[iPod] Coverart - gevecht om het te laten werken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 02:16
Ik heb een stapel mp3, stuk of (gokje) 40 albums, als volgt in mappen ingedeeld: (WinXP Pro)

artiest\jaartal - album\nummer - titel.mp3
dat wordt dan dus bijvoorbeeld
Linkin Park\2003 - Metheora\13 - Numb.mp3

Deze albums zijn allemaal correct getagged met Tag & Rename.
Daarna de ID3v1 er uit geript zodat ik alleen ID3v2 info overhoudt.
Vervolgens met Cover Art Downloader alle nummer voorzien van een plaatje in de ID3v2 tag, plus het plaatje gesaved als cover.png in de map.

Als ik de zaak nu via Itunes naar mijn iPod Video stuur, komt er geen coverart, wat ik ook doe.
Verder krijg ik het ook niet voor elkaar met welk alternatief iPod sync programma dan ook, maar wat wel werkt is de demo van Anapod Explorer installeren en daar de "Update Coverart Database" functie van gebruiken. Dan geeftie overigens wel de fout dat er ongeveer 20% geen art heeft, hoewel dat wel in de ID3v2 tag zit.

Mijn vraag is dus, hoe syncen jullie je iPod, met coverart, met succes?

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Zie je de coverart wel in iTunes?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:03
Tja net wat OXI zegt. Zie je alles in iTunes goed dan moet alles zonder probleem werken. Je kunt via iTunes ook CoverArt importeren door bijvoorbeeld alle nummers van een album te selecteren > rechter muis > info tonen > en dan op Illustratie dubbelklikken.Ik gebruik dit zelf altijd en het werkt erg goed, en geen probleem met CoverArt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 02:16
Hmm, geen idee eigenlijk of dit in Itunes aanstaat of niet :) Zal er eens op letten vanmiddag als ik weer thuis ben...

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 17:03
Je moet bij de opties van je iPod (in iTunes) ook even aanvinken dat je de coverart wilt weergeven op de iPod.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien KUN je geen PNG als coverart gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:36
Hoe voeg ik album art en lyrics toe :?
De albumart moet in de ID3 (v2) tag staan. Deze kun je in iTunes ook toevoegen, door naar het tag-edit-scherm te gaan en daar bij Album Art "album.jpg" te laden. Je kunt hem ook in het vakje linksonderin slepen. Deze wordt dan opgeslagen in het mp3tje zelf. Overnieuw op je iPod zetten, zorgen dat de functie "Show coverart on iPod" aan staat en je zou bij deze mp3's een cover te zien moeten krijgen. Dit is vrij veel werk. Dus gelukkig zijn er ook andere oplossingen:
  • iTunes Art Importer is gratis en voegt volautomatisch album art toe. Het enige probleem van dit programmaatje is dat het niet altijd even goed werkt (hangt af van de kwaliteit van de ID3 tag). Het grootste nadeel is echter dat het per nummer, i.p.v. per album zoekt, daarom krijg je dus vaak de art van singles en niet van albums.
  • iArt is helaas niet gratis, maar kost $10,-. Dit programma biedt ondersteuning voor het zoeken naar album art, per album en zoekt bij Google en Amazon. Het vindt dan ook vrijwel altijd een match. Daarnaast kun je hier ook de lyrics mee zoeken. Ook dit programma werkt volautomatisch.
Ik snap niet helemaal waarom je dit niet post in het [rml][ iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie Deel 3[/rml], maargoed, dan krijg je het tweede deel:
Waarom zie ik de album art niet op mijn iPod :?
Voor dit probleem hielp voor mij het vinkje na weet ik veel hoeveel keer aan en weer uit te vinken. Dus het vinkje om albumart aan/uit te zetten (of liever gezegd wel of niet toe te voegen) op de iPod. Dan na een tijdje gaat ie de albumart weer reconstructen, zeg maar converteren voor de iPod en voegt ie het toe.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 27-01-2006 17:10 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1