Eigen font gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb al op een aantal fora's deze vraag geplaatst, maar heb nog niet het goede antwoord gevonden.
Daarom dacht ik, laat ik hier eens kijken, omdat hier natuurlijk veel slimme mensen zitten :>.

Ik heb al gezocht maar heb niet iets goeds gevonden, óók niet op Google.

Mijn vraag is eigenlijk best simpel, maar het antwoord is wat moeilijker geloof ik.
Ik heb een website gemaakt voor school, het is de bedoeling dat op een localhost in te leveren.
Ik heb een font gebruikt, wat standaart niet geinstalleerd is bij Windows.
Hoe kan ik mijn eigen font gebruiken, op deze webpagina zonder dat mensen het font moeten installeren.

Volgens mij word er op GeenStijl.nl ook gebruik van gemaakt voor de kopjes. Tekst naar flash.
Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe ik dit zou kunnen doen? (Met code voorbeeldjes).

Of met een ander alternatief komen?

Het is niet de bedoeling dat gdlib gebruikt word, of het font installen.

-edit-
Wat ik misschien nog even moet vermelden, het gaat dus om een webpagina. En er mag alleen gebruik worden gemaakt van Client side scripting.(Js, Html, Css, etc :) ).

Bvd,
Kecin

[ Voor 10% gewijzigd door Kecin op 22-01-2006 19:52 ]

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
laat maar

[ Voor 100% gewijzigd door begintmeta op 22-01-2006 20:00 . Reden: beetje onzinreply ]

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Je kon op de een-of-andere manier een font toevoegen aan een webpagina via een simpele code, dmv CSS nadat je het font geupload had. De code heb ik zo niet, die zoek ik wel ff voor je op..
/edit zie hieronder :P

[ Voor 20% gewijzigd door sjukke op 22-01-2006 20:01 ]

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Geenstijl maakt gebruik van sIFR.
Meer informatie is hier te verkrijgen.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Dan moet je het lettertypebestand omzetten naar .eot (geloof ik), en met CSS kan je het insluiten. Ergens op MS.com staat er een heel stuk over (ergens op www.microsoft.com/typography denk ik)

We are shaping the future

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

NMe

Quia Ego Sic Dico.

kecin schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:49:
Wat ik misschien nog even moet vermelden, het gaat dus om een webpagina. En er mag alleen gebruik worden gemaakt van Client side scripting.(Js, Html, Css, etc :) ).
Toch grappig dat je je vraag dan in een subforum stelt waar puur en alleen over serverside scripting en applicatieprogrammeren gepraat wordt, wat je had kunnen zien aan de levensgrote sticky die dat uitlegt, en daarnaast natuurlijk onze FAQ die je voor het openen van een topic door had moeten lezen. ;)

Daarnaast is je vraag al heel vaak voorbij gekomen in het subforum waar hij thuis zou moeten horen, dus ik verwijs je graag naar de search. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.