insanebum schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:33:
ik heb de linksys ingeruild voor een ander -> de sitecom (na nog een andere linksys - was de enige optie op dat moment)
de linksys deed het gewoon niet als ie flink gebruikt werd, 24uur bittorrent downloaden bijvoorbeeld
de sitecom doet het (met kabels overigens goed), echter daar is alles mee gezegd. het wireless gedeelte is matig en de mogelijkheden qua beheer zijn zeer slecht - dat is bij linksys veel beter
ik heb de linksys dus niet meer
Nee oke zie het (niet goed gelezen dus of wel gelezen maar opgenomen als heb een linksys + sitecom).
Maar de sitecom zal inderdaad wat betreft draadloos niet op en top zijn en bereik zal ook aardig tegen vallen.
Ik gebruik zelf een USR Robotics en die is kwa bereik zeer goed en gebruik er ook bittorrent op. Maar bij deze router wilt de verbinding wel eens wegvallen. Dus daarom dat ik tegenwoordig over de Linksys wrt54g plaats omdat die kwa prijs, en mogelijkheden super is.
En klinkt raar en snap dat je niet meer staat te springen om een linksys omdat die bij jou niet goed werkten maar is toch echt een zeer goede router. De Asus WL-530G heb ik zelf niet veel ervaring mee Asus staat voor kwaliteit (maar dat doet Cisco "linksys") dus ook. Echter die Asus router is zo klein en straalt niet echt kwaliteit uit ( oke das niet echt objectief).
Maar er zijn natuurlijk router genoeg, dus kijk naar je eisen wat betreft, bereik (wel of geen andere antenne mogelijk) snelheid (turbo mode enz), Instellen van portforwarding enz DMZ, en kies met dat lijstje een router uit, lees over de dan revieuws en als je het aanstaat kopen.
Zo krijg je een router die aan jou eisen voldoet, via jou bronnen is geselecteerd en niet louter een mening van een ander draagt.
Veel succes ermee
Als aanvulling op de inmiddels geplaatste post hiertussen Draytek is zeker ook een goede router
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 23-01-2006 11:44
]