Geen credits meer aan de submitter van nieuwspost???

Pagina: 1
Acties:

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:13

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Ok ik lever best wel een flink aantal nieuws links voor de FP.
Maar als ik wat submit vind ik het best leuk als er dan ook credits word gegeven voor mijn submit.
Alleen zie ik steeds vaker dat als ik een nieuws post aanbreng dat dat word vergeten.

Om eerlijk te zijn vind ik het geen ramp maar wel jammer en hoewel ik er niet zo een groot bezwaar tegen heb kan ik mij voorstellen dat er andere zijn die daar wel een probleem mee hebben en stoppen met het aan brengen van nieuws.
Ik geloof dat tweakers toch ook best wel voor een deel afhankelijk is van wat andere aan brengen voor de FP.

Laat ik het zo zeggen: ik stop niet met aan brengen van nieuws maar kan me voorstellen dat andere dat wel doen mensen zijn best ijdel kan nooit kwaad om een beetje te laaten zien dat het gewaardeerd word wat ze doen.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• Harm
  • Niet online
Door de redacteurs wordt nieuws op verschillende manieren gevonden, onder meer door zelf een groot aantal nieuwssites af te gaan, via persberichten of doordat users nieuws submitten. Vroeger was het nog zo dat T.net in sterke mate afhankelijk was van het nieuws dat users aanmeldden, maar sinds we gebruik zijn gaan maken van dedicated redacteurs is de afhankelijkheid hiervan sterk afgenomen. Het kan daardoor prima voorkomen dat nieuws zowel door de redacteurs zelf gevonden wordt, tesamen met enkele extra URL's, als dat hetzelfde nieuws wordt gesubmit door een user. Afhankelijk van welke informatie eerder gevonden wordt, wordt een bepaalde URL of een submit gebruikt. Als er geen gebruikgemaakt van een submit van een user, terwijl dat nieuwsje wel is aangemeld door een user, dan verschijnt de naam van de user dus niet bij het nieuwsje. Het gebeurt dus nog wel, maar niet altijd meer. Overigens, T.net waardeert het dat users nieuws submitten, maar is er niet meer - zoals in het verleden - volledig afhankelijk van voor het vinden van nieuws. Ga dus vooral door met het submitten van wat specifieker en moeilijker te vinden nieuws :) . Succes!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Zo als ik al zij ik stop niet met aan brengen van nieuws.
Maar het kan nooit kwaad om te kijken in de wachtrij van ge submit nieuws om te kijken of iemand al voor dat je zelf een artikel schrijft een het artikel al is aan gebracht en of hij/zij commetaar er op heeft.
het vermelden van dat persoon heeft voor de redacteur heeft voor zijn werkzaamheden en waardering weinig invloed maar kan nooit kwaad doen een vermelding van hem/haar te doen
en om de commentaar als het geschreven is te lezen kan zeker nooit kwaad.
1 het geeft meer betrokkenheid bij de site.
2 misschien word er meer nieuws aangebracht die anders gemist zou worden.
3 en de commentaar geeft altijd extra info (of je het er mee eens bent of niet is aan de redactie)

ik heb zo iets van baat het niet schaad het ook (zeker) niet ;)

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:58

Inge Janse

post-l33t

Ik snap je punt, ik ben het er ook ten dele mee eens, maar ik denk niet dat dit werkbaar is. Het betekent dat voor publicatie elke redacteur/nieuwsposter op elk moment de submit-que moet nakijken of er niet iemand is die iets dat overeenkomt, erop lijkt of eraan verwant is, heeft gesubmit, om de naam van de submitter vervolgens direct toe te voegen. Daarnaast gebeurt het regelmatig dat meerdere mensen hetzelfde bericht submitten (wie het eerst komt, wie het eerst maalt?), plus dat de submitque door meerdere mensen (namelijk alle dienstdoende redacteuren) tegelijkertijd wordt onderhouden.

Nogmaals: we zijn *echt* blij met nieuwssubmits, dus stop daar niet mee. Nieuws dat als eerste door een lezer gesubmit wordt, wordt ook altijd als dusdanig vermeld. Verwacht alleen niet dat bij dubbele submits (waarbij een redacteur de lezers is voorgeweest) we een volledige weergave van dat submitproces weergeven.

ingejanse.nl: dingen die ik doe

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Ik snap jouw punt ook best wel en niet alles is mogelijk bij te houden maar.
en geloof me ik probeer niet te muggen ziften en zeg gewoon hoe het mij als lezer van de FP over komt.
Ik woon in noorwegen en lees ook hier een hardware site hardware.no een beetje a'la tweakers en een hoop links die ik hier lees submit ik ook bij tweakers en andersom.
bij de sites hebben hun plussen en minne op tweakers kan je reageren op nieuws berichten hardware.no heeft een echte kickass prisewatch waar tweakers een hoop van zou kunnen leren.

maar om terug te komen wat ik bedoel ik heb een aantal links ge submit die uit niet normale nieuws bronnen komt en het lijkt mij bv sterk dat de redaktie bv de NYpost leest.
En heb bij het DFI LanParty UT RDX200 CF-DR Mainboard artikel had ik 2 dagen er voor ge submit
En zo zijn er nog wel een paar voorbeeldjes

Ik probeer hier niet met lange tenen te lopen maar er zijn er hier zat die dat wel hebben en aan de ene kant denk ik wegwezen met die gasten aan de andere kant denk ik hhmm jammer als ik een goed artikel zou missen

[ Voor 11% gewijzigd door player-x op 23-01-2006 13:25 ]