Toon posts:

UPC battery gegevens ?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een reeks UPSen gekregen en nu wou ik de batterijen eens gaan nakijken maar op
die UPC batterijen staat niets opgeschreven.

Weet iemand wat batterijen deze zijn? ( type, VA, enz )

Type UPC450 kleintje met 2 accu's.
Type UPC1200 19" met 4 accu's, samen in een lade.
type UPC1200 staand model met 2 grote accu's, lang vooraan te bereiken.

meer zie ik er niet opstaan...

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:34
Is het niet zo dat de toevoeging het aantal VA bepaald?

dus 450, 1200 en 1200 VA?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik neem aan dat je naar APC's zit te kijken?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
idd, ik zou graag die accu's vervangen

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Normaal gezien bestaan de APC battery packs uit meerdere aanelkaar gezette/geplakte accu's. De labels waarop informatie over de accu staat keert APC steeds naar de binnenzijde zodat ze niet leesbaar zijn zonder het battery pack te demonteren. Maar erop staan doet het steeds (toch bij alle APC battery packs die ik al onder handen heb gehad).

De meeste kleine APC UPSjes gebruiken trouwens standaard 12V 17Ah accu's (per 2 voor de 24V modellen).

[ Voor 15% gewijzigd door satcp op 22-01-2006 21:37 ]

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07-2025
Je kunt ze bij dealer krijgen waar ze vandaan komen of als privé is zal ik ze bij de Conrad halen of ze daar alle types hebben weet ik niet maar voor de APC1200 hebben zeker wel.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eigenlijk 4 accu's uit die 1200 19" voor een andere
ups...(minder accu's kopen he) op het eerste zicht lijkt die ups zelf stuk en niet de batterijen.

De accu's zijn identiek van grote, alleen staat daar CSB battery.co.tld
HR 1234W F2 Taiwan. en niets meer....( volt, Ah, enz ) en kon niets vinden.

En ik weet niet waar ze vandaan komen

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 23:21 ]

• IceClub
Weet je zeker dat ups kapot is? heb je accu`s door gemeten?
Als ik het goed heb is doet ups geen hol als er geen accu`s aan zitten of als de accu`s echt defect zijn.

Verwijderd

Topicstarter
IceClub schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:31:
Weet je zeker dat ups kapot is? heb je accu`s door gemeten?
Als ik het goed heb is doet ups geen hol als er geen accu`s aan zitten of als de accu`s echt defect zijn.
Mag je die doormeet waarde wel vertrouwen ? ups doet niets meer....

• IceClub
We hebben zelf ook eens één binnen gehad die niks meer deed maar ja daar was dan ook 380V door heen gelopen.

Misschien dat ik het verkeerd zeg maar bedoel gewoon met een multimeter of er nog spanning op de accu staat en dan afgekoppeld van de UPC meten.

kun je afmeting van de accu`s eens posten

[ Voor 6% gewijzigd door IceClub op 22-01-2006 23:54 ]

• satcp
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:19:
De accu's zijn identiek van grote, alleen staat daar CSB battery.co.tld
HR 1234W F2 Taiwan. en niets meer....( volt, Ah, enz ) en kon niets vinden.
Nou ja, maakt niets. Meet gewoon de afmetingen van zo'n enkele accu en kijk dan in de Farnell/Conrad/Whatever catalogus naar 12V accu's met nagenoeg gelijke afmetingen. Dan weet je de stroomsterkte.

Ik weet niet hoe oud de accu's zijn, maar doorgaans kun je er wel vanuit gaan dat ze na 3 jaar hun beste tijd wel hebben gehad en na 5 jaar uiterlijk aan vervanging toe zijn.

Overigens, als de UPS zelf niets doet moet je al niet verder zoeken. Dat is een probleem met de UPS zelf. Zelfs zonder accu moet de UPS correct opstarten. Die dingen zijn gemaakt om tijdens bedrijf de accu's te kunnen vervangen.

• kELAL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12-2023

kELAL

Jeri is my middle name

SatCP schreef op maandag 23 januari 2006 @ 08:16:
[...]
Overigens, als de UPS zelf niets doet moet je al niet verder zoeken. Dat is een probleem met de UPS zelf. Zelfs zonder accu moet de UPS correct opstarten. Die dingen zijn gemaakt om tijdens bedrijf de accu's te kunnen vervangen.
3 Onwaarheden in 1 alinea... Gefeliciteerd! }:O

Zonder accu's komt vrijwel geen enkele UPS tot leven en vooral die van APC niet. Die hebben allemaal een 'afkoppel' relais op de netingang en zonder accu krijgen die dus never nooit bekrachtigingsstroom, zodat alles mooi spanningsloos blijft!
Bij een 'dode' UPS is de accu altijd de eerste 'verdachte'!
Ook bij UPS-en, waarop expliciet staat vermeld, dat de accu's 'hot swappable' zijn (zo niet, moet je 't niet proberen), moet je ook niet zomaar de accu's trekken. Bij een simpel dipje ga je nat en krijg je de UPS alleen weer aan de gang met voldoende geladen accu's!

Al klinkt een spreuk nog zo raar, als 't rijmt dan is het waar!

• satcp
  • Niet online
I stand corrected... Ik heb het even getest en je hebt inderdaad gelijk. Zonder accu blijft ie dood, maar je kan wel probleemloos tijdens gebruik de accu afkoppelen. Of dat verstandig is, is een ander punt.

Ik was er van overtuigd dat ik al eens een UPS zonder accu had gebruikt, maar ik moet me vergist hebben. Sorry voor het misverstand.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn dat dan 12volt accu's ? Multimeter geeft 12.4v. Maar dat geven die oude die ik er nu uit heb gehaald ( uit Fortress ) meten die waarde ook. Is dit betrouwbaar ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:37:
Zijn dat dan 12volt accu's ? Multimeter geeft 12.4v. Maar dat geven die oude die ik er nu uit heb gehaald ( uit Fortress ) meten die waarde ook. Is dit betrouwbaar ?
En je kun een ups zonder accu's gebruiken, je krijgt bij sommige soorten
dan wel een waarschuwing light en geluid signaal.
Gebruik zo een die mijn lijnspanning-filter geworden is.
Pagina: 1