[MSN] Custom emoticons?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Hoi medetweakers,

Ik probeer al een tijdje uit te vinden hoe mensen het lukt om grote smileys (groter dan 19x19 pixels) goed in msn te krijgen :S kijk je kunt ze wel rippen van andere mensen die ze toevallig gebruiken in een gesprek maar ooit heeft iemand die smileys eens een keer moeten importeren, zelf aanmaken. En dat lukt mij vooralsnog niet goed. De smiley wordt verkleint naar 19x19 pixels of hij wordt ontiegelijk lelijk en samengedrukt.

Nu vraag ik mij af hoe mensen het voor elkaar krijgen om hun smileys goed in MSN te krijgen. Ik ben bijvoorbeeld een fan van de GoT smileys en probeer deze dan ook in MSN te krijgen. Maar zelfs :? of :/ worden al vervormd naar een bolle :/ en een samengedrukte :?
(Om ff duidelijk te zijn: ik ben net zoals zovelen niet een voorstander van die übergrote smileys met allerlei flikkerende boodschappen en frutsels. Enkel wat smileys ter aanvullilng op plekken waar msn zelf tekortschiet.

Ik heb ook al gezocht in de msn messenger help, en daar staat ook al wat ik vermoedde:
Opmerkingen

* Als je nieuwe emoticon in MSN Messenger wordt opgeslagen, wordt deze automatisch omgezet in 19 × 19 pixels. (Aangepaste of premiumemoticons worden omgezet naar 50 × 50 pixels.)
Maar ja, er staat niet bij hoe je dan aangepaste of premiumemoticons maakt of zelf importeert. Ze referreren natuurlijk naar de emoticonpacks die je overal op internet tegenkomt tegenwoordig, maar ze moeten het gek maken willen ze ervoor zorgen dat ik ook maar een cent ga neerleggen voor die dingen. Ik wil ze gewoon zelf kunnen aanmaken.

Wie helpt mij verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Mijn ervaring is dat als beide zijden van het plaatjes groter zijn dan (waarsch. ook: of gelijk aan) 19 pixels is dat het plaatje niet wordt uitgerekt om die minimale 19 pixels te halen. 50 pixels in lengte en/of breedte lijkt weer het maximale te zijn. Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/static.gif werkt iig voor mij zonder problemen in MSNm7 en WLm 8.

De plugin StuffPlug-NG claimt support voor het gebruiken van 'oversized emoticons', maar volgens de features pagina moeten je contacten ook de plugin hebben om dit te laten werken. Misschien werken undersized emoticons ook?

Mocht je zelf met bestanden willen gaan rommelen: custom emoticons worden opgeslagen in C:\Documents and Settings\%user\Application Data\Microsoft\MSN Messenger\nummer van je .net account\CustomEmoticons. De .dat-bestanden zijn de smilies (verander de extensie maar eens naar .gif ofzo en je ziet je plaatje weer, niet geresized overigens), het bestand map.dat is denk ik het index bestand. Het register is er niet bij betrokken voorzover ik net heb uit kunnen vogelen met Regmon en Filemon.

En anders kan je natuurlijk met zat programma's wat extra transparante pixels toevoegen om die minimale 19 pixels in de lengte of breedte te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
Ja, die heb ik ook inmiddels succesvol erin gekregen. Maar die had ik ook geript dusse.. Maar die stuffplug plugin werkt enigzins. Het herkent alleen overdadig oversized emoticons. Zeg maar als ik 96x96 plaatjes probeer te laden slaat ie aan. Een kleine smiley die zeg 30x15 is pakt ie weer niet en dat is nou net waar het om gaat. Nét te grote smileys.
En anders kan je natuurlijk met zat programma's wat extra transparante pixels toevoegen om die minimale 19 pixels in de lengte of breedte te halen.
Ik weet niet of ik je hier goed begrijp :? De meeste smileys zijn meestal groter dan 19px ipv kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Acolyte schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:34:
Ik weet niet of ik je hier goed begrijp :? De meeste smileys zijn meestal groter dan 19px ipv kleiner.
Smilies die zowel in de lengte als in de breedte groter zijn dan 19 pixels heb ik hier geen problemen mee, die worden niet vervormd. Het zijn smilies als :? en 8)7 die respectievelijk 15 en 17 pixels lang zijn en dat de hoogte dan wordt opgerekt naar 19 pixels.

offtopic:
late reactie :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-06 12:09
Ik zag al eerder StuffPlug vermeld in de eerste reply, maar afgezien dat ik de programmeur van dit speeltje ben zou ik je toch afraden dit te gebruiken alleen voor de emoticons.
Ik heb er al enkele maanden vanwege school niet meer aan kunnen werken, en compatibility is op sommige features nog niet echt up-to-date, en hierbij boor zover ik me nog kan herrineren vooral op het gebied van oversized smileys/DPs.

Ik zeg niet dat je SP niet moet proberen, in tegendeel ik zou graag zien dat je het eens doet, maar verwacht niet te veel van die oversized functies op het moment :P

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
offtopic:
Ik reageer ook weer veel te laat

Je hebt wel een cewle plugin geschreven dan :). Naast de oversized functies vind ik andere ook errug vet. Maar goed. De smileys heb ik nog steeds niet goed erin. Aangezien ik nu weet dat jij de ontwikkelaar bent: hoe zorg jij ervoor dat die dingen er goed in komen dan? Dat moet via stuffplug gaan maar daar zal vast ook iets gebeuren. En: waarom slaat je plugin wel aan als de smileys echt "wallpaperformaat" zijn (groter dan 50x50px zeg maar) en niet wanneer ze "gewoon net wat groter zijn dan 19x19"? Daar gaat het mij het meeste om. Veel GoT smileys zijn bijv. net ff wat groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 11:05
Misschien een beetje late reactie maar ik heb wel een werkende oplossing. Je kunt smileys van elk formaat toevoegen (heb niet groter als 50x50 getest) zonder dat ze oprekken ofzo door er een animated gif van te maken met 2 frames. De truc is om in het 2e frame 1 pixel van waarde te veranderen (kan heel subtiel zonder dat je het ziet). Vraag niet waarom het werkt maar het werkt :p

voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~slui0628/pics/finger.gif
voeg maar toe en zie dat ie 23x23 formaat behoudt :p

en deze 8)7 moet vierkant zijn werkt wel in 30x20 :?
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~slui0628/pics/bonk.gif << behoudt zn proporties in msn

[ Voor 40% gewijzigd door _Stryker_ op 21-02-2006 22:27 ]

Pagina: 1