DFI stelt teleur met LanParty UT RDX200 ???

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 14:15

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
DFI stelt teleur met LanParty UT RDX200 ???
Ik weet het niet zo, net ik kan het in ieder geval niet uit de test van Xbit opmaken.
het enige wat ik weet is dat zonder overklokken geen aanrader is MAAR is dit bord geen overklokers bord ?
Zo als ik al zij toen ik dit bericht submit'e hoe kan je een slechte waardering geven aan een overklokers bord als je hem niet test terwijl je het overklokken.

ps. Ralph Smeets tnx voor de credits die ik kreeg voor de nieuws submit.

[ Voor 3% gewijzigd door player-x op 23-01-2006 07:07 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 20:24

Inge Janse

post-l33t

Lijkt me een duidelijk verhaal gezien het volgende citaat:
I have to add that this mainboard is quite expensive, and this price doesn’t seem justified to us: neither by the specs, nor by the performance. So, I think some of the ATI and DFI fans may be disappointed.
(link).

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
quinone schreef op maandag 23 januari 2006 @ 08:46:
Lijkt me een duidelijk verhaal gezien het volgende citaat:

(link).
Highs:

ATI CrossFire technology support;
Outstanding overclocking-friendly features and excellent overclocking potential;
Rich list of memory settings;
High-quality High Definition Audio solution.
Lows:

High price;
Unimplemented Cool’n’Quiet support;
Slow USB 2.0 and PCI busses;
Outdated Serial ATA controllers without NCQ and Serial ATA-II support;
Not very high performance;
Ik weet het niet want hij is niet getest op overklokken

Ik vind persoonlijk als je een bord als dit test je dit ook goed moet doen het is een overklokers bord en de ATi chipset staat als dat bekend dat het daar goed in is
Dan vind ik ook dat je er bij moet vermelden dat het jammer is dat dat niet getest is.
Het is zo iets als een off the road testen op een asfalt weg en zeggen goh hij rijd niet zo lekker dus vald hij tegen.
zou je zo een auto ook niet moeten testen in het open terein.

geloof dat hetzelfde geld voor dit bord ja hij valt tegen in normaal gebruik maar vind het veel belangrijk hoe hij het doet als je hem zwaar overklokt.
misschien doet hij het zoveel beter als andere chipsets dat de nadelen niet op wegen tegen de voordelen.

ps. dit is eigenlijk een descusie voor op de FP maar vind gewoon dat news posters/redactie zulke dingen wel bij zouden moeten opschijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 17:11

charrel

Cortisol4life..

Outdated Serial ATA controllers without NCQ and Serial ATA-II support;
Not very high performance;

Het gaat niet dat het overclocken slecht is op het board, het gaat er juist om dat de controllers die erop zitten voor bv. je hardeschijven gewoon trager zijn dan op de nforce4 tegenhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

TMF -> FA

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 20:24

Inge Janse

post-l33t

DFI LanParty UT RDX200 CF-DR could turn into a really terrific platform: it supports CrossFire technology, and its overclocking friendly features are truly admirable. However, it is really hard to build a good house if the foundation is shaky. We believe ATI is the one to blame here, because their South Bridge leaves a lot to be desired. Slow USB 2.0 and PCI busses and a relatively outdated Serial ATA controller can scare away quite a few users. So, looks like DFI LanParty UT RDX200 CF-DR may have rally hard times.
Of, in jouw bewoording: het is slecht op open terrein rijden als je banden constant klappen.

Maar goed: elke metafoor loopt altijd krom (of kan als dusdanig kromgelopen worden). Ik onderken je punt enigszins, maar dat neemt niet weg wat betreft de 'overall experience' het bord teleurstelt.

Daarnaast: wij maken melding van een externe recensie. Als we het echt zoveel beter (willen) weten, dan moeten we die recensie zelf uitvoeren. Doen we dat niet, dan lijkt het me in dit geval logisch om de bron trouw te blijven.

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
quinone schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:26:
Of, in jouw bewoording: het is slecht op open terrein rijden als je banden constant klappen.
volgens mij heb je niet goed gelezen wat ik scheef, ik zij in wat mildere woorden, een off the road moet je niet alleen op de openbaare weg testen maar die moet je ook wel eens tot het extreme in het open terein uit probeeren (anders wint elke sadan het er wel van)
Daarnaast: wij maken melding van een externe recensie. Als we het echt zoveel beter (willen) weten, dan moeten we die recensie zelf uitvoeren. Doen we dat niet, dan lijkt het me in dit geval logisch om de bron trouw te blijven.
O-) hhhmmm ik kom op tweakers sins het begin toen je zelfs nog gewoon M$ en microschoft kon zeggen en je bijna automaties een +1 daar voor kreeg.
(waar is de goede oude tijd dat je bijna alles kon zeggen LOL)

en sins het begin heeft tweakers een eigen mening gehad en op en aanmerking gehad op aller lei artikelen is dat op eens veranderd ?
ik hoop het niet want mensen zonder een eigen mening vind ik vreselijk saai.(sorry dat ik het zo bot zeg)

Maar een eigen mening moet niet een artikel veranderen maar aanvullen.
En mensen aan het denken zetten, want mensen al zijn genoeg achter elkaar aan het lopen en roepen zonder zelf te denken.

een voorbeeld wat naar "mijn" mening geen kwaad had gedaan zou zijn.

hoewel dit moederbord in standaard gebruik het niet al te best af brengt zou het toch interessant van Xbit zijn geweest als ze bij de borden ook op max overklok hadden getest omdat de ATi chipset bekent staat om zijn zeer goede overklok

[ Voor 14% gewijzigd door player-x op 23-01-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 08:29
Op pricewatch staat dit moederbord voor 79.95 euro te koop! op=op natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Bedankt voor deze zeer nuttige kick...

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten