Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Grote stromen schakelen maar toch niet

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik ben zoals wel bekend is hier met een coilgun bezig. Nu ben ik bezig met een deal met iemand voor 2 IGBT's. Nu zijn deze 2 in parallel sterk genoeg om mijn stoom te schakelen maar als ik multi stage wil gaan proberen (even voor de duidelijkheid: ik wil meedere spoelen achter elkaar van stroom voorzien) moet ik meer IGBT's hebben. Nu zijn die dingen erg duur en wil ik het anders op gaan lossen. Ik dacht eraan om met de IGBT's de bron te schakelen en vervolgens met een andere schakelaar voor een spoel te kiezen. Ik schakel dan eerst die schakelaar op de goede spoel en vervolgens zet ik er met de IGBT stroom op. Op die manier hoeft de schakelaar geen grote stromen te kunnen schakelen. Kan ik in dit geval een relais nemen wat bijvoorbeeld voor 25A geschikt is? Of geld die rating ook voor niet geschakelde stroom? Mijn stroom is max 2400A. (even voor de duidelijkheid, dat relais schakelt dan alleen zonder stroom, pas wanneer hij geschakeld is zet ik er stroom op)

[ Voor 9% gewijzigd door lemming_nl op 22-01-2006 22:48 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik snap dat je graag snel antwoord wilt op je vragen enzo, maar gelieve dit soort dingen die toch redelijk veel verband hebben met coilguns in het coilgun-topic te houden. Hoewel dit op zich wel valide vragen zijn zou ik het jammer vinden als EL straks volstroomt met el-achtige vragen die vrij direct gerelateerd zijn aan coilguns.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.