Toon posts:

iPod Harde schijf beschadigd of toch niet? Garantie

Pagina: 1
Acties:
  • 907 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn iPod werkt niet helemaal lekker. Uiteraard heb ik al behoorlijk rondgesurfd en zelf dingen opgezocht.

Ik gebruik mijn iPod regelmatig als externe harde schijf. De laatste tijd gaat dit echter niet helemaal soepel meer. Regelmatig krijg ik de melding dat de iPod vol als ik een bestand van een paar Gb wil kopieren, zelfs wanneer de iPod net gerestored is.

Als een bestand er eenmal opstaat en ik het naar een andere computer wil kopieren krijg ik regelmatig een cyclic redundancy error of parameter incorrect... Zowel op USB als Firewire op verschillende PC's. Als het echt misgaat reboot mijn PC zelfs.

De HDD R/W en HDD scan in de iPod diagnostics geven een pass.

Ik krijg toch het gevoel dat de harde schijf niet helemaal lekker meer is. Ik zou 'm daarom graag wegbrengen om gebruik te maken van de garantie. Maar een duidelijke diagnose of een eenvoudige manier om een fout op te roepen is er niet. Ik ben dan ook bang dat Apple zegt, dat ie 't prima doet.

Heeft er iemand ideeen wat het probleem zou kunnen zijn of hoe ik Apple duidelijk kan maken dat er echt iets mis is?

Het gaat om een iPod G4, juni 2005 aangeschaft in de VS.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:37
Wat zei Apple nou zelf precies toen je je probleem uitlegde?

Verwijderd

Topicstarter
Straat schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:21:
Wat zei Apple nou zelf precies toen je je probleem uitlegde?
Nog niets, op de website van apple staat het volgende:
Als je recht hebt op aanvullende ondersteuning (tot 90 dagen na aankoop) of als het product wordt gedekt door een AppleCare Protection Plan, worden voor de ondersteuning geen kosten in rekening gebracht. In alle andere gevallen wordt per geval 39 euro excl. BTW in rekening gebracht.
Ik heb niet zo'n zin om te betalen voor een telefoniste, waarvan ik denk dat zij mij niet veel verder kan helpen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gewoon een mailtje oid sturen, en vragen wat je het beste kunt doen. Zij zullen het toch wel beter weten dan wij.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:29:
Gewoon een mailtje oid sturen, en vragen wat je het beste kunt doen. Zij zullen het toch wel beter weten dan wij.
Dat betwijfel ik over het algemeen heb ik geen goede ervaringen met helpdesk medewerkers. Daarnaast is Apple vrij beroerd bereikbaar. Ik kan geen nummer of emailadres vinden

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-01 17:34
kijk ff of je een andere kabel kan lenen.

Ik had ook zo iets en 3X !!!! een nieuwe Ipod gekregen, bleek de kabel gaar.

Verwijderd

Topicstarter
Death schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:57:
kijk ff of je een andere kabel kan lenen.

Ik had ook zo iets en 3X !!!! een nieuwe Ipod gekregen, bleek de kabel gaar.
Zowel firewire als USB geven het probleem en dat zijn al twee kabels, maar ik zal eens rondvragen.

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:46
Is het niet zo dat de harde schijf in de iPod als FAT32 is geformateerd, en dus alleen bestanden van maximaal 4(?)Gb accepteerd?

Verwijderd

Topicstarter
Superhuuper schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:27:
Is het niet zo dat de harde schijf in de iPod als FAT32 is geformateerd, en dus alleen bestanden van maximaal 4(?)Gb accepteerd?
Dat klopt maar bestanden van 2,7 Gb gaan bijna altijd fout en zelfs 700mb ongeveer 1 op de 4 keer

• Heedless
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Even snel iets anders tussendoor. Hoe kan je zo`n HDD test doen?
Mijn Ipod heeft namelijk ook een probleem met de hardeschijf (4G).

Ik kom overgens net van de Applestore, en daar werd mij verteld dat je, ookal is je garantie verlopen, je vaak nog steeds garantie hebt omdat het in Nederland zo werkt dat je bij bijv. een Ipod, er van uit kan gaan dat hij het 3 jaar uithoud (zo`n extra garantieservice stelt geen reet voor dus).

Ik moet even met een bepaald nummer bellen zei hij en misschien kan ik hem dan alsnog laten vervangen.

Verwijderd

Geen nieuwe kabel KOPEN!! Je kunt er -als je nog garantie hebt- gratis 1 bestellen bij Apple. Ook kun je je probleem melden bij Apple, ik geef je 99% kans dat je een nieuwe krijgt.

http://depot.info.apple.c...&co=NL&serialNumber=#form

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Menu en select ingedrukt houden om te resetten. Als dan het apple-logo-tje verschijnt previous en select ingedrukt houden. Zo kom je in de diagnostic mode.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:26:
Geen nieuwe kabel KOPEN!! Je kunt er -als je nog garantie hebt- gratis 1 bestellen bij Apple. Ook kun je je probleem melden bij Apple, ik geef je 99% kans dat je een nieuwe krijgt.

http://depot.info.apple.c...&co=NL&serialNumber=#form
Okay dat heb ik nu geprobeerd. Ik ben benieuwd... :-)

• Heedless
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
haha! ik had nog garantie tot 3 januari kwam ik achter. Maar in Nederland is het zo dat je ook daarna nog recht hebt op een deugelijk product (bij de ipod mag je er bijv van uit gaan dat ie het zo`n 3 jaar volhoud) en nu heb ik even met apple gebelt en een bepaald nummer gekregen. Ik kan nu gewoon m`n Ipod naar de applestore hier brengen, dat nummer meegeven, en dan sturen zij hem op naar apple
Jeeeeee!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-02 22:50

reiker

dan jij!

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:55:
[...]

Dat betwijfel ik over het algemeen heb ik geen goede ervaringen met helpdesk medewerkers. Daarnaast is Apple vrij beroerd bereikbaar. Ik kan geen nummer of emailadres vinden
Op de Nederlandse Apple site zie ik -weliswaar ietwat onderaan- toch wel een mooi linkje Contact. Ik gok dat je daar wel wat mee kunt.

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Huidige stand van zaken:
Ik heb zo'n webformulier ingevuld.
Apple heeft een doos opgestuurd waarmee ik 'm naar hun op kan sturen.

Ik word er een beetje zenuwachtig van omdat ie bij "normaal" gebruik als iPod prima doet. Zouden ze factureren als ze niks kunnen vinden?
Pagina: 1