Diverse keren ben ik vol goede moed aan het casemodden van een standaard case begonnen en
meerdere malen zijn die projecten verdwenen onder een dikke laag stof (vandaar dat ik dit project ook - The First Finished Project - gedoopt heb).Er stond nog ergens in de kelder een kast van 8mm dik lexaan en was op slag verliefd, die kast ging ik op offeren voor een casemod, mooie bijkomstigheid was dat wij zouden gaan verhuizen en er geen ruimte was voor die kast.

Het idee is ontstaan uit het feit dat ik graag een mooie doorzichtige case op mijn bureau wilde hebben, dit zou een kubus worden van 30*30*30, later is dit 26*26*26 geworden ivm.mobo afmetingen.
1 van de eerste schetsen die ik op papier maakte:

Ik ben bezig met een case, de voorkant word van 8mm blauw uv plexi, de achterkant van 3mmzwart plexi, en de zijkanten/moboplaat van 8mm transparant lexaan,het gaat opzich wel ok, ik moet alleen weer ff tijd hebben om het grootste gedeelte te maken, me mobo plaatsen en de voeding etc, de case word geheel van plexi en uv licht erin vandaar dat ik maar vast begonnen ben,met het spuiten van de ventilatoren:

Er komt bovenin een ventialtie gat voor de 12cm fan hierboven,de fan komt bovenop de case

Het mobo komt bovenin, onderin komen 3 hdds, een dvd-brander en de voeding

Vandaag de hardware in de case geplaatst om te zien of alles wel zo past zoals ik het ingedachten had (had wel alles van te voren uitgemeten maar je weet het pas zeker als het inelkaar zit) 2 van de 3 hdd's liggen tijdelijk buiten de case aangezien er nog geen ventilatie gaten in zitten en momenteel zit de dvd-rom nog even aan de achterzijde aangezien ik nog geen slot-in of slimline dvd-brander heb.Maar pics zeggen meer dan duizend woorden:
*voorzijde case, nou ja dit moet de voorzijde worden*

Alle kabels zijn nog te lang,maar dat was allang duidelijk :-) het is trouwens een Tagan 480W voeding.
*achterzijde case*

Dat blauwe schuim was even om te kijken, hoe en wat met de fans (de uv-gele 120mm bovenop de case,ligt daar ivm uitmeten waar hij precies moet komen) In het eindresultaat is alles wat beneden staat 180graden gedraaid, zodat de dvd-rom aan devoorzijde zit en de voeding aan de achterzijde
*GPU fan-grill*

*Schakelaartjes*

Deze schakelaars (moment schakelaars) komen uit een oude wekker radio, even het middenstukjecontact laten maken met de rest en je hebt een schakeling, de rechter is voor de dvd-rom ende linker is even een tijdelijk aan/uit knop.
*CPU fan*

Nog geen 0,5cm speling tussen de heatsink en de bovenplaat, ik had eerst een andere koeler maar aangezien die naar mijn idee niet goed genoeg koelde, de Zalman 9500LED (momenteel even led-loos) doet zijn werk veel beter, idle rond de 30graden en stressed 43
*Voeding fans*

Beide fans gespoten, blauw uv + wit, zodat de fan nog wel een klein beetje op licht.

- Ventilatie gaten maken, bovenin de case komt een 120mm fan die de warme lucht uitblaast bij de hdd's komt een fan (60mm) die via de zijkant van de case koude lucht aanzuigd, aan de andere zijde idem dito voor de voeding, aan de achterzijde komt een uitblazende fan
- HDD bevestigingen maken
- Fanducts voor hdd/voeding maken
- Fan-houder maken bovenop de case omdat de 120mm fan op de case komt
- Voeding opnieuw bedraden, ik soldeer alle originele bedrading eraf, zodat ik dat als het ooit nodig mocht zijn weer kan gebruiken.
- Voorkant maken / slot-in of slimline dvd brander op de kop tikken
- Achterzijde (connectoren etc.) maken
- Fan-controller uitvogelen
- Andere CCFLs er in (4 x 20cm UV) wat er nu in zit is tijdelijk

- Printerpoort,onboard audio,com-poort etc. van het mobo afgesoldeerd, gebruik ik toch niet en neemt dus alleen maar ruimte in.
- Buitenzijde case verlijmd dmv. chloroform
- 2 sleuven uitgefreesd zodat de mobo-plaat verwijderbaar is.
- Mobo-plaat gemaakt + bevestigd.
- Voedings-fans gespoten (houder blauw-uv,fan wit)
- 120mm fan gespoten (UV-geel) + fangrill uv-blauw
- Rounded hdd cables un-rounded.. ik kon nergens van die witte hdd cables vinden zoals het er nu uit ziet, dus gewoon dat rounded spul eraf geknipt.
- CPU fan ontdaan van blauwe leds, komen waarschijnlijk nog wel uvledjes in.
- GPU fan-grill blauw UV gespoten, inplaats van de standaard kleur (zilver)
[ Voor 3% gewijzigd door Hexyl op 23-01-2006 13:16 . Reden: typo's ]