welke router kan wireless met bittorrent om gaan?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-12-2025
gaarne het type router dat je gebruikt opgeven + internet snelheid

ik had een wrt54g die elke dag crashed
heb nu een sitecom wl-122 die het volgens mij niet aankan

ik ben van plan een nieuwe router te kopen die 24uur de volledige bandbreedte weet te benutten (wireless)

het kan natuurlijk zijn dat wireless en bittorrent gewoon niet te combineren zijn. dan zit er maar 1 ding op en moet ik maar de kabels doortrekken.

Verwijderd

ehm.. ik heb een wrt54g en het gaat prima?
Gewoon een kwestie van vaste ip adressen uitdelen en port forwarding goed instellen.

Als je internet er mee kapt na veel bittorrent kun je overwegen het aantaal connecties in windows te beperken, of het kan aan je modem liggen (bijv. oude alcatels speed toch home's kunnen snel verzopen raken door bittorrent )

Verwijderd

Een Linksys wrt54g die iedere dag crashed. Je praat hier naar mijn mening over een van de beste Routers die er is.

Ik zou maar eens controleren of je de nieuwste firmware hebt, en je router moet bittorrent gewoon ondersteunen.

Waarom zou dit een probleem opleveren ?

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-04 11:28
Wireless en bittorrent zijn gewoon te combineren hoor. Draait hier als een tierelier op een Senao AP (als ik het al eens gebruik dan)... Het zal je router zijn die over de zeik gaat.
Heb ik hier geen last van, want ik draai een linux box, maar goed, wat ik bedoel te zeggen is dat wifi niet het probleem hoeft te zijn.

• insanebum
volgens mij ben ik niet de enige, waar de wrt54g niet werkt:
overigens gebruikte ik die router niet wireless!

Linksys WRT54G v5: Zijn de crashes echt zo erg?

de sitecom is nu wireless in gebruik en deed het normaal goed. Op dit moment is alleen wireless een optie.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04 12:35
Ik heb de Asus WL-500g. Ik gebruik uTorrent en die ondersteund uPnP. Daarom hoef ik lekker geen portforwarding in te stellen want de router ondersteund ook uPnP. uTorrent regelt zelf de portforwarding met de router. Het werkt, dit is te zien in de statusbalk en bovendien is de snelheid prima. Ik heb uTorrent soms wel een week nonstop aanstaan.

Maar je hebt een Linksys volgens mij moet het daarmee ook goed werken!

btw keb wel een vast IPadres omdat ik DHCP heb uitgeschakeld.

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-02 01:03

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

WIfi Kan ook crashen door andere wireless signalen.
bijvoorbeeld een DEC telefoon.

>.< >.< >.< >.<

• insanebum
min wireless verbinding is goed (4 vd 5 streepjes, 54/108mbs - sitecom) alleen is de download snelheid matig (met kabel gaat het veel beter)
het aantal verbindingen is overigens reeds om laag gebracht.

de linksys is nooit wireless gebruikt (er was ook geen nieuwere firmware beschikbaar)

ik heb overigens wanadoo cable en was toe van mening dat de linksys daar niet goed mee om wist te gaan (ik kon namelijk ook nergens negatieve verhalen vinden over de router, inmiddels wel)
Overigens heb ik nog een andere vraag lopen over wanadoo cable. de snelheid is op dit moemnt niet echt goed te noemen.

gaat dus om een goeie router (wireless), budget ~150 euro. die vergelijkbaar met kabels een continue snelheid kan leveren.

wellicht is het ook een optie om dhcp uit te zetten. Ik heb daar overigens nooit nadelen van ondervonden of gehoord dat dit ergens van invloed op kan zijn.

• insanebum
ik heb inmiddels gezien dat andere mensen ook een asus 500 aanraden, dus als er geen andere suggesties komen dan lijkt me dat ene goede optie.

Verwijderd

insanebum schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:09:

(ik kon namelijk ook nergens negatieve verhalen vinden over de router, inmiddels wel)
.
Ja over iedere router kun je op een gegeven moment negatieve verhalen lezen, als er maar genoeg verkocht worden komen er vanzelf een paar negatievere signalen.

Maar die zijn nog niet in verhouden tot de kwaliteit die merken als Sweex, Sitecom Etc leveren. Misschien zeg ik het fout en is de prijs/kwaliteit van die merken wel goed maar eis ik gewoon een hoge kwaliteit en moet ik daar dus ook mijn prijs voor betalen.

Welke firmware gebruik je op de linksys bedoel een update kost niet teveel tijd waarschijnlijk minder tijd, dan je nodig hebt om de 150 euro die je wilt uitgeven aan een nieuwe terug te verdienen.

Als er geen update is, dan is je router ook nog niet zo oud en kun je gewoon aanspraak maken op de garantie omdat hij gewoon niet goed werkt.

De linksys moet in ieder geval kunnen doen wat jij ervan verwacht

• insanebum
ik heb de linksys ingeruild voor een ander -> de sitecom (na nog een andere linksys - was de enige optie op dat moment)
de linksys deed het gewoon niet als ie flink gebruikt werd, 24uur bittorrent downloaden bijvoorbeeld

de sitecom doet het (met kabels overigens goed), echter daar is alles mee gezegd. het wireless gedeelte is matig en de mogelijkheden qua beheer zijn zeer slecht - dat is bij linksys veel beter

ik heb de linksys dus niet meer

Verwijderd

Iets duurder segment -- Draytek Vigor2600vg
DrayTek Vigor 2600VG specificaties

1. Internet / WAN
Compatible with ADSL lines up to 8Mb/s.

2. LAN
4-Port 10/100 Base-TX Ethernet Switch.
DHCP server for IP assignment (up to 253 users).
DNS cache and proxy.
NAT/PAT.
Virtual server via port redirection or open port feature.
Virtual LAN (VLAN) facility.
- Divides the Ethernet ports to provide common or exclusive Ethernet access to the other segments.
Port-based rate throttling capability.
- Each of the four 10/100 Base Tx Ethernet ports can be limited to a maximum throughput. e.g. Port 1 could be set to provide max 256Kb/s to prevent individual users, or LAN branches from consuming too much of your broadband bandwidth. Selectable 32Kb/s increments per port.

3. VoIP Functions
FXS interface.
Industrial standard protocols.
Versatile dsp chip.
Toll-quality voice.
Security Phone.
SLIC support FXS interface.
Keep low cost and expand flexibility.

4. Industrial Standards of VoIP Protocol
Support SIP/RTP.
Connect to 3rd party VoIP Gateway.
Reduce cost of compatibility.
Update new protocol/design constantly.

5. Versatile DSP
Dedicate DSP chip do the codec job.
G.711 A - Law/u - Law.
G.726 (40,32,24 & 16kbps).
G.723.1 (TrueSpeech/AnnexA D/CNG).
G.729A & B (VAD/CNG).
Gain control.
G.168 sine Echo cancellation.
Jitter Buffer (125 ms).

6. Toll Quality Voice
Advance QoS implementation include.
- Policy-based routing.
- Random Early Detection.

7. Security Phone
Support VoIP over VPN functionality.
IPSec, PPTP, L2TP, L2TP over IPSec.
DES/3DES and AES encryption.
Max to 2 tunnels.
RADIUS support.

8. Wireless LAN
54Mb/Sec Maximum Total Wireless Network capacity (depending on environment).
Twin etachable antennas to give best coverage and diversity.
Compatible with any client device complying with the 802.11g protocol.
Backward compatible with 802.11b devices.
Wireless Security Features.
- VPN over WLAN - supporting IPSec/3DES encryption.
- 802.1x User Authentication.
- 64/128bit WEP wireless encryption.
- Client MAC Address locking.
- SSID stealthing.
- Wi-Fi Protected Access (WPA).

9. Printer Server
One USB port connector.
Built-in LPR printer server.
Support for Win98/98SE/ME LPR printer.
Compatible with Win2000/XP/MacOS 9/Mac OSX built-in LPR printer driver.

10. Firewall Facilities
Automatic Keep-state facility.
Tracks packets and denying unsolicited incoming data.
Selectable DoS/DDoS protection.
IP Address anti-spoofing.
User-configurable packet-filtering.
NAT/PAT with Port Forwarding/Redirection & DMZ.
E-mail alerting mechanism.

11. Virtual Private Network (VPN) Facilities
High performance VPN device.
Up to 16 simultaneous VPN tunnels.
Dial-in or dial-out, LAN-to-LAN or Teleworker-to-LAN.
Protocol support for PPTP, IPSec, L2TP, L2TP over IPSec.
Encryption support for AES, MPPE, and hardware-based DES/3DES encryption.
Authentication support for MD5 and SHA-1.
IKE key management.
Interoperable with other leading 3rd party vendor VPN devices or software.

12. Flexible URL Content Filtering
Block URL (web-site) by user-defined keywords.
Preclude web surfing from using directly IP and address.
Blocking automatic download of Java applets and ActiveX controls.
Block web site cookies and proxy.
Block http downloads of file types : executable / compressed / multi-media.
Support time schedule to control he restrictions and regular Internet access.

13. Bandwidth Management Facilities
Class-based bandwidth guarantee by user-defined traffic categories.
Provision of inbound/outbound bandwidth control.
Support of eight Priority-Levels.
Support of DiffServ-Codepoint marking.

14. Application Support
Windows Messenger, Yahoo Messenger, MSN Messenger V6.0, NetMeeting, ICQ2001b/2002a, online gaming, and other multimedia applications.
The UPnP protocol enables router control and enhance access for UPnP -ready multimedia applications such as MSN Messenger and most online gaming.
anders bv DrayTek Vigor 2600W zelfde als hierboven alleen geen VOIP

Verwijderd

insanebum schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:33:
ik heb de linksys ingeruild voor een ander -> de sitecom (na nog een andere linksys - was de enige optie op dat moment)
de linksys deed het gewoon niet als ie flink gebruikt werd, 24uur bittorrent downloaden bijvoorbeeld

de sitecom doet het (met kabels overigens goed), echter daar is alles mee gezegd. het wireless gedeelte is matig en de mogelijkheden qua beheer zijn zeer slecht - dat is bij linksys veel beter

ik heb de linksys dus niet meer
Nee oke zie het (niet goed gelezen dus of wel gelezen maar opgenomen als heb een linksys + sitecom).

Maar de sitecom zal inderdaad wat betreft draadloos niet op en top zijn en bereik zal ook aardig tegen vallen.

Ik gebruik zelf een USR Robotics en die is kwa bereik zeer goed en gebruik er ook bittorrent op. Maar bij deze router wilt de verbinding wel eens wegvallen. Dus daarom dat ik tegenwoordig over de Linksys wrt54g plaats omdat die kwa prijs, en mogelijkheden super is.

En klinkt raar en snap dat je niet meer staat te springen om een linksys omdat die bij jou niet goed werkten maar is toch echt een zeer goede router. De Asus WL-530G heb ik zelf niet veel ervaring mee Asus staat voor kwaliteit (maar dat doet Cisco "linksys") dus ook. Echter die Asus router is zo klein en straalt niet echt kwaliteit uit ( oke das niet echt objectief).

Maar er zijn natuurlijk router genoeg, dus kijk naar je eisen wat betreft, bereik (wel of geen andere antenne mogelijk) snelheid (turbo mode enz), Instellen van portforwarding enz DMZ, en kies met dat lijstje een router uit, lees over de dan revieuws en als je het aanstaat kopen.

Zo krijg je een router die aan jou eisen voldoet, via jou bronnen is geselecteerd en niet louter een mening van een ander draagt.

Veel succes ermee

Als aanvulling op de inmiddels geplaatste post hiertussen Draytek is zeker ook een goede router

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 11:44 ]

• insanebum
die asus is ook wel erg klein..zat meer aan deze te denken

http://www.sallandautomat...efault.php?pid=9893&ref=2

de draytek is wellicht net wat duur

ik ga er dus nog even over nadenken

bedankt

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-04 21:55

996

De linksys wrt54g werkt wel goed maar je zult misschien het aantal connecties lager in moeten stellen in je torrent programma. Ik denk dat iedere router maar een bepaald aantal connecties aan kan, of zo'n Asus nou zoveel meer aan kan . . .

Verwijderd

Deze ken ik wel, we gebruiken die op school om het draadloosnetwerk van de studievereniging te verzorgen(informatica). Ik heb er in ieder geval op school nooit problemen mee, maar kan dan ook zelf niets instellen.
Pagina: 1