Toon posts:

Is dit het geld waard???

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P2 233, 64 mb sdram, voodoo2 8mb (440LX mobo)

Nu heb ik eigenlijk 2 keuzes om deze bak te upgraden:

1) koop voodoo 3 3000
2) koop TNT2-ULTRA en P2 333

ik wil eigenlijk voor optie 2 gaan, om ook later nog de video-kaart te kunnen gebruiken in andere pc's.

maar is het zinvol om een nieuwe processor te kopen, of is het geld verspilling???

Thanx

Pieter

Verwijderd

Het lijkt mij niet erug handig om nou een TNT2-ultra te kopen in combi natie met een P2-233. Mijn voorstel zou zijn koop een celleron geval. en een TNT. Dan is het wat uigebalanseerder. optie 1 is niks puur geldv verspilling.

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

en dan ook nog: wat heb je aan een snelle videokaart die dikke resoluties aan kan, terwijl je pc het niet aan kan?!?

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Neem zoiezo geen ultra, je betaalt er alleen meer voor en levert 1 fps meer op....
Ik zou als cpu een celeron 433 nemen, zijn echt niet zo duur meer....

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

heb dual celeron 433@566 en ik heb maar 165 per proc betaald :)

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-08 08:27
Kijk eens op tweedehands.nl
Dan kun je voor heel weinig best wel leuk spul kopen. Ik zou zeker voor een snellere proc gaan. Daar heb je bij alle applicaties iets aan, en niet alleen bij spellen. Wellicht ook investeren in extra geheugen (ik neem aan dat in die 233 slecht 64 MB zit).

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan een celeron 4xx wel op een 440LX chipset????? (met een 66 FBS ??)

Pieter

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

66FBS kan in ieder geval want dat is bij mijn bp6 440bx ook het geval (nu loopt ie op 87 maar goed)

maar of ie er verder in kan weet ik niet,...

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:50
Ik zou er eerst een celeron opgooien en niet een TNT (1) nemen. Tenzij je hem echt goedkoop kunt krijgen en een heel slechte 2d kaart hebt. Want een voodoo 2 wil best wel in vergelijking met een tnt1.

Verwijderd

Waarom geen TNT2-16MB, Celeron433 & 64MB extra RAM? doet hij het weer

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Celeron op een LX plank prikken moet met een BIOS-update gewoon kunnen, tenminste, als het een beetje een fatsoenlijke plank is.

Dat een dikke videokaart op een relatief tragere processor geldverspilling is, is niet helemaal waar. Ik heb zelf een PII 300 met
TNT2 @ Ultra. Gevolg is dat de bottleneck bij de processor ligt, en je dus bar weinig uitmaakt op welke resolutie je speelt. 800x600x16 of 1280x1024x32 geeft ongeveer dezelfde framerate. De processor kan er nog niet meer frames doorheen jagen, terwijl de videokaart nog wel tijd heeft wat meer pixels te renderen :)

OK...een GeForce 2 erin gooien heeft niet zoveel zin, maar ik merk toch duidelijk verschil tussen een V550 en een V770.

Let er wel op dat LX-moederborden nogal kritisch zijn m.b.t. AGP-texturing. Ik moet dat uitschakelen in DirectX omdat de boel anders vastloopt.

Ik zou proberen wat cheap-ass hardware te scoren op de tweedehands markt. Er komen de laatste tijd behoorlijk veel Celery-366 procs in de verkoop (van mensen die hun dual Celery 366 @ 550 dumpen voor een Athlon ofzo), en die hoeven niet veel te kosten
Videokaart: TNT2 (gewoon, is ook nog wel aan te komen voor ongeveer 270 piek) Een Ultra kun je er zelf wel van maken met TNTclk :)

Verwijderd

Topicstarter
Dankje wel voor het advies..

Ik laat mijn leverancier uittesten tot hoever een celeron kan op deze bak. verder ga ik waarschijnljk voor een tnt2 ULTRA.

Dat AGP-texturing is toch e normale ram/2????

Wat voor snelheidsverlies krijg ik hierdoor???

Pieter

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
AGP Texturing is dat de videokaart het systeemgeheugen gebruikt als extra texture-geheugen. Dit kun je instellen in het BIOS (AGP-Aperture size o.i.d.) en de vuistregel is dat je de grootte instelt op 1/2 van de hoeveelheid RAM

Het snelheidsverlies is niet zo groot, tenminste, in real life. Er zijn nog steeds weinig spellen die meer dan 32 mb aan textures gebruiken. Het kost misschien een paar procent performance in spellen, in 3DMark 2000 kost het een paar honderd punten omdat daar wel hele grote textures worden gebruikt.
Pagina: 1