Toon posts:

welk moederbordje hiervoor, en meer advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnekort nog een computertje erbij bouwe ik heb nog veel onderdelen thuis liggen o.a deze: amd k6-2 400
ati rage 4mb pci videokaart
voodoo2 12mb kaart
3gig hd
soundblaster 16 isa
Ibm 14'monitortje

Dus wat ik nog zoek is een goede (en ook niet een al tedure +-voor175) socket7 mobo, een netwerk kaart voor internet sharing(kabel chello), intern geheugen(64mb lijkt me wel genoeg voor dit systeem)en een kast(mini- of miditoren). IEMAND ADVIES???

Verwijderd

Ja een kastje heb je bij de memo voor 80 piek, een atx midi tower. Niet eens zo lelijk. er zijn nog maar weinig socket7 mobo's. Asus p5a zou ik zeggen, kost wel 200 piek ofsow. Voor chello kun je volgens mij het beste een 3com ethernetkaart hebben als ik mij niet vergis

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja ik wil ook nog weten hoe je dat internet sharing doe bij kabel (chello)
je verbind toch de modem met een hub(weet iemand een goede en niet al te dure hub hiervoor) die hub verbind je weer met 2 computers ofniet? En heb je nou 10mb of 100mb netwerkkaartjes nodig voor chello?

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je stopt gewoon in de host 2 netwerkkaarten, in de andere 1, crossover utp kabel ertussen, hep je geeneens een hub nodig, ff (bv) sygate installeren en klaar is klara. http://www.sybergen.com

specs

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dan moet steeds de host aan staan als je op de andere wilt internetetn ik heb ook gehoord dat je gewoon de kabel kan splitsen met een hub dan hoeft de host niet de hele tijd aan te staan als je op de ander computer gaat internetten. weet iemand hoe dat moet??