Toon posts:

[wifi]Hoe werkend te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude AP aangesloten (linksys wap11) zodat de buren ook kunnen Internetten.

De situatie:
- WAP11 staat op begaande grond aangesloten, geplaatst direct tegen de muur (buitenmuur) naast de buren.
- Tussen mijn buiten muur en de PC van de buren zit ca 15 meter ruimte
- De pc van de buren heeft een sitecom wifi kaartje (pci) welke max 54mbit afkan.

Nu zolang de computer bij mij binnen staat werkt alles prima maar zodra de pc naar de buren verhuisd is e rgeen bereik meer.
Het zijn oudere stenen huizen (geen ijzer in muren etc) welke volgens mij niet echt veel demping kunnen geven.

Wat kan ik nu doen om er voor te zorgen dat de PC bij de buren ook ontvangst heeft, hij werkt wel als je de antenne maar vast pakt en de PC dwars zet, alleen de verbinding is dat niet echt stabiel te noemen.
De bedoeling is niet om er veel geld aan uit te gaan geven, want we hebben zojuist al een nieuw draadloze nic gekocht in de hoop dat deze wel werkte.

Een kabel trekken is ook geen optie daar er een gangpad tussen de 2 huizen zit.

Verwijderd

15 meter LOS is geen enkel probleem, maar als er wat muren tussen zitten, of zelfs dubbelsteens muren dan kan het problemen op gaan leveren. Steen slurpt trouwens signaal, en hout nog VEEL meer. Iedere muur is weer een paar DB minder.

Hoe is de AP ingesteld? Op welk kanaal, welke beveiligingsmethode? Etc.

Koop nog een oude AP, zet deze ergens neer waar je wel berijk hebt (in huis van buren), en trek daarna een kabeltje naar de pc.
Vanaf lanpoort 2e router naar pc. DHCP disablen en dan een ADHOC opzetten van je wifi naar het bedraade netwerk (de 2e ap dus).

En anders een firmware hack zoeken zodat je de zendsterkte kunt aanpassen. Of een goeie antenne voor je ontvangende kaart + router kopen. En als laatste oplossing, verplaats de pc zodat hij dichterbij staat.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 01:20 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-04 18:20

BHQ

Je zou er aan kunnen denken grotere antennes te gebruiken. Ook zal je (afhankelijk van je chipset) je zendvermogen hoger kunnen zetten icm. een degelijkere pci kaart.