Dan moet ik 't misschien toch met s-video of scart gaan doen. Maar welke videokaart kan ik dan het beste erin zetten? Een ati, nvidia of toch een matrox? budget voor de videokaart wordt toch denk ik rond de 150 euro...

Die kastjes die videobeelden draadloos versturen, is dat iets??

Edit:
Zoals deze: http://www.elektroshop.nl...?lang=nl&target=d863.html ?

[ Voor 12% gewijzigd door WhiteRaver op 23-01-2006 12:48 ]

Graag gedaan.

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-07 12:54
Ik heb in Duitsland een 15 meter DVI kabel gekocht voor 99,-

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 14:53

Xe0n

^ Me

Koop een xbox = 150 euro
zet er een solderless chip in = 40 euro

zet er Xbox Media Center op (XBMC) = gratis

en je heb de mooiste htpc

...

Verwijderd

Ik weet niet of hier iets tussenzit? Prijs verschilt per type kabel maar voor 10M lijkt het me mee te vallen. Weet alleen niet welke je precies moet hebben...

Verwijderd

keesheid schreef op maandag 23 januari 2006 @ 12:21:
Dvi is indd de beste kwaliteit. Maar ga je deze aan elkaar knopen dan heb je veel verlies. Volgens mij kun je nog het beste scart of s video kabels gebruiken. Alleen zijn deze natuurlijk niet digitaal.

Ze zijn er wel, maar indd wat prijzig.

http://www.clofis.nl/nl/gefen/kabels/gefen_kabels.htm
eurm... scart of svideo? heb je koorts ;)
dvi is digitaal wat betekent dat mocht er enig signaal verlies inzitten dan is dat lang niet zo erg dan dat het bij analoog signaal is omdat de bitjes ofwel aankomen, of niet...

Verder is dvi natuurlijk in deze de beste keuze die je kunt maken. het liefst nog een dvi --> hdmi, dat is wel zo 1337...

er bestaan gewoon kabels van 10/20meter... geen enkel probleem. aan elkaar knopen zou ik niet aanbevelen. gewoon een kabel van 20 meter kopen... bijvoorbeeld hier

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 13:14 ]

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:17
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:12:
[...]

eurm... scart of svideo? heb je koorts ;)
dvi is digitaal wat betekent dat mocht er enig signaal verlies inzitten dan is dat lang niet zo erg dan dat het bij analoog signaal is omdat de bitjes ofwel aankomen, of niet...

Verder is dvi natuurlijk in deze de beste keuze die je kunt maken. het liefst nog een dvi --> hdmi, dat is wel zo 1337...

er bestaan gewoon kabels van 10/20meter... geen enkel probleem. aan elkaar knopen zou ik niet aanbevelen. gewoon een kabel van 20 meter kopen... bijvoorbeeld hier
Nou heel goed voel ik me niet maar een lange dvi kabel is prijzig. En aangezien de TS dit niet wilde...

Misschein een rare vraag, waarom zet je je pc 7 meter van je tv af? Ik neem dat je dit doet omdat je de pc ook gewoon als normale pc gebruikt (Internet, Werk/school etc). Waarom zet je dan je pc niet bij je LCD en koop je een lange vga kabel voor je monitor + bloetoet ramplank en muis. Dat lijkt mij goedkoper, en kun je een betere kwaliteit dvi kabel kopen.

Verwijderd

Volgens mij is het beter om je pc (daarom zijn media center pc's zo populair) naast je tv zetten (als dan niet weggewerkt) en werken met draadloze muis, toetsenbord / afstandsbediening. Die prijzen dan kabels is echt niet normaal.

• WhiteRaver
  • Niet online
Ik heb even voor de duidelijkheid een tekeningetje gemaakt: Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/2221/tvkamer3wr.th.jpg

Sorry dat ik nog niet had gezegd dat de htpc ook zal dienen als een normale pc. Hij zal eigenlijk niet heel veel voor htpc doeleinden worden gebruikt denk ik, maar moet wel op de lcd-tv.

Een xbox mediacenter hoef ik dus niet.

Maar dan zou ik dus misschien het met dit kunnen aansluiten?

En die kastjes die het beeld draadloos verzenden is niks? Of zal er storing optreden met het draadloos netwerk dat er al is?

Alvast bedankt mensen! :*)

Graag gedaan.

Verwijderd

Whiteraver schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:08:
Ik heb even voor de duidelijkheid een tekeningetje gemaakt: [afbeelding]

Sorry dat ik nog niet had gezegd dat de htpc ook zal dienen als een normale pc. Hij zal eigenlijk niet heel veel voor htpc doeleinden worden gebruikt denk ik, maar moet wel op de lcd-tv.

Een xbox mediacenter hoef ik dus niet.

Maar dan zou ik dus misschien het met dit kunnen aansluiten?

En die kastjes die het beeld draadloos verzenden is niks? Of zal er storing optreden met het draadloos netwerk dat er al is?

Alvast bedankt mensen! :*)
Die kastjes zijn alleen met svideo signalen en dat is dus superbraque... daarbij kost svideo ook maar 15 euro voor 20 meter oid :z

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 13:14:
[...]

Die kastjes zijn alleen met svideo signalen en dat is dus superbraque... daarbij kost svideo ook maar 15 euro voor 20 meter oid :z
Zo'n kabel had ik ook altijd tussen mijn dvd speler en beamer maar die heb ik een aantal weken geleden vervangen voor eentje die 50 euro voor 5 meter kostte...

Wat een verschil... dus voor mij geen goedkope kabel meer...

tip: Bespaar dus niet op je bekabeling want dat ga je zeker zien!

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Prang schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:56:
[...]

Zo'n kabel had ik ook altijd tussen mijn dvd speler en beamer maar die heb ik een aantal weken geleden vervangen voor eentje die 50 euro voor 5 meter kostte...

Wat een verschil... dus voor mij geen goedkope kabel meer...

tip: Bespaar dus niet op je bekabeling want dat ga je zeker zien!
alles relatief natuurlijk, met een wireless ding is het nog brakker

• WhiteRaver
  • Niet online
Dus als ik het nou goed wil doen moet ik toch een kwalitatief goede dvi kabel ophalen. Zou deze (goedkoop, kwalititatief goed?) of toch deze (duurder, maar wel een "Gecertificeerde kabel")?

Ik weet dus wel dat ik wat extra geld kwijt ben aan een degelijke dvi kabel i.p.v. een svideo kabeltje.

Graag gedaan.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Iemand die me ff wil uitleggen waarom een je "kwalitatief betere" DVI kabel hebt? Ik denk digitaal = het werkt, of je ziet niks / blokjes -> kabel deugt niet ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1