Aanschap nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05 21:10
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe pc te kopen.

Het eerste probleem wat ik tegen kom is de Processor. Is het aan te raden om een Dual Core Processor te nemen? (Athlon 64 X2) En er zit nogal een prijs verschil tussen de Athlon 64 X2 4200+ en de Athlon 64 X2 4400+, merk je daar qua performance wat van?

Ik heb altijd een Pentium Processor gehad, met wat voor soort Pentium CPU kan je een Athlon 4200/4400 vergelijken?

Het mobo: DFI maakt goede mobo’s, maar die zijn vooral bedoeld voor oc’en toch?
Asus heeft de ‘Asus A8N-SLI Deluxe,’ en de ‘Asus A8N-SLI’, het verschil daar tussen is dat de ‘deluxe’ X2 Cpu’s aankan, en de ‘gewone’ niet ? Alternate.nl geeft vreemd genoeg geen conflict aan als je een X2 4400+ CPU met een Asus A8N-SLI combineert :S

Qua videokaart neem ik een 7800gt, en kan daar later altijd nog 1tje van bijkopen, om ze SLI te schakelen. Maar je hebt ook een 7800gt extreme, ‘What’s the difference?’ ?

Als voeding neem ik een Tagan voeding, voor de toekomstige 2e 7800 > hoeveel wat is voldoende? 420wat?

En het geheugen, hoe lager de CAS timing hoe beter toch? Waarom zijn die timings bij 2gb matched pairs, van goede merken dacht ik zo (GeIL, OCZ, Corsair), vaak 3?

Ik ben niet egt van plan om over te clocken, maar de optie moet er wel zijn, geen grote overclock, maar toch wel wat mhz erbij :) Ik kan egt geen keuze maken tussen al die verschillende soorten geheugens.

Als hdd, wil ik 2 80gb schijven in RAID plaatsen, is dit zonder meer mogelijk?

Alvast bedankt.

Verwijderd

X2 kan ik je iig aanraden.
Dual Core dus.
Heb zelf een Dual Opteron en ik wil nooit meer naar een Single core.
Dus zowiezo of dual CPU of Dual core :)

Goed on-topic.

De X2 4200+ en 4400+ denk zelf met een Dual Xeon 3,6GHz.
Aangezien Intel geen horere Dual Cores heeft. :/

Zijn d'r overigens hoger geclockte Xeons beschikbaar?
Qua videokaart neem ik een 7800gt, en kan daar later altijd nog 1tje van bijkopen, om ze SLI te schakelen. Maar je hebt ook een 7800gt extreme, ‘What’s the difference?’ ?
Hoger geclocked.
Als voeding neem ik een Tagan voeding, voor de toekomstige 2e 7800 > hoeveel wat is voldoende? 420wat?
Nope :)
En het geheugen, hoe lager de CAS timing hoe beter toch? Waarom zijn die timings bij 2gb matched pairs, van goede merken dacht ik zo (GeIL, OCZ, Corsair), vaak 3?
Tis je allicht opgevallen dat kleinere geheugen modules lagere latencies hebben.

Groter geheugen, groter veld om te doorzoeken maar ff kort door de bocht genomen. ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 22:04 ]

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-05 18:46
al deze vragen zijn zonder problemen op google terug te vinden.

Verwijderd

densoN schreef op zondag 22 januari 2006 @ 22:01:
al deze vragen zijn zonder problemen op google terug te vinden.
De antwoorden ook ;)

Maargoed, die moederborden van Asus ondersteunen allebei X2 CPU's, dus daar zit hem het verschil niet in. Meestal moet je even een bios update doen om een dualcore processor erin te doen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad.

GoT is geen helpdesk, "wat moet ik kopen" topics zijn uit den boze. Verder stel je een vraag over een Compleet Systeem in PMG. Kijk anders eens in de FAQ van CSL (raad eens waar die 'CS' voor staat...)

Verder wordt echt tot nader orde met 'ch' gespeld - niet technisch relevant, maar zegt wel eea over hoe (on)verzorgd de vraag is :o

[ Voor 25% gewijzigd door dion_b op 22-01-2006 22:06 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Er zijn reviews genoeg te vinden over de X2. Het verschil tussen de 4200 en 4400 is imo absoluut de meerprijs van de laatste niet waard; dat extra L2 cache vertaalt zich in de praktijk naar bijna geen performancewinst met de meeste applicaties. De X2 4200 is imo de meest verstandige keuze v.d. twee, met grote afstand zelfs.

Wat de moederborden aangaat, kijk eens goed op de Asus site; de A8N-SLI ondersteund weldegelijk een X2 (heb zelf ook zo'n combo overigens).

Voor het verschil 7800GT en de extreme versie, zie de site v.d. fabrikant en check wederom eens wat reviews.

Voeding? Welke voeding heb ik nodig? Deel 14
Met een 420W PSU red je het prima. Wil je er later nog een 7800GT bij prikken dan kan ik dat overigens niet garanderen, maar met deze set-ip is 420W ruimschoots voldoende.

Geheugen? Zie de PMG FAQ en natuurlijk: [rml][ OC] Het grote DDR geheugen OC-results topic Deel 7[/rml]

RAID? Zie de manual van je het moederbord (kun je alvast downloaden). Alle nForce4 borden hebben RAID functionaliteit.

Al met al vragen waarop jezelf zéér eenvoudig het antwoord had kunnen vinden. We hebben dan ook niet voor niets deze entry in in onze PMG FAQ staan: PMG FAQ Succes.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
En anders doe ik weer eens te lang over een sluitmessage :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.