Toon posts:

Asus A8N-SLI welk geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor de titel... En ja ik heb het topic van deze mobo gelezen en de FAQ waar ik al een stukkie wijzer uit geworden ben... maar ik volg het niet meer bij al die geheugen codes van kingston enzo.... :) dus hopelijk kan iemand mij uit de brand helpen.

Dus vandaag toch helaas maar een topic geopend :/
2 vraagjes:

-2x 512MB of 1x 1GB op de Asus A8N-SLI of is dit verschil amper te merken en is het alleen voor ruimte besparing indien er nog uitgebreid word in de toekomst? :?

-Verder zag ik de volgende modules staan op inet te koop maar als HW noob weet ik dus niet wat het verschil is en ben ik bang dat ik straks met verkeerd geheugen thuis kom :? :
-Kingston DualChannel 1Gb Kit,2x 512Mb PC3200 ECC-R, KVR400D8R3AK2/1G
-Kingston Dimm 1024Mb DDR SDram PC3200 400Mhz ECC-R, KVR400D8R3A/1G
-Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC3200 400Mhz ECC, KVR400X72C3A/512
Of werken deze geen van allen? 8)7 (advies wat meest geschikte geheugen is mag natuurlijk ook ;))

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 23:23
de dual kit = gewoon 2x de 512 dimm nix anders :)
en t ligt eraan wat je met je pc doet, en of je die later wil uitbereiden.
t prestatie verschil tussen 2x 512 en 1x 1gb is niet al te veel. niet merkbaar zeg maar.
dus als je later goed wilt kunnen uitbereiden gewoon 1x 1gb erin stoppen. en later nog een x.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Verwijderd

Topicstarter
elephtera schreef op maandag 23 januari 2006 @ 00:39:
de dual kit = gewoon 2x de 512 dimm nix anders :)
en t ligt eraan wat je met je pc doet, en of je die later wil uitbereiden.
t prestatie verschil tussen 2x 512 en 1x 1gb is niet al te veel. niet merkbaar zeg maar.
dus als je later goed wilt kunnen uitbereiden gewoon 1x 1gb erin stoppen. en later nog een x.
Ok ;) naja ik wil der mee gaan gamen.. verder komen er 2 7800gt's op het bord en een Athlon 64 3800+ maar 1GB totaal is toch genoeg lijkt me dan? :?

Verwijderd

ga naar de asus site en download de hardware compatibiliteit lijst voor geheugen. daarin staan de specifieke geheugenmodules die het doen volgens de fabrikant.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Draai hier 1GB (2x512) Dual Channel Kit van Kingston op de familiebak tegenover me en deze werkt prima.
Kingston RAM + Asus A8N-SLI + AMD64, gaat dus prima samen hier :)
Of je verder graag met 1 1GB of 2 512MB reepjes werkt is denk ik wat je zelf wilt.
Ga ik voor Dual-Channel ja of nee ?
Wat wil ik later met upgraden ?

Dat soort vragen.

[ Voor 35% gewijzigd door Ultraman op 23-01-2006 00:56 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
cybersteef schreef op maandag 23 januari 2006 @ 00:55:
Draai hier 1GB (2x512) Dual Channel Kit van Kingston op de familiebak tegenover me en deze werkt prima.
Kingston RAM + Asus A8N-SLI + AMD64, gaat dus prima samen hier :)
Of je verder graag met 1 1GB of 2 512MB reepjes werkt is denk ik wat je zelf wilt.
Ga ik voor Dual-Channel ja of nee ?
Wat wil ik later met upgraden ?

Dat soort vragen.
Ok Thanks voor de info ;) hmmm upgraden lijkt me sowieso na een tijdje niet verkeerd... om toch met de tijd mee te gaan...
Maar Dual Channel? Is dat sneller? Of is dat juist die 2x 512 samen laten werken als 1 module? 8)7 sorry voor deze domme vraag wellicht :P

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Er staat op de Asus site wel een zgn. Qualified Memory list met welk gehuegen sowieso werkt (getest) is met dat bord. Daarnaast kun je er met de search genoeg over terugvinden (dit onderwerp is al vaak aan beod gekomen).

Het verschil tussen 2*512MB en 2*1GB is _vollledig_ afhankelijk van wat je met je machine doet. Sec de vraag stellen of het ene sneller is dan het ander is zonder te weten wat je er mee gaat doen onmogelijk te beantwoorden. Voor de ene maakt het b.v. niks uit terwijl ik gek zou worden met slechts 2*512MB geheugen om maar wat te noemen. Zie hiervoor ook de search en de FAQ :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.