[Exchange 2000] Inbox niet op to date in cached modus.

Pagina: 1
Acties:

• Impuls
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik heb namelijk twee problemen met de exchange server :

1) LOW priority
Workflow event sink error [event: OnTimer, URL: <file://./backofficestorage/exellent.be/Public Folders/Klanten/OnTimerEventRegistration>]: Unknown error: 0x80040E19.

Probleem : de map "klanten" bestaat niet in mijn publieke map...

2) HIGH priority
Ik heb dus een SBS2000 server (dus exchange 2000) met een 30 tal users op.

Een user verbindt zich met Outlook 2003 en heeft op het eerste zicht geen problemen.
Maar wanneer hij "cached modus for exchange" inschakelt om zijn mappen offline beschikbaar
blijkt de inbox niet up to date zijn.
Al zijn mappen zijn synchroon en up to date maar de inbox blijft hangen op 3 weken geleden.
Het ligt niet aan zijn pc, want ik heb het ergens anders geprobeerd. (en hij is 800 mb groot dus ook ok.)

Ik heb de zowel de priv1.edb als de pub1.edb offline gedefragmenteerd, integrity chechs, isintg, ....alleen de eseutil /P (repair modus) heb ik nog niet geprobeerd
omdat ik geen 100% vertrouwen heb in MS heb en geen zin heb om ne database te restoren...

Maar de problemen blijven dus bestaan...

Hebben jullie nog enige tips ?

Bedankt

Bjorn.

Modbreak:Als jij enigszins serieus genomen wil worden helpt het misschien op een normale manier over te komen en derhalve geen kinderachtige verbasteringen als M$ te gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 11:03 ]

None

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:07
1. het is MS en niet M$.
2. Je eerste melding, waar komt deze melding vandaan?
2. Krijg je geen melding? in bv je Sync Errors? Wat doet OWA? Als je het eerste item dat je niet te zien krijgt eens verwijderd?

[ Voor 25% gewijzigd door Rolfie op 23-01-2006 10:15 ]

Verwijderd

als je tussen folders switched, zie je dan wel alle mail? Als je naar online modus switched, zie je dan je mail wel? Staan er messages in je event log? Draai je wel sp3 en de laatste post sp3 rollup?

En NOOIT een hard repair doen op een database als het niet nodig is. In dit geval is het niet nodig dus niet doen. Als je de artikelen over eseutil /p had gelezen had je dat kunnen weten :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 13:20 ]

• Impuls
Mijn excuses voor de MS verwijziging, old habit.

PROBLEEM 2 :

Ik heb dus ook geen repair gedaan op die databank omdat ik dit als allerlaatse optie zie.
(en inderdaad al genoeg verhalen gelezen van eseutil...:-p)

Hij heeft dus inderdaad sp3 met roll up patch.

Wanneer ik bij die client de cached modus uitschakel zie ik onmiddelijk de nieuwe mails staan in zijn inbox.

Al de andere folders zijn up to date (verzonden items bvb.)

Ik heb dus ook de laatste mail die binnengekomen was verwijderd.

Het ligt zeker niet aan de client (ost laten heropbouwen enzo...), want op een andere pc zelfde fenomeen.

In de eventlog zie ik ook geen boodschappen passeren omtrent dit probleem.

PROBLEEM 1 :

Die boodschap haal ik gewoon uit mijn eventviewer.
Als je met een client kijkt, of op in de directory zelf op de server vind je nergens een map "klanten" terug...dus logisch dat hij niet kan binden of syncen...

Maar waar haal ik dat weg.

Bedankt
Impuls

None

• Impuls
niemand met nog tips...zo niet zal ik alles in een pst zetten en de mailbox hermaken. ?!

Impuls

None

Verwijderd

Ik zie eigenlijk niet waar jij `klanten' vandaan haalt. Post de hele tekst van het event (inclusief event id) hier eens?
Draai verder ook Exbpa eens (van een client machine met .Net framework geinstalleerd)

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-02 16:10

mindcre8r

Tradepedia

kiek dat heb ik dus ook eens gehad... niemand kon me vertellen wat het probleem was.

Wat ik gedaan heb is om de rechten aan te passen op de mailbox, het was in mijn situatie namelijk zo dat we vannuit een child domain connecten naar het domain waar de exchange server stond.

Door de rechten aan te zetten op associate with external account en het werkte wel.

Bears and Bulls

Pagina: 1