Toon posts:

Zoekfunctie in Access database

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een hele tijd bezig, maar kom er niet uit.

Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/8155/accessssssss5ql.jpg

ik heb hier een tabel. je moet in de tabel kunnen zoeken op datum en op tijd. (in een formulier denk ik). nu denk ik dat het met mysql moet in een query, maar zit nu eigenlijk een beetje vast.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je bezig bent met een fzoek formulier in Access, wat heeft dat dan met MySQL te maken?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59

mulder

ik spuug op het trottoir

Anders pak je er de Help en/of boek van Access bij en ga lekker even lezen waar je mee bezig bent. MySQL is 'in principe' gelijk aan Access, dwz het is OOK een database en je kunt er OOK queries invoeren.

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:51:
Als je bezig bent met een fzoek formulier in Access, wat heeft dat dan met MySQL te maken?
ik weet niet op welke manier ik het moet doen. ik moet kunnen zoeken tussen bv. 5 en 8 uur. dit moet denk ik wel met een formulier.

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

maak gewoon twee queries aan in access waarbij je het volgende opgeeft in de where-clause:
date = [Geef een datum op] om op je datum te zoeken en Time = [Geef een tijd op] om op een tijd te zoeken.

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:52:
[...]

ik weet niet op welke manier ik het moet doen. ik moet kunnen zoeken tussen bv. 5 en 8 uur. dit moet denk ik wel met een formulier.
Je kunt je query wel opbouwen met een formulier, maar het zoeken moet toch echt met een gewone query. zie ook mijn vorige post en wees dan even creatief met between enzo, dan kom je er wel.

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:19
Dit is echt wel zeer basic. Neem er ff een SQL tutorial bij, en zoek eens in de Access help hoe je een SQL query kunt uitvoeren, en je bent er.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.