Toon posts:

DFI Lanparty SLI-DR Expert problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb dus een systeem dat totaal niks doet (behalve piepen dat het geheugen niet goed is).
Als ik de computer aanzet geeft het dfi moederboord aan dat het de processor heeft gedetecteerd. En dan blijven de andere 3 lampjes branden dit houd in dat het geheugen niet goed is staat in de handleiding. Nu heb ik dus dit geheugen ook in mijn oude computer getest en daaruit blijkt dat er niks met het geheugen aan de hand is.

Configuratie nieuwe systeem:
CPU: AMD X2 3800+
Moederboord: DFI SLI-DR Expert
Geheugen: OCZ EL DDR PC-3200 2x 1GB http://www.ocztechnology....200_dual_channel_platinum
Hardisks: 2x raptor 36GB deze zijn niet aangesloten.
Voeding: Thermaltake 680W
Videokaart: Winfast 7800GT

Oude systeem:
CPU: 2400+
Moederboord: A7N8X rev. 1.05(ja de allereerste)
Voeding Levicom 500w
Videokaart: XFX 6800le
De rest doet er niet toe

Ik heb het volgende in mijn nieuwe systeem geprobeerd.
Geheugen met in alle sloten getest(doet allemaal hetzelfde zowel in single als dual opstelling uitgeprobeerd).

Ik ga zo mijn procesor + geheugen uitproberen bij een vriend van mij in zijn pc hij heeft een ASUS A8V Deluxe moederboord en op deze manier hoop ik te zien of het soms aan mijn processor licht.

Zou dit zoals alternate de leverancier van het geheugen beweert kunnen liggen aan de combinatie geheugen moederboord??

zou iemand mij kunnen helpen??
Richard Dijkhuizen

Verwijderd

Als ik het goed begrijp, heb je helemaal geen HDD aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
dat klopt omdat het systeem überhaupt niet boot.

Dit dfi moederboord schijnt volgens het boekje eerst een check uit te voeren,
1 dan detecteert hij de cpu
2 dan detecteert hij het dram
3 detecteert hij het vga
4 dan boot hij

bij mij blijft hij dus hangen op 1 hij heeft hier de cpu bij mij volgens mij al gedetecteerd en om daar achter te komen ga ik dus mijn cpu testen in het systeem van een vriend van me want volgens mij waren er maar 2 opties of het geheugen werkt niet goed met dit moederboord(lijkt me stug zie revieuws op de site van dfi) of de cpu is kapot(zou ook een beetje jammer zijn aangezien deze donderdag is gekocht).

ja ik heb hem aangepast stond een paar domme foutjes in(nederlands is nooit mijn sterkste kant geweest).

edit2: @ 2am

oké ik kom net thuis. pfff wel weer lange dag geweest... :(
maar ja ik denk het nu echt te weten bij hem doet mijn processor het ook niet. er staat wel de nieuwste bios op bij hem dus hij zou het moeten doen, ik ga er dus nu vanuit dat me CPU dood is :(

morgen maar terug naar de leverancier van de cpu. kijken hoe hij met garantie omgaat.
morgen dus meer informatie.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 02:00 ]

Verwijderd

Omdat ik het niet nodig vond om hier een apart topic voor te openen hoop ik maar dat iemand dit hier ook leest. Mijn oude setup was als volgt:

A8N32-sli deluxe
X2 3800+ @ 2700Mhz @ 1,52V
Asus EN7800GT
WD 250GB SATAII
Corsair 2x512MB (VS512MB400) valeu set @ 2.5-3-3-7 @ CPU/11=243Mhz @ 2.9V
Meer dan 24h dual prime stabiel

Nu was het mobo niet helemaal goed en de videokaart regelde de fan niet correct en na contact opgenomen te hebben met de winkel kreeg ik hiervoor het geld terug en heb ik het volgende terugbesteld:

DFI lanparty UT SLI-DR Expert
XFX 7900GT Extreme edition (550/1630)

De rest is gewoon hetzelfde gebleven.
Nu wil ik dit systeem weer minstens zo goed overklokken als eerst en wou eerst kijken ofdat ik met dit mobo misschien verder kom. Nu wou ik beginnen met de FSB naar 240Mhz te zetten, dit haalde hij op het vorige mobo nog gewoon op stock voltages. Het geheugen ook nog gewoon 1:1 laten draaien wel op 2.9V gezet. De HTT-multiplier op 4x gezet. toen starte hij op en zodra hij eigenlijk windows moet gaan laden blijft hij opnieuw opstarten.
Mijn cpu kan dit makkelijk aan dus ik dacht het ligt aan het geheugen hoewel het geheugen ook gewoon zou moeten werken. Alleen heb ik een vraag:
Op het geheugen staat het volgende:
Corsair
32M8BDAG
PRC1200548

Moet dit nu in de oranje of gele sloten?? Standaard instellingen boot hij wel gewoon en dan loopt het geheugen ook gewoon op 200Mhz. Wat doe ik fout?? Zie ik iets kleins over het hoofd of is het toch de verkeerde geheugen bank??

Edit: FSB op 230Mhz doet hij het ook nog niet!!
Memtest ook al laten draaien, 2 runs geen error!!

Heb trouwens ook een nieuwe frisse xp install erop staan.
De nieuwste bios staat er ook al op

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 22:25 ]

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
@TS

Plaats ze in de Oranje slots (oranje = TCCD, geel = BH/CH-5). Doet ie het niet, plaats er dan 1 in de buitenste oranje slot (verste weg van socket). Meestal start hij dan wel op. Dan moet je in je Bios Optimised settings kiezen en opnieuw rebooten totdat de DMI Pool updated is. Computer uitschakelen en andere ram erbij doen.

Start hij dan nog niet raad ik aan om Memtest86 te runnen op je sticks voor minimaal 12 uur om zeker van te zijn. Ligt het niet aan de RAM (geen errors dus) dan zou het ook aan je processor kunnen liggen. Probeer ook dus een andere processor als je die mogelijkheid hebt.

Ik had precies hetzelfde probleem als jou en heb ook OCZ geheugen (welliswaar het DDR600 broertje) maar bleek dat 1pinnetje het soldeersel losliet waardoor kennelijk de memory controler problemen vertoonde. Heb hem nu weer erop gelijmt en hij doet het perfect, 12 uur test behapt ie perfect.

Probeer overigens ook de laatste BIOS te downloaden van www.dfi-street.com als het goed is kan je op het forum een ISO downloaden met alle laatste bios'en. Op het forum staat ook een topic over een harde bios reset (jumper verplaatsen en de capacitors drainen) die eventueel ook nog uitkomst kan bieden.

Veel succes.

edit:
@niels_classens

Zoek uit welke chippies erop zitten (waarschijnlijk TCCD of TCC5 dus das oranje banks) en probeer het opnieuw. Resultaten die je met een ander board hebt gehaald zijn geen garantie dat je die ook haalt op een ander board. Wel kan je bij een Expert board heel veel tweaken dus als je weet waar je mee bezig bent kan je er wellicht meer uithalen.

[ Voor 14% gewijzigd door killingdjef op 10-04-2006 04:19 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb vandaag een DFI Lanparty NF4 Ultra-D ingebouwd en gebruik er 2 Corsair reepjes bij van 1GB elk. Mijn eerste ervaring was dat het booten pas goed ging toen ik het geheugenvoltage op 2.8v zette, 2.6v vinden ze kennelijk niet leuk. Ook kom ik met m'n geheugen lang niet zo ver als met m'n vorige bord (MSI K8N Neo2), in feite haal ik de 200Mhz eigenlijk al niet stabiel :/
Toch maar eens de oranje sloten proberen (nu zitten ze single-channel in slot 1 en 2).

🖥️ | 🚗

Verwijderd

killingdjef schreef op maandag 10 april 2006 @ 04:16:
@TS

Plaats ze in de Oranje slots (oranje = TCCD, geel = BH/CH-5). Doet ie het niet, plaats er dan 1 in de buitenste oranje slot (verste weg van socket). Meestal start hij dan wel op. Dan moet je in je Bios Optimised settings kiezen en opnieuw rebooten totdat de DMI Pool updated is. Computer uitschakelen en andere ram erbij doen.

Start hij dan nog niet raad ik aan om Memtest86 te runnen op je sticks voor minimaal 12 uur om zeker van te zijn. Ligt het niet aan de RAM (geen errors dus) dan zou het ook aan je processor kunnen liggen. Probeer ook dus een andere processor als je die mogelijkheid hebt.

Ik had precies hetzelfde probleem als jou en heb ook OCZ geheugen (welliswaar het DDR600 broertje) maar bleek dat 1pinnetje het soldeersel losliet waardoor kennelijk de memory controler problemen vertoonde. Heb hem nu weer erop gelijmt en hij doet het perfect, 12 uur test behapt ie perfect.

Probeer overigens ook de laatste BIOS te downloaden van www.dfi-street.com als het goed is kan je op het forum een ISO downloaden met alle laatste bios'en. Op het forum staat ook een topic over een harde bios reset (jumper verplaatsen en de capacitors drainen) die eventueel ook nog uitkomst kan bieden.

Veel succes.

edit:
@niels_classens

Zoek uit welke chippies erop zitten (waarschijnlijk TCCD of TCC5 dus das oranje banks) en probeer het opnieuw. Resultaten die je met een ander board hebt gehaald zijn geen garantie dat je die ook haalt op een ander board. Wel kan je bij een Expert board heel veel tweaken dus als je weet waar je mee bezig bent kan je er wellicht meer uithalen.
Alvast bedankt, maar ik heb ze al in de oranje banks zitten. Waar kan ik uitzoeken welke chippies erop zitten?? Als ik de code die erop staat in google zoek dan vind ik helemaal niets!!
Ga vanavond weer eens verder tweaken, moet toch echt te doen zijn hoop ik!!!
Pagina: 1