Ik ben bezig met het bouwen van een fileservertje met wat schijfjes, maar ik loop nu tegen een beetje vervelend probleem aan. Zodra ik hd's aan m'n tweede SATA controller hang weigert de machine te booten naar 2k3 server. Geen error, maar gewoon hangen na de post en sata biossen. Linux livecdtje geprobeerd, deze hangt direct na het uitpakken van de kernel. Als ik hd's hotplug tijdens of na het booten, worden ze perfect herkend en kan ik ze zonder problemen gebruiken. Alleen het opstarten werkt dus niet goed.
Wat ik heb geprobeerd:
- Gezocht op teh intarwebs
- HD's van controller gewisseld (zelfde resultaat)
- Controllers omgewisseld van PCI Slot (geen effect)
- 3e SATALink (niet-raid SiI3112A kaart) controller ipv van een van de controllers (geen effect)
- Andere voeding geprobeerd
- laatste bios flash
Allebei de kaarten werken prima, allebei afzonderlijk getest door aan 1 van de kaarten de bootdisk te hangen en de andere leeg te laten.
Het is nogal irritant om na iedere powercycle/reboot alle hd's weer los te moeten trekken en erin te duwen, dus ik ben met alle suggesties blij
Specs:
Merkloos moederbord (LEX BN-400L) op basis van de VIA P4X400
P4 2.00 Ghz 100mhz FSB
384 MB Twinmos DDR
Matrox Millenium
2x SiI 3112A SATARaid Controller
1x SiI 3112A SATALink Controller <- zelfde kaartje, andere bios, niet flashbaar
div. Maxtor SATA schijfjes
Wat ik heb geprobeerd:
- Gezocht op teh intarwebs
- HD's van controller gewisseld (zelfde resultaat)
- Controllers omgewisseld van PCI Slot (geen effect)
- 3e SATALink (niet-raid SiI3112A kaart) controller ipv van een van de controllers (geen effect)
- Andere voeding geprobeerd
- laatste bios flash
Allebei de kaarten werken prima, allebei afzonderlijk getest door aan 1 van de kaarten de bootdisk te hangen en de andere leeg te laten.
Het is nogal irritant om na iedere powercycle/reboot alle hd's weer los te moeten trekken en erin te duwen, dus ik ben met alle suggesties blij
Specs:
Merkloos moederbord (LEX BN-400L) op basis van de VIA P4X400
P4 2.00 Ghz 100mhz FSB
384 MB Twinmos DDR
Matrox Millenium
2x SiI 3112A SATARaid Controller
1x SiI 3112A SATALink Controller <- zelfde kaartje, andere bios, niet flashbaar
div. Maxtor SATA schijfjes
[ Voor 5% gewijzigd door Corn op 23-01-2006 03:24 . Reden: bios flashed ]