Toon posts:

Windows Netwerk failure

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Windows Netwerk. Ik heb aan mijn router 4 PC's hangen met elk als werkgroepnaam het cliche MSHOME. Twee PC's die in mijn wergkgroep zijn opgenomen krijgen als ze bestanden/printers met elkaar willen delen de melding krijgen dat ze geen toegang hebben tot de bepaalde PC.

Hoe kan dit? En zijn er alternatieven voor Windows Netwerk? Ik kan op Google zo niks vinden..

Alvast hartstikke bedankt!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heeft het ooit gewerkt? Om welke Windows-versie gaat het? Heb je al op GoT gezocht? Ik heb nl. een vermoeden in welke hoek het zit, maar aangezien dat erg makkelijk met de GoT-search te vinden is ga ik het je niet vertellen. :Y)

Toch een tip: FAQ - Network Troubleshooting

Lees ook ff mijn andere zinnen door, niet alleen de eerste twee. :X

[ Voor 12% gewijzigd door pven op 22-01-2006 23:39 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Heeft gewerkt. Na nieuwe installatie werkt het niet meer. Het gaat om allemaal WinXP Pro machines.

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Misschien verkeerd ingestelde NTFS rechten op computers? Heb je bestands en printerdelen wel ingeschakeld? Misschien een firewall ingesteld op de computers?

[ Voor 20% gewijzigd door SierdW op 22-01-2006 23:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal Power User accounts, heeft gewerkt, na installatie niet meer. Geen firewall ingesteld, ik gebruik immers een NAT. Uiteraard wizard netwerk uitgevoerd met juiste netwerk infrastructuur en bestand/printer deling ingeschakeld.
Alternatieven?

Verwijderd

Moet je inloggen als gebruiker of krijg je gelijk de desktop?
Als je gelijk de desktop krijg, heb ik het vermoeden dat je op 2 PC's als Guest-gebruiker bent.
Dan kan je idd problemen hebben met aanmelden op de andere PC's.

Verwijderd

Topicstarter
Inloggen als gebruiker...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gastaccount op alle machines inschakelen...

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04 08:38

MrDrako

nep ict'er

en als je via rechter muis op deze computer, netwerkverbinding maken doet,
en daar aangeeft dat je als een andere user wilt verbinding maken, en gewoon naar de administratieve share gaat, c$ enzo?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nogmaals:
Daar staat volgens mij echt het antwoord in ... lees het eens en meldt het als je niet weet welk deel ik precies bedoel.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mijn shares niet op naam benaderen, maar wel op basis van het IP

Wanneer je jouw shares niet kan benaderen met \\computernaam\sharenaam maar wel met \\ip-nummer\share, kijk dan of je op beide pc's 'NetBIOS over TCP/IP' wel aan hebt staan bij de Advanced opties van TCP/IP en herstart de computer. Mocht het hierna nog niet werken, dan kan het zijn dat het zgn. Node Type niet juist ingesteld staat. Ga hiertoe in het register naar HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Netbt\Parameters en check of er een entry met de naam DhcpNodeType is en of deze de waarde '2' heeft. Als dit het geval is, verander de waarde naar 8 en herstart de computer.
Ik heb dus op beide PC's geen DhcpNodeType entry staan... En nu?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 14:58 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:57:
[...]

Ik heb dus op beide PC's geen DhcpNodeType entry staan... En nu?
Heb je al geprobeerd op beide systemen het gastaccount te activeren?

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me erg onlogisch? en dat staat toch ook niet in de FAQ? Staat die entry er dan ineens wel in? En ik heb het nooit zo gehad!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 09:51 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 09:43:
lijkt me erg onlogisch? en dat staat toch ook niet in de FAQ? Staat die entry er dan ineens wel in? En ik heb het nooit zo gehad!
Ik bedoelde gewoon meer, dat je nog niks met mijn reactie had gedaan, en quote je laatste post.
Wat ik dus gewoon bedoel, is dat je vaak (met onderlinge W2K of XP machines) het gastaccount moet inschakelen wil je uberhaupt op de andere PC kijken.

Verwijderd

Topicstarter
ingeschakeld op beide pc's, helpt niks..

alternatieven?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 19:16:
ingeschakeld op beide pc's, helpt niks..

alternatieven?
De standaard firewall van Windows uitzetten. Die kan draaien zonder dat je er weet van hebt.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
er is nog een optie
in control panel\folder options\tabblad view, onderaan in de lijst "use simple file sharing" uitzetten
Daarna heb je bij iedere folder properties ook tablab security, en daar kun je zien hoe de rechten zijn.

o, ik heb geen idee hoe het in nl is vertaald.

Tweak!

Verwijderd

Topicstarter
firewalls staan uiteraard uit, heb ik al gezegd...

ik ga even cruger's idee proberen

edit: wat zou ik daar uit moeten proberen?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 23:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
dan maar een dubbeltje...... IEMAND EEN IDEE!?!? die netwerk FAQ helpt me niet verder!

Verwijderd

Topicstarter
dan maar een driedubbel...... waarom helpt niemand mij verder?? ik kom hier niet uit en nogmaals ook niet met behulp van de network FAQ. ik zit hier nog steeds met een kut windows xp netwerk.....

alvast bedankt

Verwijderd

Mja, doe dan eens duidelijk. Je hebt een share op één computer? Welke machtigingen heeft die? Voeg user Guest eens apart toe aan het lijstje met Permissions en geef die volledige rechten. Probeer dan nogmaals van de andere computer af te connecten.

Probeer het in Explorer ook eens via \\\[ip-adres\ en/of via \\\[ip-adres]\[share].

Verwijderd

Topicstarter
op ip-niveau werkt het wel, ook printers ed.

ik heb op 4 pc's in mn netwerk shares

waarom hoefde dit eerder niet? is het niet onveilig om Guest toegang te verlenen tot mijn shares?

Verwijderd

Tsja, alleen als jij mensen op je netwerk hebt die je niet vertrouwt. En zolang jij niet duidelijk bent in wat 'eerder niet hoefde' kan ik daar geen antwoord op geven.

Verwijderd

Misschien allemaal dezelfde XP cd gebruikt voor alle 4 de pc's??

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Die ene pc die je opnieuw hebt geinstalleerd voeg die is opnieuw toe in de werkgroep zoals het volgende zoals dat bij mij heeft geholpen(wat misschien ook wel in de FAQ moet ;) ).

Stap 1 : Verander eerst de naam( en alleen de naam ! ! ! ) van de computer en start dan opnieuw. Dit moet je zonder verandering van je werkgroep doen.
Stap 2 : Als de computer opnieuw is opgestart verander dan de werkgroep naam eerst naar "bla"(of iets anders) en start dan weer opnieuw op.
Stap 3 : Als de computer weer opnieuw is opgestart verander dan de naam van de werkgroep weer terug naar de goede werkgroep en start opnieuw op.

Als de computer dan weer is opgestart zit je in ieder geval in de goede werkgroep en zou in feite alles moeten werken.

Ik heb er in het begin van mijn computer jaren toen ik ook filesharing ging doen ook me de pl**ris lopen zoeken wat het nou kon zijn.

Nogmaal misschien zou het handig zijn dat het in de FAQ komt te staan aangezien veel mensen er last van hebben.

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
bedankt. ik ga t proberen!

Verwijderd

Topicstarter
jammer.. heeft niet geholpen..
btw, bij alle pc's gedaan..

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor alweer een zoveelste dubbelpost.. weet er niemand een oplossing. er wordt leuk naar de FAQ gewezen aan het begin van dit topic maar nu..? het helpt gewoon niet... :(

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Als je echt precies wil weten hoe alles qua delen, beveiliging etc van Windows XP (pro) in elkaar zit, koop er een goed boek over. Dan kom je er vast en zeker uit.
Maar als je daar geen behoefte aan hebt, dan is er op internet ook wel iets te vinden met een beetje zoekwerk.
Verder geef je een beetje weinig informatie over wat je zelf al gedaan hebt, daarom is het moeilijk je verder te helpen. Ik zou hier een hele lap over het delen van bestanden kunnen typen, maar dat is al lang gedaan door andere mensen in onderstaande artikelen:

Stukjes over eenvoudig delen van bestanden:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;814004
http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/bestanden_delen/1

Uitgebreider stuk over machtigingen en problemen:
http://support.microsoft.com/kb/304040/nl

Van alles wat, maar niet zo uitgebreid als het vorige stuk:
http://www.planet.nl/plan...ontentid=536268/sc=cb2511
Pagina: 1